Marketing personalny i strategie przyciągania nowych pracowników. Pokolenie Y na rynku pracy.

master
dc.abstract.enThe below given paper aims to describe the expectations of the Generation Y (1980 – 2000) regarding job, company and employer. The paper consist of four chapters. The theoretical part focus on the definition of internal marketing as a postmodern marketing concept and the characteristic of the generation Y. The second part consists of a description, analysis and interpretation of research results with recommendations for companies. Because of the constant change on the labour market and in the economy caused by globalization and generation change, the employers need to adapt the job offers and the organizational culture to a new type of the employee – a representative of the generation Y. In order to introduce modifications, the companies need to adjust their internal marketing strategies . The analysis and interpretation of the research results show that young employees entering the labour market or gathering first experiences focus mostly on gaining knowledge, development and self-fulfillment. The employees can attract the best candidates by offering interesting job and a possibility to use the knowledge acquired during studies and to extend the skills in different areas.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca ma na celu opisanie oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y (1980 - 2000 r.) wobec pracy, firmy oraz pracodawcy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdziały teoretyczne zajmują się opisem marketingu personalnego jako postmodernistycznej koncepcji marketingowej oraz charakterystyką pokolenia Y. Kolejne dwa rozdziały to opis oraz analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań wraz z rekomendacjami dla firm. W obliczu ciągłych zmian na dzisiejszym rynku pracy i w gospodarce spowodowanych przez globalizację i zmiany pokoleniowe, pracodawcy stają przed zadaniem dostosowania ofert pracy i kultury organizacyjnej do nowego typu pracownika – przedstawiciela pokolenia Y. Aby wprowadzić modyfikacje, należy dostosować strategie marketingu personalnego obowiązujące w danym przedsiębiorstwie. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych za pomocą ankiety badań wskazują, że młodzi pracownicy wchodzący aktualnie na rynek pracy lub zbierający pierwsze doświadczenia zawodowe są przede wszystkim nastawieni na naukę, rozwój i samorealizację. Pracodawca może przyciągnąć najlepszych kandydatów oferując im ciekawe stanowiska, na których będą mieli szansę wykorzystać zdobytą w trakcie studiów wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności w innych dziedzinach.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.authorLubkiewicz, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerMarcinkowski, Aleksander - 130320 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T09:09:41Z
dc.date.available2020-07-27T09:09:41Z
dc.date.submitted2017-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-116619-143918pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221884
dc.languagepolpl
dc.subject.encompany - expectations - generation Y - internal marketing - Millennialspl
dc.subject.plmarketing personalny – Millenialsi – oczekiwania – pokolenie Y – przedsiębiorstwopl
dc.titleMarketing personalny i strategie przyciągania nowych pracowników. Pokolenie Y na rynku pracy.pl
dc.title.alternativeInternal marketing and employee attraction strategies. Generation Y on the labour market.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The below given paper aims to describe the expectations of the Generation Y (1980 – 2000) regarding job, company and employer. The paper consist of four chapters. The theoretical part focus on the definition of internal marketing as a postmodern marketing concept and the characteristic of the generation Y. The second part consists of a description, analysis and interpretation of research results with recommendations for companies. Because of the constant change on the labour market and in the economy caused by globalization and generation change, the employers need to adapt the job offers and the organizational culture to a new type of the employee – a representative of the generation Y. In order to introduce modifications, the companies need to adjust their internal marketing strategies . The analysis and interpretation of the research results show that young employees entering the labour market or gathering first experiences focus mostly on gaining knowledge, development and self-fulfillment. The employees can attract the best candidates by offering interesting job and a possibility to use the knowledge acquired during studies and to extend the skills in different areas.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca ma na celu opisanie oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y (1980 - 2000 r.) wobec pracy, firmy oraz pracodawcy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdziały teoretyczne zajmują się opisem marketingu personalnego jako postmodernistycznej koncepcji marketingowej oraz charakterystyką pokolenia Y. Kolejne dwa rozdziały to opis oraz analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań wraz z rekomendacjami dla firm. W obliczu ciągłych zmian na dzisiejszym rynku pracy i w gospodarce spowodowanych przez globalizację i zmiany pokoleniowe, pracodawcy stają przed zadaniem dostosowania ofert pracy i kultury organizacyjnej do nowego typu pracownika – przedstawiciela pokolenia Y. Aby wprowadzić modyfikacje, należy dostosować strategie marketingu personalnego obowiązujące w danym przedsiębiorstwie. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych za pomocą ankiety badań wskazują, że młodzi pracownicy wchodzący aktualnie na rynek pracy lub zbierający pierwsze doświadczenia zawodowe są przede wszystkim nastawieni na naukę, rozwój i samorealizację. Pracodawca może przyciągnąć najlepszych kandydatów oferując im ciekawe stanowiska, na których będą mieli szansę wykorzystać zdobytą w trakcie studiów wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności w innych dziedzinach.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.authorpl
Lubkiewicz, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Marcinkowski, Aleksander - 130320
dc.date.accessioned
2020-07-27T09:09:41Z
dc.date.available
2020-07-27T09:09:41Z
dc.date.submittedpl
2017-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-116619-143918
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221884
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
company - expectations - generation Y - internal marketing - Millennials
dc.subject.plpl
marketing personalny – Millenialsi – oczekiwania – pokolenie Y – przedsiębiorstwo
dc.titlepl
Marketing personalny i strategie przyciągania nowych pracowników. Pokolenie Y na rynku pracy.
dc.title.alternativepl
Internal marketing and employee attraction strategies. Generation Y on the labour market.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available