Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Uwarunkowania innowacji w polskim sektorze MŚP
Determinants of innovation in the Polish SME sector.
financing of innovation - innovation - competition - the SME sector - the implementation of innovations
finansowanie innowacji – innowacja – konkurencja – sektor MŚP – wdrażanie innowacji
The competitive position of the enterprise market is increasingly conditioned by the implementation of innovations in various areas of their business. Innovation is also contributing to the emergence of other new forms of competition. Polish companies are increasingly turning to modern technology and expertise in innovative activity desired. The aim of this paper is to present whether and how knowledge about potential strategies for innovation is used by Polish entrepreneurs. Indication of the potential for wider implementation of innovation strategies in companies in Poland, with particular emphasis on small and medium enterprises. This sector needs and is receptive to innovation, new solutions that utilize both systemic as well as financial. The paper presents the methods and sources of raising finance for the implementation of innovative projects. Draws a brief description of the support programs offered by the European Union. Taken to present the issues used in many books, reports and various organizations of innovative activity.
Pozycja konkurencyjna na rynku przedsiębiorstw w coraz większym stopniu warunkowana jest przez wdrażanie innowacji w różnych obszarach swojej działalności. Innowacja przyczynia się również do rodzenia się innych, nowych form konkurowania. Przedsiębiorstwa polskie coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie jak i specjalistyczną wiedzę pożądaną w działalności innowacyjnej. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie czy i na ile wiedza o potencjalnych strategiach innowacji jest wykorzystywana przez polskich przedsiębiorców. Wskazanie na możliwości szerszego wprowadzenia strategii innowacji w przedsiębiorstwach w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten potrzebuje i jest chłonny na wprowadzanie innowacji, które wykorzystują nowe rozwiązania zarówno systemowe, jak i finansowe.Praca przedstawia również, metody i źródła pozyskiwania finansów na realizację projektów innowacyjnych. Rysuje pokrótce opis programów wsparcia oferowanych przez Unię Europejską. Do przedstawienia podjętych zagadnień wykorzystano wiele publikacji książkowych, raportów i sprawozdań różnych organizacji z działalności innowacyjnej.
dc.abstract.en | The competitive position of the enterprise market is increasingly conditioned by the implementation of innovations in various areas of their business. Innovation is also contributing to the emergence of other new forms of competition. Polish companies are increasingly turning to modern technology and expertise in innovative activity desired. The aim of this paper is to present whether and how knowledge about potential strategies for innovation is used by Polish entrepreneurs. Indication of the potential for wider implementation of innovation strategies in companies in Poland, with particular emphasis on small and medium enterprises. This sector needs and is receptive to innovation, new solutions that utilize both systemic as well as financial. The paper presents the methods and sources of raising finance for the implementation of innovative projects. Draws a brief description of the support programs offered by the European Union. Taken to present the issues used in many books, reports and various organizations of innovative activity. | pl |
dc.abstract.other | Pozycja konkurencyjna na rynku przedsiębiorstw w coraz większym stopniu warunkowana jest przez wdrażanie innowacji w różnych obszarach swojej działalności. Innowacja przyczynia się również do rodzenia się innych, nowych form konkurowania. Przedsiębiorstwa polskie coraz częściej sięgają po nowoczesne technologie jak i specjalistyczną wiedzę pożądaną w działalności innowacyjnej. Celem niniejszej pracy jest przedstawienie czy i na ile wiedza o potencjalnych strategiach innowacji jest wykorzystywana przez polskich przedsiębiorców. Wskazanie na możliwości szerszego wprowadzenia strategii innowacji w przedsiębiorstwach w Polsce, ze szczególnym uwzględnieniem sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Sektor ten potrzebuje i jest chłonny na wprowadzanie innowacji, które wykorzystują nowe rozwiązania zarówno systemowe, jak i finansowe.Praca przedstawia również, metody i źródła pozyskiwania finansów na realizację projektów innowacyjnych. Rysuje pokrótce opis programów wsparcia oferowanych przez Unię Europejską. Do przedstawienia podjętych zagadnień wykorzystano wiele publikacji książkowych, raportów i sprawozdań różnych organizacji z działalności innowacyjnej. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.contributor.author | Żugaj, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Marcinkowski, Aleksander - 130320 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-14T21:30:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-14T21:30:49Z | |
dc.date.submitted | 2011-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie firmą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-57110-116629 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/171508 | |
dc.subject.en | financing of innovation - innovation - competition - the SME sector - the implementation of innovations | pl |
dc.subject.other | finansowanie innowacji – innowacja – konkurencja – sektor MŚP – wdrażanie innowacji | pl |
dc.title | Uwarunkowania innowacji w polskim sektorze MŚP | pl |
dc.title.alternative | Determinants of innovation in the Polish SME sector. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |