Femvertising - Wykorzystanie motywów feministycznych we współczesnej reklamie

master
dc.abstract.enAdvertising is a form of competitive behavior, one of the basic tools by which companies can attract the attention of consumers for their goods and services, while encouraging them to use the available offer instead of the proposals offered by competitors. The essence of this phenomenon comes down to the fact that advertising is always a combination of two sides: information and persuasion. The purpose of this thesis is to show the potential of feminism in relation to creating the image of woman in advertises. This thesis is devoted to subject of feminism themes in contemporary advertising. This phenomenon is analyzed in the context of both sides: positive and negative impact on the consumer. This thesis presents issues related to the use of the image of women inadvertising and their cultural and social context. Among companies which were analyzed was Dove, Always and Sport England. Although femvertising is a relatively new concept, it is quickly gaining followers among manufacturers of advertising, as well as attract the interest of potential consumers.pl
dc.abstract.plReklama to jedno z podstawowych narzędzi, dzięki którym firmy mogą zwracać uwagę konsumentów na oferowane dobra i usługi. Ma za zadanie skłaniać potencjalnych klientów do korzystania z dostępnych produktów danej marki, zamiast z propozycji konkurencji. Istota tego zjawiska opiera się na fakcie, że reklama jest jednocześnie informacją i perswazją. Celem niniejszej pracy jest prezentacja motywów feministycznych wykorzystywanych w komunikacji reklamowej. Zjawisko to przeanalizowano zarówno w kontekście korzystnego, jak i negatywnego oddziaływania na konsumenta. W pracy przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem wizerunku kobiet w reklamie oraz ich kulturowospołeczny kontekst. Analizie poddano firmy Dove, Always i Sport England. Chociaż femvertising jest pojęciem względnie nowym, szybko zdobywa zwolenników wśród producentów reklam, cieszy się również zainteresowaniem potencjalnych konsumentów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.authorKubiczek, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerRóżycka, Magdalenapl
dc.date.accessioned2020-07-26T21:55:26Z
dc.date.available2020-07-26T21:55:26Z
dc.date.submitted2016-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzanie kulturą i mediamipl
dc.identifier.apddiploma-105221-129627pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211596
dc.languagepolpl
dc.subject.enfemvertising - feminism - woman's image - advertising - marketingpl
dc.subject.plfemvertising - feminizm - wizerunek kobiety - reklama - marketingpl
dc.titleFemvertising - Wykorzystanie motywów feministycznych we współczesnej reklamiepl
dc.title.alternativeFemvertising ­- The theme of feminism in contemporary advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Advertising is a form of competitive behavior, one of the basic tools by which companies can attract the attention of consumers for their goods and services, while encouraging them to use the available offer instead of the proposals offered by competitors. The essence of this phenomenon comes down to the fact that advertising is always a combination of two sides: information and persuasion. The purpose of this thesis is to show the potential of feminism in relation to creating the image of woman in advertises. This thesis is devoted to subject of feminism themes in contemporary advertising. This phenomenon is analyzed in the context of both sides: positive and negative impact on the consumer. This thesis presents issues related to the use of the image of women inadvertising and their cultural and social context. Among companies which were analyzed was Dove, Always and Sport England. Although femvertising is a relatively new concept, it is quickly gaining followers among manufacturers of advertising, as well as attract the interest of potential consumers.
dc.abstract.plpl
Reklama to jedno z podstawowych narzędzi, dzięki którym firmy mogą zwracać uwagę konsumentów na oferowane dobra i usługi. Ma za zadanie skłaniać potencjalnych klientów do korzystania z dostępnych produktów danej marki, zamiast z propozycji konkurencji. Istota tego zjawiska opiera się na fakcie, że reklama jest jednocześnie informacją i perswazją. Celem niniejszej pracy jest prezentacja motywów feministycznych wykorzystywanych w komunikacji reklamowej. Zjawisko to przeanalizowano zarówno w kontekście korzystnego, jak i negatywnego oddziaływania na konsumenta. W pracy przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem wizerunku kobiet w reklamie oraz ich kulturowospołeczny kontekst. Analizie poddano firmy Dove, Always i Sport England. Chociaż femvertising jest pojęciem względnie nowym, szybko zdobywa zwolenników wśród producentów reklam, cieszy się również zainteresowaniem potencjalnych konsumentów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.authorpl
Kubiczek, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Różycka, Magdalena
dc.date.accessioned
2020-07-26T21:55:26Z
dc.date.available
2020-07-26T21:55:26Z
dc.date.submittedpl
2016-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie kulturą i mediami
dc.identifier.apdpl
diploma-105221-129627
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211596
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
femvertising - feminism - woman's image - advertising - marketing
dc.subject.plpl
femvertising - feminizm - wizerunek kobiety - reklama - marketing
dc.titlepl
Femvertising - Wykorzystanie motywów feministycznych we współczesnej reklamie
dc.title.alternativepl
Femvertising ­- The theme of feminism in contemporary advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
108
Views per month
Views per city
Warsaw
23
Wroclaw
14
Lodz
11
Poznan
11
Bydgoszcz
5
Gdansk
3
Katowice
3
Krakow
3
Lublin
3
Bytom
2

No access

No Thumbnail Available