Obraz Japonii i kultury japońskiej w grze wideo Cyberpunk 2077

master
dc.abstract.enThe aim of this work is to identify and interpret elements in the video game "Cyberpunk 2077" that directly refer to Japan and Japanese culture, as well as to check, based on a survey conducted in the form of a questionnaire, how the image of Japan and Japanese culture was perceived by players familiar with the game. For this purpose, I defined cyberpunk as a genre, distinguishing between Western cyberpunk and Japanese cyberpunk. Then, in order to show the mentioned earlier image, I described it based on my own analysis of the content contained in the video game. In order to enable an in-depth analysis, I conducted a survey using a questionnaire and then analyzed the obtained results. The development of the entire topic was based on an analysis of available scientific sources, the video game and the conducted study.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest wskazanie i zinterpretowanie elementów w grze wideo „Cyberpunk 2077” bezpośrednio nawiązujących do Japonii i kultury japońskiej, a także sprawdzenie na podstawie przeprowadzonego badania w formie kwestionariusza, jak obraz Japonii i kultury japońskiej odebrali gracze zaznajomieni z grą. W tym celu zdefiniowałam cyberpunk jako gatunek, z rozróżnieniem na cyberpunk zachodni i cyberpunk japoński. Następnie w celu ukazania wspomnianego obrazu dokonałam jego opisu na podstawie własnej analizy treści zawartych w grze wideo. Aby umożliwić dogłębną analizę przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem kwestionariusza, a następnie przeanalizowałam uzyskane wyniki. Opracowanie całości tematu oparte zostało o analizę dostępnych źródeł naukowych, gry wideo oraz przeprowadzonego badania.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorKlimczyk, Wojciech - 139811 pl
dc.contributor.authorPłoskoń, Barbara - USOS243780 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerKlimczyk, Wojciech - 139811 pl
dc.contributor.reviewerKuchta, Anna - 163365 pl
dc.date.accessioned2024-09-09T22:52:52Z
dc.date.available2024-09-09T22:52:52Z
dc.date.submitted2024-09-09pl
dc.fieldofstudyporównawcze studia cywilizacjipl
dc.identifier.apddiploma-169709-243780pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/437619
dc.languagepolpl
dc.subject.enCyberpunk, Cyberpunk 2077, Japan, Japanese culture, William Gibson, CD Projekt Red, video game, Akira, Ghost in the Shellpl
dc.subject.plCyberpunk, Cyberpunk 2077, Japonia, kultura japońska, William Gibson, CD Projekt Red, gra wideo, Akira, Ghost in the Shellpl
dc.titleObraz Japonii i kultury japońskiej w grze wideo Cyberpunk 2077pl
dc.title.alternativeThe Image of Japan and Japanese Culture in the Video Game Cyberpunk 2077pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this work is to identify and interpret elements in the video game "Cyberpunk 2077" that directly refer to Japan and Japanese culture, as well as to check, based on a survey conducted in the form of a questionnaire, how the image of Japan and Japanese culture was perceived by players familiar with the game. For this purpose, I defined cyberpunk as a genre, distinguishing between Western cyberpunk and Japanese cyberpunk. Then, in order to show the mentioned earlier image, I described it based on my own analysis of the content contained in the video game. In order to enable an in-depth analysis, I conducted a survey using a questionnaire and then analyzed the obtained results. The development of the entire topic was based on an analysis of available scientific sources, the video game and the conducted study.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest wskazanie i zinterpretowanie elementów w grze wideo „Cyberpunk 2077” bezpośrednio nawiązujących do Japonii i kultury japońskiej, a także sprawdzenie na podstawie przeprowadzonego badania w formie kwestionariusza, jak obraz Japonii i kultury japońskiej odebrali gracze zaznajomieni z grą. W tym celu zdefiniowałam cyberpunk jako gatunek, z rozróżnieniem na cyberpunk zachodni i cyberpunk japoński. Następnie w celu ukazania wspomnianego obrazu dokonałam jego opisu na podstawie własnej analizy treści zawartych w grze wideo. Aby umożliwić dogłębną analizę przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem kwestionariusza, a następnie przeanalizowałam uzyskane wyniki. Opracowanie całości tematu oparte zostało o analizę dostępnych źródeł naukowych, gry wideo oraz przeprowadzonego badania.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Klimczyk, Wojciech - 139811
dc.contributor.authorpl
Płoskoń, Barbara - USOS243780
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Klimczyk, Wojciech - 139811
dc.contributor.reviewerpl
Kuchta, Anna - 163365
dc.date.accessioned
2024-09-09T22:52:52Z
dc.date.available
2024-09-09T22:52:52Z
dc.date.submittedpl
2024-09-09
dc.fieldofstudypl
porównawcze studia cywilizacji
dc.identifier.apdpl
diploma-169709-243780
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/437619
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japan, Japanese culture, William Gibson, CD Projekt Red, video game, Akira, Ghost in the Shell
dc.subject.plpl
Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japonia, kultura japońska, William Gibson, CD Projekt Red, gra wideo, Akira, Ghost in the Shell
dc.titlepl
Obraz Japonii i kultury japońskiej w grze wideo Cyberpunk 2077
dc.title.alternativepl
The Image of Japan and Japanese Culture in the Video Game Cyberpunk 2077
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
46
Views per month
Views per city
Warsaw
10
Suwałki
7
Krakow
5
Leeds
3
Gdansk
2
Katowice
2
Szczecin
2
Wieliczka
2
Aylesford
1
Bialystok
1

No access

No Thumbnail Available
Collections