Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych. Analiza zagadnienia w odniesieniu do młodych konsumentów

master
dc.abstract.enThis master’s thesis ”The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers” deals with the influence of music songs used in advertisements on the attitudes and actions of young purchasers. The main aim of the thesis is the analysis of the affective dimension of music used in advertising spots, reffering to young consumers. The author used qualitative research: focus group interviews, projective test and quantitative research – pre-test and post-test for research purposes. The subject of the research were students of the 1st. Secondary School in Andrychów. According to the research the affective dimension of music used in advertising spots is visible in changes in the attitude of young consumers towards adevrtised brands, products and services, evaluations of advertising campaigns, as well as their emotions and moods evoked by music songs.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca magisterska „Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych na młodych konsumentów” traktuje o wpływie utworów muzycznych zastosowanych w reklamach na postawy i działania młodych nabywców. Celem pracy jest analiza wymiaru afektywnego muzyki zawartej w spotach reklamowych, odnosząc się do młodych konsumentów. W celach badawczych skorzystano z badań jakościowych: wywiadów w grupach fokusowych, testu projekcyjnego oraz ilościowych – wykonując pre-test i post-test. Przedmiot badań stanowili uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej – Curie w Andrychowie. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych jest widoczny w zmianach nastawienia młodych odbiorców wobec reklamowanych marek, produktów i usług, ocenach kampanii reklamowych, a także ich emocjach i nastrojach wywołanych przez utwory muzyczne.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.contributor.authorPiotrowska, Karolina - USOS277098 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNierenberg, Bogusław - 130955 pl
dc.contributor.reviewerPopiołek, Malwina - 243519 pl
dc.date.accessioned2024-07-04T22:58:23Z
dc.date.available2024-07-04T22:58:23Z
dc.date.submitted2024-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-172356-277098pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369488
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement – affective dimension – consumer – music in advertisement – persuasionpl
dc.subject.plkonsument – muzyka w reklamie – perswazja – reklama – wymiar afektywnypl
dc.titleWymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych. Analiza zagadnienia w odniesieniu do młodych konsumentówpl
dc.title.alternativeThe affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumerspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master’s thesis ”The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers” deals with the influence of music songs used in advertisements on the attitudes and actions of young purchasers. The main aim of the thesis is the analysis of the affective dimension of music used in advertising spots, reffering to young consumers. The author used qualitative research: focus group interviews, projective test and quantitative research – pre-test and post-test for research purposes. The subject of the research were students of the 1st. Secondary School in Andrychów. According to the research the affective dimension of music used in advertising spots is visible in changes in the attitude of young consumers towards adevrtised brands, products and services, evaluations of advertising campaigns, as well as their emotions and moods evoked by music songs.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca magisterska „Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych na młodych konsumentów” traktuje o wpływie utworów muzycznych zastosowanych w reklamach na postawy i działania młodych nabywców. Celem pracy jest analiza wymiaru afektywnego muzyki zawartej w spotach reklamowych, odnosząc się do młodych konsumentów. W celach badawczych skorzystano z badań jakościowych: wywiadów w grupach fokusowych, testu projekcyjnego oraz ilościowych – wykonując pre-test i post-test. Przedmiot badań stanowili uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej – Curie w Andrychowie. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych jest widoczny w zmianach nastawienia młodych odbiorców wobec reklamowanych marek, produktów i usług, ocenach kampanii reklamowych, a także ich emocjach i nastrojach wywołanych przez utwory muzyczne.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.contributor.authorpl
Piotrowska, Karolina - USOS277098
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Nierenberg, Bogusław - 130955
dc.contributor.reviewerpl
Popiołek, Malwina - 243519
dc.date.accessioned
2024-07-04T22:58:23Z
dc.date.available
2024-07-04T22:58:23Z
dc.date.submittedpl
2024-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-172356-277098
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369488
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement – affective dimension – consumer – music in advertisement – persuasion
dc.subject.plpl
konsument – muzyka w reklamie – perswazja – reklama – wymiar afektywny
dc.titlepl
Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych. Analiza zagadnienia w odniesieniu do młodych konsumentów
dc.title.alternativepl
The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
3
Views per month
Views per city
Kęty
1
Szczecin
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available
Collections