Stres oraz wypalenie zawodowe. Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela.

master
dc.abstract.enThe main purpose of this work was to present stress, burnout phenomenon and motivation to work in a teaching environment. Shown here are the sources of professional burnout, the process of burnout itself and the exit from this process, or the search for motivation to work. This work consists of four chapters. The first part contains an overview of the literature on teachers’ stress, burnout and motivation. The second one studies the phenomenon, its causes, factors and effects. In the third chapter we discuss solutions based on the motivation to work. The fourth one contains an analysis and an interpretation of the results of the survey, conducted on one hundred teachers. The conclusions are based on methodological issues derived from the analysis of the questionnaire.pl
dc.abstract.plGłównym celem niniejszej pracy było przedstawienie stresu, zjawiska wypalenia, a także motywacji do pracy w środowisku nauczycielskim. Pokazano tutaj źródła wypalenia zawodowego, sam proces wypalenia oraz wyjście z tego procesu, czyli motywację do pracy. Niniejsza praca składa się z 4 rozdziałów. W rozdziale pierwszym zajęłam się przeglądem literatury na temat stresu nauczycielskiego, wypalenia i motywacji. Druga część mojej pracy została poświęcona zjawisku wypalenia zawodowego. Jego przyczyn, czynników oraz skutków. W trzecim rozdziale chciałam poszukać rozwiązanie z procesu wypalenia, które oparłam na motywacji do pracy. Czwarty rozdział jest badawczy, który jest analizą i interpretacją wyników przeprowadzonej ankiety na 100 nauczycielach. Skupiłam się na głównych zagadnieniach metodologicznych oraz wnioskach z analizy ankiety.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorStarmach, Małgorzatapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:15:36Z
dc.date.available2020-07-27T20:15:36Z
dc.date.submitted2018-10-10pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-127839-231458pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231673
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: burnout- motivation - stress- teachers' workpl
dc.subject.plSłowa kluczowe: motywacja- praca nauczycieli- stres- wypalenie zawodowepl
dc.titleStres oraz wypalenie zawodowe. Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela.pl
dc.title.alternativeStress and burnout. Motivation to work in the teaching profession.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main purpose of this work was to present stress, burnout phenomenon and motivation to work in a teaching environment. Shown here are the sources of professional burnout, the process of burnout itself and the exit from this process, or the search for motivation to work. This work consists of four chapters. The first part contains an overview of the literature on teachers’ stress, burnout and motivation. The second one studies the phenomenon, its causes, factors and effects. In the third chapter we discuss solutions based on the motivation to work. The fourth one contains an analysis and an interpretation of the results of the survey, conducted on one hundred teachers. The conclusions are based on methodological issues derived from the analysis of the questionnaire.
dc.abstract.plpl
Głównym celem niniejszej pracy było przedstawienie stresu, zjawiska wypalenia, a także motywacji do pracy w środowisku nauczycielskim. Pokazano tutaj źródła wypalenia zawodowego, sam proces wypalenia oraz wyjście z tego procesu, czyli motywację do pracy. Niniejsza praca składa się z 4 rozdziałów. W rozdziale pierwszym zajęłam się przeglądem literatury na temat stresu nauczycielskiego, wypalenia i motywacji. Druga część mojej pracy została poświęcona zjawisku wypalenia zawodowego. Jego przyczyn, czynników oraz skutków. W trzecim rozdziale chciałam poszukać rozwiązanie z procesu wypalenia, które oparłam na motywacji do pracy. Czwarty rozdział jest badawczy, który jest analizą i interpretacją wyników przeprowadzonej ankiety na 100 nauczycielach. Skupiłam się na głównych zagadnieniach metodologicznych oraz wnioskach z analizy ankiety.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Starmach, Małgorzata
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:15:36Z
dc.date.available
2020-07-27T20:15:36Z
dc.date.submittedpl
2018-10-10
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-127839-231458
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231673
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: burnout- motivation - stress- teachers' work
dc.subject.plpl
Słowa kluczowe: motywacja- praca nauczycieli- stres- wypalenie zawodowe
dc.titlepl
Stres oraz wypalenie zawodowe. Motywacja do pracy w zawodzie nauczyciela.
dc.title.alternativepl
Stress and burnout. Motivation to work in the teaching profession.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
218
Views per month
Views per city
Warsaw
44
Poznan
20
Krakow
12
Rybnik
10
Bialystok
7
Wroclaw
7
Katowice
6
Lodz
6
Ostrów Wielkopolski
5
Dąbrowa Tarnowska
4

No access

No Thumbnail Available