Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Obraz Japonii i kultury japońskiej w grze wideo Cyberpunk 2077
The Image of Japan and Japanese Culture in the Video Game Cyberpunk 2077
Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japonia, kultura japońska, William Gibson, CD Projekt Red, gra wideo, Akira, Ghost in the Shell
Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japan, Japanese culture, William Gibson, CD Projekt Red, video game, Akira, Ghost in the Shell
Celem niniejszej pracy jest wskazanie i zinterpretowanie elementów w grze wideo „Cyberpunk 2077” bezpośrednio nawiązujących do Japonii i kultury japońskiej, a także sprawdzenie na podstawie przeprowadzonego badania w formie kwestionariusza, jak obraz Japonii i kultury japońskiej odebrali gracze zaznajomieni z grą. W tym celu zdefiniowałam cyberpunk jako gatunek, z rozróżnieniem na cyberpunk zachodni i cyberpunk japoński. Następnie w celu ukazania wspomnianego obrazu dokonałam jego opisu na podstawie własnej analizy treści zawartych w grze wideo. Aby umożliwić dogłębną analizę przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem kwestionariusza, a następnie przeanalizowałam uzyskane wyniki. Opracowanie całości tematu oparte zostało o analizę dostępnych źródeł naukowych, gry wideo oraz przeprowadzonego badania.
The aim of this work is to identify and interpret elements in the video game "Cyberpunk 2077" that directly refer to Japan and Japanese culture, as well as to check, based on a survey conducted in the form of a questionnaire, how the image of Japan and Japanese culture was perceived by players familiar with the game. For this purpose, I defined cyberpunk as a genre, distinguishing between Western cyberpunk and Japanese cyberpunk. Then, in order to show the mentioned earlier image, I described it based on my own analysis of the content contained in the video game. In order to enable an in-depth analysis, I conducted a survey using a questionnaire and then analyzed the obtained results. The development of the entire topic was based on an analysis of available scientific sources, the video game and the conducted study.
dc.abstract.en | The aim of this work is to identify and interpret elements in the video game "Cyberpunk 2077" that directly refer to Japan and Japanese culture, as well as to check, based on a survey conducted in the form of a questionnaire, how the image of Japan and Japanese culture was perceived by players familiar with the game. For this purpose, I defined cyberpunk as a genre, distinguishing between Western cyberpunk and Japanese cyberpunk. Then, in order to show the mentioned earlier image, I described it based on my own analysis of the content contained in the video game. In order to enable an in-depth analysis, I conducted a survey using a questionnaire and then analyzed the obtained results. The development of the entire topic was based on an analysis of available scientific sources, the video game and the conducted study. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest wskazanie i zinterpretowanie elementów w grze wideo „Cyberpunk 2077” bezpośrednio nawiązujących do Japonii i kultury japońskiej, a także sprawdzenie na podstawie przeprowadzonego badania w formie kwestionariusza, jak obraz Japonii i kultury japońskiej odebrali gracze zaznajomieni z grą. W tym celu zdefiniowałam cyberpunk jako gatunek, z rozróżnieniem na cyberpunk zachodni i cyberpunk japoński. Następnie w celu ukazania wspomnianego obrazu dokonałam jego opisu na podstawie własnej analizy treści zawartych w grze wideo. Aby umożliwić dogłębną analizę przeprowadziłam badanie z wykorzystaniem kwestionariusza, a następnie przeanalizowałam uzyskane wyniki. Opracowanie całości tematu oparte zostało o analizę dostępnych źródeł naukowych, gry wideo oraz przeprowadzonego badania. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Klimczyk, Wojciech - 139811 | pl |
dc.contributor.author | Płoskoń, Barbara - USOS243780 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Klimczyk, Wojciech - 139811 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kuchta, Anna - 163365 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-09-09T22:52:52Z | |
dc.date.available | 2024-09-09T22:52:52Z | |
dc.date.submitted | 2024-09-09 | pl |
dc.fieldofstudy | porównawcze studia cywilizacji | pl |
dc.identifier.apd | diploma-169709-243780 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/437619 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japan, Japanese culture, William Gibson, CD Projekt Red, video game, Akira, Ghost in the Shell | pl |
dc.subject.pl | Cyberpunk, Cyberpunk 2077, Japonia, kultura japońska, William Gibson, CD Projekt Red, gra wideo, Akira, Ghost in the Shell | pl |
dc.title | Obraz Japonii i kultury japońskiej w grze wideo Cyberpunk 2077 | pl |
dc.title.alternative | The Image of Japan and Japanese Culture in the Video Game Cyberpunk 2077 | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |