"Wpływ reklamy na proces podejmowania decyzji zakupowych konsumenta"

master
dc.abstract.enThe subject of the study is to discuss the issue of the effectiveness of advertising and its impact on the consumer's decision-making process. The aim of this work was to present the scope and degree of influence of advertising on consumer behavior and purchasing decisions. In the theoretical part, literature in the field of marketing, advertising psychology and consumer behavior was used, while in the empirical part, an online questionnaire was used. As the research shows, advertising constantly affects the attitudes and purchasing behavior of consumers. The analysis of the survey results showed that 86% of respondents have a favorable or neutral attitude towards advertising, 74% declare that they are guided by advertising when making purchases, and the greatest impact was attributed to online advertising.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem opracowania jest omówienie problematyki skuteczności reklamy i jej wpływu na proces decyzyjny konsumenta. Celem niniejszej pracy stało się przedstawienie zakresu oraz stopnia wpływu reklamy na zachowania i decyzje zakupowe konsumentów. W części teoretycznej wykorzystano literaturę z dziedziny marketingu, psychologii reklamy i zachowań konsumenckich, natomiast w części empirycznej zastosowano kwestionariusz ankiety online. Jak wynika z przeprowadzonych badań, reklama bezustannie oddziałuje na postawy i zachowania nabywcze konsumentów. Analiza rezultatów badania ukazała, że 86% ankietowanych ma przychylne lub neutralne nastawienie do reklam, 74% deklaruje, że kieruje się reklamą podczas dokonywania zakupów, zaś największa siła oddziaływania została przypisana reklamie internetowej.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorDrwal, Ewelinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerStańczyk, Izabela - 186012 pl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.date.accessioned2023-07-05T21:38:22Z
dc.date.available2023-07-05T21:38:22Z
dc.date.submitted2023-07-04pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-165205-309109pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314258
dc.languagepolpl
dc.subject.enpurchasing decisions – consumer – advertising – influence – consumer behaviorpl
dc.subject.pldecyzje zakupowe – konsument – reklama – wpływ – zachowania konsumenckiepl
dc.title"Wpływ reklamy na proces podejmowania decyzji zakupowych konsumenta"pl
dc.title.alternativeThe impact of advertising on the consumer's purchasing decision making processpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The subject of the study is to discuss the issue of the effectiveness of advertising and its impact on the consumer's decision-making process. The aim of this work was to present the scope and degree of influence of advertising on consumer behavior and purchasing decisions. In the theoretical part, literature in the field of marketing, advertising psychology and consumer behavior was used, while in the empirical part, an online questionnaire was used. As the research shows, advertising constantly affects the attitudes and purchasing behavior of consumers. The analysis of the survey results showed that 86% of respondents have a favorable or neutral attitude towards advertising, 74% declare that they are guided by advertising when making purchases, and the greatest impact was attributed to online advertising.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem opracowania jest omówienie problematyki skuteczności reklamy i jej wpływu na proces decyzyjny konsumenta. Celem niniejszej pracy stało się przedstawienie zakresu oraz stopnia wpływu reklamy na zachowania i decyzje zakupowe konsumentów. W części teoretycznej wykorzystano literaturę z dziedziny marketingu, psychologii reklamy i zachowań konsumenckich, natomiast w części empirycznej zastosowano kwestionariusz ankiety online. Jak wynika z przeprowadzonych badań, reklama bezustannie oddziałuje na postawy i zachowania nabywcze konsumentów. Analiza rezultatów badania ukazała, że 86% ankietowanych ma przychylne lub neutralne nastawienie do reklam, 74% deklaruje, że kieruje się reklamą podczas dokonywania zakupów, zaś największa siła oddziaływania została przypisana reklamie internetowej.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Drwal, Ewelina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Stańczyk, Izabela - 186012
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.date.accessioned
2023-07-05T21:38:22Z
dc.date.available
2023-07-05T21:38:22Z
dc.date.submittedpl
2023-07-04
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-165205-309109
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314258
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
purchasing decisions – consumer – advertising – influence – consumer behavior
dc.subject.plpl
decyzje zakupowe – konsument – reklama – wpływ – zachowania konsumenckie
dc.titlepl
"Wpływ reklamy na proces podejmowania decyzji zakupowych konsumenta"
dc.title.alternativepl
The impact of advertising on the consumer's purchasing decision making process
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
269
Views per month
Views per city
Warsaw
73
Krakow
28
Poznan
23
Wroclaw
20
Bydgoszcz
10
Katowice
7
Lodz
7
Gdansk
5
Lublin
5
Gdynia
4

No access

No Thumbnail Available
Collections