Czynniki wypływające na sprzedaż produktów z wykorzystaniem platformy Tik Tok na przykładzie marki Rare Beauty

master
dc.abstract.enThe topic of this master's thesis is the factors influencing product sales using the TikTok platform on the example of the Rare Beauty cosmetics brand. The aim of the thesis is to analyze how TikTok affects consumers' purchasing decisions and which elements of marketing strategy on this platform are most significant for sales growth. The thesis consists of a theoretical part, discussing product sales, the role of social media in this process, and the specifics of sales in the cosmetics industry. The analytical part examines the marketing activities of the Rare Beauty brand on TikTok to increase the sales of its products. The findings indicate that TikTok is an effective sales tool; however, the success of marketing campaigns depends on factors such as content creativity, collaboration with influencers, and the creation of a strong community. This thesis contributes to the understanding of the role of new media in marketing and demonstrates how to effectively use TikTok in developing successful promotional strategies. The main category of sources that proved helpful during the work on the theoretical part of the thesis was primarily scientific articles. During the development of the research part of the thesis, the main sources of information were the TikTok application and the conducted survey.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy magisterskiej są czynniki wpływające na sprzedaż produktów z wykorzystaniem platformy TikTok na przykładzie marki kosmetycznej Rare Beauty. Celem pracy jest analiza, w jaki sposób TikTok wpływa na decyzje zakupowe konsumentów oraz które elementy strategii marketingowej na tej platformie mają największe znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Praca składa się z części teoretycznej, omawiającej sprzedaż produktów, rolę mediów społecznościowych w tym procesie i specyfikę sprzedaży w branży kosmetycznej. Część analityczna, bada działania marketingowe marki Rare Beauty na TikToku w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Wnioski wskazują, że TikTok jest efektywnym narzędziem sprzedażowym, jednakże sukces kampanii marketingowych zależy od takich czynników jak kreatywność treści, współpraca z influencerami oraz tworzenie silnej społeczności. Praca ta stanowi wkład w zrozumienie roli nowych mediów w marketingu i pokazuje jak skutecznie wykorzystać TikToka w tworzeniu skutecznych strategiach promocyjnych. Główną kategorią źródeł, które okazały się pomocne podczas pracy nad częścią teoretyczną, były przede wszystkim artykuły naukowe. Podczas opracowywania części badawczej pracy, głównym źródłem informacji była aplikacja TikTok oraz przeprowadzone badania ankietowe.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.authorWalachnia, Julia - USOS321727 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerLipińska, Aneta - 199918 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniew - USOS220977 pl
dc.date.accessioned2024-10-17T06:32:35Z
dc.date.available2024-10-17T06:32:35Z
dc.date.submitted2024-10-16pl
dc.fieldofstudyfinanse i controllingpl
dc.identifier.apddiploma-173497-321727pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452568
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing – Rare Beauty – sales – TikTokpl
dc.subject.plmarketing – Rare Beauty – sprzedaż – TikTokpl
dc.titleCzynniki wypływające na sprzedaż produktów z wykorzystaniem platformy Tik Tok na przykładzie marki Rare Beautypl
dc.title.alternativeFactors influencing product sales using the TikTok platform: A case study of the Rare Beauty brandpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The topic of this master's thesis is the factors influencing product sales using the TikTok platform on the example of the Rare Beauty cosmetics brand. The aim of the thesis is to analyze how TikTok affects consumers' purchasing decisions and which elements of marketing strategy on this platform are most significant for sales growth. The thesis consists of a theoretical part, discussing product sales, the role of social media in this process, and the specifics of sales in the cosmetics industry. The analytical part examines the marketing activities of the Rare Beauty brand on TikTok to increase the sales of its products. The findings indicate that TikTok is an effective sales tool; however, the success of marketing campaigns depends on factors such as content creativity, collaboration with influencers, and the creation of a strong community. This thesis contributes to the understanding of the role of new media in marketing and demonstrates how to effectively use TikTok in developing successful promotional strategies. The main category of sources that proved helpful during the work on the theoretical part of the thesis was primarily scientific articles. During the development of the research part of the thesis, the main sources of information were the TikTok application and the conducted survey.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy magisterskiej są czynniki wpływające na sprzedaż produktów z wykorzystaniem platformy TikTok na przykładzie marki kosmetycznej Rare Beauty. Celem pracy jest analiza, w jaki sposób TikTok wpływa na decyzje zakupowe konsumentów oraz które elementy strategii marketingowej na tej platformie mają największe znaczenie dla wzrostu sprzedaży. Praca składa się z części teoretycznej, omawiającej sprzedaż produktów, rolę mediów społecznościowych w tym procesie i specyfikę sprzedaży w branży kosmetycznej. Część analityczna, bada działania marketingowe marki Rare Beauty na TikToku w celu zwiększenia sprzedaży swoich produktów. Wnioski wskazują, że TikTok jest efektywnym narzędziem sprzedażowym, jednakże sukces kampanii marketingowych zależy od takich czynników jak kreatywność treści, współpraca z influencerami oraz tworzenie silnej społeczności. Praca ta stanowi wkład w zrozumienie roli nowych mediów w marketingu i pokazuje jak skutecznie wykorzystać TikToka w tworzeniu skutecznych strategiach promocyjnych. Główną kategorią źródeł, które okazały się pomocne podczas pracy nad częścią teoretyczną, były przede wszystkim artykuły naukowe. Podczas opracowywania części badawczej pracy, głównym źródłem informacji była aplikacja TikTok oraz przeprowadzone badania ankietowe.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.authorpl
Walachnia, Julia - USOS321727
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Lipińska, Aneta - 199918
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew - USOS220977
dc.date.accessioned
2024-10-17T06:32:35Z
dc.date.available
2024-10-17T06:32:35Z
dc.date.submittedpl
2024-10-16
dc.fieldofstudypl
finanse i controlling
dc.identifier.apdpl
diploma-173497-321727
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/452568
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing – Rare Beauty – sales – TikTok
dc.subject.plpl
marketing – Rare Beauty – sprzedaż – TikTok
dc.titlepl
Czynniki wypływające na sprzedaż produktów z wykorzystaniem platformy Tik Tok na przykładzie marki Rare Beauty
dc.title.alternativepl
Factors influencing product sales using the TikTok platform: A case study of the Rare Beauty brand
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
136
Views per month
Views per city
Warsaw
30
Krakow
22
Poznan
9
Wroclaw
6
Lodz
5
Gdansk
4
Katowice
4
Bialystok
3
Glasgow
3
Hackney
3

No access

No Thumbnail Available
Collections