Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych. Analiza zagadnienia w odniesieniu do młodych konsumentów
The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers
konsument – muzyka w reklamie – perswazja – reklama – wymiar afektywny
advertisement – affective dimension – consumer – music in advertisement – persuasion
Niniejsza praca magisterska „Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych na młodych konsumentów” traktuje o wpływie utworów muzycznych zastosowanych w reklamach na postawy i działania młodych nabywców. Celem pracy jest analiza wymiaru afektywnego muzyki zawartej w spotach reklamowych, odnosząc się do młodych konsumentów. W celach badawczych skorzystano z badań jakościowych: wywiadów w grupach fokusowych, testu projekcyjnego oraz ilościowych – wykonując pre-test i post-test. Przedmiot badań stanowili uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej – Curie w Andrychowie. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych jest widoczny w zmianach nastawienia młodych odbiorców wobec reklamowanych marek, produktów i usług, ocenach kampanii reklamowych, a także ich emocjach i nastrojach wywołanych przez utwory muzyczne.
This master’s thesis ”The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers” deals with the influence of music songs used in advertisements on the attitudes and actions of young purchasers. The main aim of the thesis is the analysis of the affective dimension of music used in advertising spots, reffering to young consumers. The author used qualitative research: focus group interviews, projective test and quantitative research – pre-test and post-test for research purposes. The subject of the research were students of the 1st. Secondary School in Andrychów. According to the research the affective dimension of music used in advertising spots is visible in changes in the attitude of young consumers towards adevrtised brands, products and services, evaluations of advertising campaigns, as well as their emotions and moods evoked by music songs.
dc.abstract.en | This master’s thesis ”The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers” deals with the influence of music songs used in advertisements on the attitudes and actions of young purchasers. The main aim of the thesis is the analysis of the affective dimension of music used in advertising spots, reffering to young consumers. The author used qualitative research: focus group interviews, projective test and quantitative research – pre-test and post-test for research purposes. The subject of the research were students of the 1st. Secondary School in Andrychów. According to the research the affective dimension of music used in advertising spots is visible in changes in the attitude of young consumers towards adevrtised brands, products and services, evaluations of advertising campaigns, as well as their emotions and moods evoked by music songs. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca magisterska „Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych na młodych konsumentów” traktuje o wpływie utworów muzycznych zastosowanych w reklamach na postawy i działania młodych nabywców. Celem pracy jest analiza wymiaru afektywnego muzyki zawartej w spotach reklamowych, odnosząc się do młodych konsumentów. W celach badawczych skorzystano z badań jakościowych: wywiadów w grupach fokusowych, testu projekcyjnego oraz ilościowych – wykonując pre-test i post-test. Przedmiot badań stanowili uczniowie I Liceum Ogólnokształcącego im. Marii Skłodowskiej – Curie w Andrychowie. Na podstawie przeprowadzonych badań stwierdzono, że wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych jest widoczny w zmianach nastawienia młodych odbiorców wobec reklamowanych marek, produktów i usług, ocenach kampanii reklamowych, a także ich emocjach i nastrojach wywołanych przez utwory muzyczne. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.contributor.author | Piotrowska, Karolina - USOS277098 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Nierenberg, Bogusław - 130955 | pl |
dc.contributor.reviewer | Popiołek, Malwina - 243519 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-07-04T22:58:23Z | |
dc.date.available | 2024-07-04T22:58:23Z | |
dc.date.submitted | 2024-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172356-277098 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/369488 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertisement – affective dimension – consumer – music in advertisement – persuasion | pl |
dc.subject.pl | konsument – muzyka w reklamie – perswazja – reklama – wymiar afektywny | pl |
dc.title | Wymiar afektywny muzyki wykorzystywanej w spotach reklamowych. Analiza zagadnienia w odniesieniu do młodych konsumentów | pl |
dc.title.alternative | The affective dimension of the music used in advertising spots. The analysis regard to young consumers | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |