Prototyp dynamicznego środowiska do badań psychologicznych w wirtualnej rzeczywistości

master
dc.abstract.enThe thesis discusses the technologies and tools used to create a prototype for psychological research in a VR environment. Applications such as Pupil Core and LabVIEW played an important role in the analysis. Pupil Core, with its ability to accurately observe the user's visual behavior in real-time, and LabVIEW, as an integrated control, measurement and test environment, provided accurate data for the research.The thesis provides information on the definitions and technological goals of VR, discusses its applications and identifies the main disadvantages and advantages of this technology. Part of the work includes an analysis of the project assumptions, focusing on the main objectives and research directions, as well as the characteristics of gameplay and key game mechanics.The paper discusses in detail the game engine and programming environment used and underscores the key assets and plugins from Unity. In addition, the uniqueness of the scene design was emphasized, accentuating the elements and mechanics that enriched the user experience. All these aspects were presented in the context of the effort to improve the method of psychological research in the virtual reality environment.pl
dc.abstract.plW pracy magisterskiej omówiono wykorzystywane technologie i narzędzia służące do kreacji prototypu przeznaczonego do badań psychologicznych w środowisku VR. W kontekście analiz istotne miejsce zajęły aplikacje takie jak Pupil Core oraz LabVIEW. Dzięki Pupil Core, z możliwością dokładnej obserwacji zachowań wzrokowych użytkownika w czasie rzeczywistym, oraz LabVIEW, jako zintegrowane środowisko dla kontroli, pomiarów i testowania, możliwe było uzyskanie precyzyjnych danych do badań.Praca zawiera informację na temat definicji i celów technologicznych VR, omawiaja jednocześnie jej zastosowania oraz identyfikuje główne wady i zalety tej technologii. Część pracy obejmuje analizę założeń projektowych, skupiając się na głównych celach i kierunkach badań, a także na charakterystyce rozgrywki oraz kluczowych mechanikach gry.W pracy szczegółowo omówiono wykorzystany silnik gry i środowisko programistyczne, wskazując na kluczowe assety i pluginy z Unity. Dodatkowo zwrócono uwagę na unikalność projektowanej sceny, podkreślając jej elementy oraz mechaniki, które miały na celu wzbogacenie doświadczenia użytkownika. Wszystkie te aspekty zostały przedstawione w kontekście dążenia do doskonalenia metody badań psychologicznych w środowisku wirtualnej rzeczywistości.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.authorRiabchuk, Vladyslavpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerArgasiński, Jan - 105948 pl
dc.contributor.reviewerŚlusarczyk, Grażyna - 132324 pl
dc.date.accessioned2023-11-15T21:53:11Z
dc.date.available2023-11-15T21:53:11Z
dc.date.submitted2023-10-27pl
dc.fieldofstudyinformatyka gier komputerowychpl
dc.identifier.apddiploma-170696-310285pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323244
dc.languagepolpl
dc.subject.enVirtual reality, horror game, eye tracking, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, traps, triggers, psychological tests.pl
dc.subject.plRzeczywistość wirtualna, gra gatunku horror, śledzenie ruchów gałek ocznych, okulograf, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, pułapki, triggery, badania psychologiczne.pl
dc.titlePrototyp dynamicznego środowiska do badań psychologicznych w wirtualnej rzeczywistościpl
dc.title.alternativePrototype of a dynamic environment for psychological research in virtual realitypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The thesis discusses the technologies and tools used to create a prototype for psychological research in a VR environment. Applications such as Pupil Core and LabVIEW played an important role in the analysis. Pupil Core, with its ability to accurately observe the user's visual behavior in real-time, and LabVIEW, as an integrated control, measurement and test environment, provided accurate data for the research.The thesis provides information on the definitions and technological goals of VR, discusses its applications and identifies the main disadvantages and advantages of this technology. Part of the work includes an analysis of the project assumptions, focusing on the main objectives and research directions, as well as the characteristics of gameplay and key game mechanics.The paper discusses in detail the game engine and programming environment used and underscores the key assets and plugins from Unity. In addition, the uniqueness of the scene design was emphasized, accentuating the elements and mechanics that enriched the user experience. All these aspects were presented in the context of the effort to improve the method of psychological research in the virtual reality environment.
dc.abstract.plpl
W pracy magisterskiej omówiono wykorzystywane technologie i narzędzia służące do kreacji prototypu przeznaczonego do badań psychologicznych w środowisku VR. W kontekście analiz istotne miejsce zajęły aplikacje takie jak Pupil Core oraz LabVIEW. Dzięki Pupil Core, z możliwością dokładnej obserwacji zachowań wzrokowych użytkownika w czasie rzeczywistym, oraz LabVIEW, jako zintegrowane środowisko dla kontroli, pomiarów i testowania, możliwe było uzyskanie precyzyjnych danych do badań.Praca zawiera informację na temat definicji i celów technologicznych VR, omawiaja jednocześnie jej zastosowania oraz identyfikuje główne wady i zalety tej technologii. Część pracy obejmuje analizę założeń projektowych, skupiając się na głównych celach i kierunkach badań, a także na charakterystyce rozgrywki oraz kluczowych mechanikach gry.W pracy szczegółowo omówiono wykorzystany silnik gry i środowisko programistyczne, wskazując na kluczowe assety i pluginy z Unity. Dodatkowo zwrócono uwagę na unikalność projektowanej sceny, podkreślając jej elementy oraz mechaniki, które miały na celu wzbogacenie doświadczenia użytkownika. Wszystkie te aspekty zostały przedstawione w kontekście dążenia do doskonalenia metody badań psychologicznych w środowisku wirtualnej rzeczywistości.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.authorpl
Riabchuk, Vladyslav
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Argasiński, Jan - 105948
dc.contributor.reviewerpl
Ślusarczyk, Grażyna - 132324
dc.date.accessioned
2023-11-15T21:53:11Z
dc.date.available
2023-11-15T21:53:11Z
dc.date.submittedpl
2023-10-27
dc.fieldofstudypl
informatyka gier komputerowych
dc.identifier.apdpl
diploma-170696-310285
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323244
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Virtual reality, horror game, eye tracking, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, traps, triggers, psychological tests.
dc.subject.plpl
Rzeczywistość wirtualna, gra gatunku horror, śledzenie ruchów gałek ocznych, okulograf, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, pułapki, triggery, badania psychologiczne.
dc.titlepl
Prototyp dynamicznego środowiska do badań psychologicznych w wirtualnej rzeczywistości
dc.title.alternativepl
Prototype of a dynamic environment for psychological research in virtual reality
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
17
Views per month
Views per city
Warsaw
5
Lodz
3
Bydgoszcz
1
Katowice
1
Krakow
1
Mińsk Mazowiecki
1
Poznan
1
Sosnowiec
1
Wejherowo
1

No access

No Thumbnail Available
Collections