Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Femvertising - Wykorzystanie motywów feministycznych we współczesnej reklamie
Femvertising - The theme of feminism in contemporary advertising
femvertising - feminizm - wizerunek kobiety - reklama - marketing
femvertising - feminism - woman's image - advertising - marketing
Reklama to jedno z podstawowych narzędzi, dzięki którym firmy mogą zwracać uwagę konsumentów na oferowane dobra i usługi. Ma za zadanie skłaniać potencjalnych klientów do korzystania z dostępnych produktów danej marki, zamiast z propozycji konkurencji. Istota tego zjawiska opiera się na fakcie, że reklama jest jednocześnie informacją i perswazją. Celem niniejszej pracy jest prezentacja motywów feministycznych wykorzystywanych w komunikacji reklamowej. Zjawisko to przeanalizowano zarówno w kontekście korzystnego, jak i negatywnego oddziaływania na konsumenta. W pracy przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem wizerunku kobiet w reklamie oraz ich kulturowospołeczny kontekst. Analizie poddano firmy Dove, Always i Sport England. Chociaż femvertising jest pojęciem względnie nowym, szybko zdobywa zwolenników wśród producentów reklam, cieszy się również zainteresowaniem potencjalnych konsumentów.
Advertising is a form of competitive behavior, one of the basic tools by which companies can attract the attention of consumers for their goods and services, while encouraging them to use the available offer instead of the proposals offered by competitors. The essence of this phenomenon comes down to the fact that advertising is always a combination of two sides: information and persuasion. The purpose of this thesis is to show the potential of feminism in relation to creating the image of woman in advertises. This thesis is devoted to subject of feminism themes in contemporary advertising. This phenomenon is analyzed in the context of both sides: positive and negative impact on the consumer. This thesis presents issues related to the use of the image of women inadvertising and their cultural and social context. Among companies which were analyzed was Dove, Always and Sport England. Although femvertising is a relatively new concept, it is quickly gaining followers among manufacturers of advertising, as well as attract the interest of potential consumers.
dc.abstract.en | Advertising is a form of competitive behavior, one of the basic tools by which companies can attract the attention of consumers for their goods and services, while encouraging them to use the available offer instead of the proposals offered by competitors. The essence of this phenomenon comes down to the fact that advertising is always a combination of two sides: information and persuasion. The purpose of this thesis is to show the potential of feminism in relation to creating the image of woman in advertises. This thesis is devoted to subject of feminism themes in contemporary advertising. This phenomenon is analyzed in the context of both sides: positive and negative impact on the consumer. This thesis presents issues related to the use of the image of women inadvertising and their cultural and social context. Among companies which were analyzed was Dove, Always and Sport England. Although femvertising is a relatively new concept, it is quickly gaining followers among manufacturers of advertising, as well as attract the interest of potential consumers. | pl |
dc.abstract.pl | Reklama to jedno z podstawowych narzędzi, dzięki którym firmy mogą zwracać uwagę konsumentów na oferowane dobra i usługi. Ma za zadanie skłaniać potencjalnych klientów do korzystania z dostępnych produktów danej marki, zamiast z propozycji konkurencji. Istota tego zjawiska opiera się na fakcie, że reklama jest jednocześnie informacją i perswazją. Celem niniejszej pracy jest prezentacja motywów feministycznych wykorzystywanych w komunikacji reklamowej. Zjawisko to przeanalizowano zarówno w kontekście korzystnego, jak i negatywnego oddziaływania na konsumenta. W pracy przedstawiono zagadnienia związane z wykorzystaniem wizerunku kobiet w reklamie oraz ich kulturowospołeczny kontekst. Analizie poddano firmy Dove, Always i Sport England. Chociaż femvertising jest pojęciem względnie nowym, szybko zdobywa zwolenników wśród producentów reklam, cieszy się również zainteresowaniem potencjalnych konsumentów. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.author | Kubiczek, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Różycka, Magdalena | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Różycka, Magdalena | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-26T21:55:26Z | |
dc.date.available | 2020-07-26T21:55:26Z | |
dc.date.submitted | 2016-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie kulturą i mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-105221-129627 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/211596 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | femvertising - feminism - woman's image - advertising - marketing | pl |
dc.subject.pl | femvertising - feminizm - wizerunek kobiety - reklama - marketing | pl |
dc.title | Femvertising - Wykorzystanie motywów feministycznych we współczesnej reklamie | pl |
dc.title.alternative | Femvertising - The theme of feminism in contemporary advertising | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |