Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing personalny i strategie przyciągania nowych pracowników. Pokolenie Y na rynku pracy.
Internal marketing and employee attraction strategies. Generation Y on the labour market.
marketing personalny – Millenialsi – oczekiwania – pokolenie Y – przedsiębiorstwo
company - expectations - generation Y - internal marketing - Millennials
Niniejsza praca ma na celu opisanie oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y (1980 - 2000 r.) wobec pracy, firmy oraz pracodawcy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdziały teoretyczne zajmują się opisem marketingu personalnego jako postmodernistycznej koncepcji marketingowej oraz charakterystyką pokolenia Y. Kolejne dwa rozdziały to opis oraz analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań wraz z rekomendacjami dla firm. W obliczu ciągłych zmian na dzisiejszym rynku pracy i w gospodarce spowodowanych przez globalizację i zmiany pokoleniowe, pracodawcy stają przed zadaniem dostosowania ofert pracy i kultury organizacyjnej do nowego typu pracownika – przedstawiciela pokolenia Y. Aby wprowadzić modyfikacje, należy dostosować strategie marketingu personalnego obowiązujące w danym przedsiębiorstwie. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych za pomocą ankiety badań wskazują, że młodzi pracownicy wchodzący aktualnie na rynek pracy lub zbierający pierwsze doświadczenia zawodowe są przede wszystkim nastawieni na naukę, rozwój i samorealizację. Pracodawca może przyciągnąć najlepszych kandydatów oferując im ciekawe stanowiska, na których będą mieli szansę wykorzystać zdobytą w trakcie studiów wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności w innych dziedzinach.
The below given paper aims to describe the expectations of the Generation Y (1980 – 2000) regarding job, company and employer. The paper consist of four chapters. The theoretical part focus on the definition of internal marketing as a postmodern marketing concept and the characteristic of the generation Y. The second part consists of a description, analysis and interpretation of research results with recommendations for companies. Because of the constant change on the labour market and in the economy caused by globalization and generation change, the employers need to adapt the job offers and the organizational culture to a new type of the employee – a representative of the generation Y. In order to introduce modifications, the companies need to adjust their internal marketing strategies . The analysis and interpretation of the research results show that young employees entering the labour market or gathering first experiences focus mostly on gaining knowledge, development and self-fulfillment. The employees can attract the best candidates by offering interesting job and a possibility to use the knowledge acquired during studies and to extend the skills in different areas.
dc.abstract.en | The below given paper aims to describe the expectations of the Generation Y (1980 – 2000) regarding job, company and employer. The paper consist of four chapters. The theoretical part focus on the definition of internal marketing as a postmodern marketing concept and the characteristic of the generation Y. The second part consists of a description, analysis and interpretation of research results with recommendations for companies. Because of the constant change on the labour market and in the economy caused by globalization and generation change, the employers need to adapt the job offers and the organizational culture to a new type of the employee – a representative of the generation Y. In order to introduce modifications, the companies need to adjust their internal marketing strategies . The analysis and interpretation of the research results show that young employees entering the labour market or gathering first experiences focus mostly on gaining knowledge, development and self-fulfillment. The employees can attract the best candidates by offering interesting job and a possibility to use the knowledge acquired during studies and to extend the skills in different areas. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma na celu opisanie oczekiwań przedstawicieli pokolenia Y (1980 - 2000 r.) wobec pracy, firmy oraz pracodawcy. Praca składa się z czterech rozdziałów. Rozdziały teoretyczne zajmują się opisem marketingu personalnego jako postmodernistycznej koncepcji marketingowej oraz charakterystyką pokolenia Y. Kolejne dwa rozdziały to opis oraz analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych badań wraz z rekomendacjami dla firm. W obliczu ciągłych zmian na dzisiejszym rynku pracy i w gospodarce spowodowanych przez globalizację i zmiany pokoleniowe, pracodawcy stają przed zadaniem dostosowania ofert pracy i kultury organizacyjnej do nowego typu pracownika – przedstawiciela pokolenia Y. Aby wprowadzić modyfikacje, należy dostosować strategie marketingu personalnego obowiązujące w danym przedsiębiorstwie. Analiza i interpretacja wyników przeprowadzonych za pomocą ankiety badań wskazują, że młodzi pracownicy wchodzący aktualnie na rynek pracy lub zbierający pierwsze doświadczenia zawodowe są przede wszystkim nastawieni na naukę, rozwój i samorealizację. Pracodawca może przyciągnąć najlepszych kandydatów oferując im ciekawe stanowiska, na których będą mieli szansę wykorzystać zdobytą w trakcie studiów wiedzę oraz poszerzać swoje umiejętności w innych dziedzinach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.author | Lubkiewicz, Małgorzata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T09:09:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T09:09:41Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116619-143918 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221884 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | company - expectations - generation Y - internal marketing - Millennials | pl |
dc.subject.pl | marketing personalny – Millenialsi – oczekiwania – pokolenie Y – przedsiębiorstwo | pl |
dc.title | Marketing personalny i strategie przyciągania nowych pracowników. Pokolenie Y na rynku pracy. | pl |
dc.title.alternative | Internal marketing and employee attraction strategies. Generation Y on the labour market. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |