Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Prototyp dynamicznego środowiska do badań psychologicznych w wirtualnej rzeczywistości
Prototype of a dynamic environment for psychological research in virtual reality
Rzeczywistość wirtualna, gra gatunku horror, śledzenie ruchów gałek ocznych, okulograf, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, pułapki, triggery, badania psychologiczne.
Virtual reality, horror game, eye tracking, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, traps, triggers, psychological tests.
W pracy magisterskiej omówiono wykorzystywane technologie i narzędzia służące do kreacji prototypu przeznaczonego do badań psychologicznych w środowisku VR. W kontekście analiz istotne miejsce zajęły aplikacje takie jak Pupil Core oraz LabVIEW. Dzięki Pupil Core, z możliwością dokładnej obserwacji zachowań wzrokowych użytkownika w czasie rzeczywistym, oraz LabVIEW, jako zintegrowane środowisko dla kontroli, pomiarów i testowania, możliwe było uzyskanie precyzyjnych danych do badań.Praca zawiera informację na temat definicji i celów technologicznych VR, omawiaja jednocześnie jej zastosowania oraz identyfikuje główne wady i zalety tej technologii. Część pracy obejmuje analizę założeń projektowych, skupiając się na głównych celach i kierunkach badań, a także na charakterystyce rozgrywki oraz kluczowych mechanikach gry.W pracy szczegółowo omówiono wykorzystany silnik gry i środowisko programistyczne, wskazując na kluczowe assety i pluginy z Unity. Dodatkowo zwrócono uwagę na unikalność projektowanej sceny, podkreślając jej elementy oraz mechaniki, które miały na celu wzbogacenie doświadczenia użytkownika. Wszystkie te aspekty zostały przedstawione w kontekście dążenia do doskonalenia metody badań psychologicznych w środowisku wirtualnej rzeczywistości.
The thesis discusses the technologies and tools used to create a prototype for psychological research in a VR environment. Applications such as Pupil Core and LabVIEW played an important role in the analysis. Pupil Core, with its ability to accurately observe the user's visual behavior in real-time, and LabVIEW, as an integrated control, measurement and test environment, provided accurate data for the research.The thesis provides information on the definitions and technological goals of VR, discusses its applications and identifies the main disadvantages and advantages of this technology. Part of the work includes an analysis of the project assumptions, focusing on the main objectives and research directions, as well as the characteristics of gameplay and key game mechanics.The paper discusses in detail the game engine and programming environment used and underscores the key assets and plugins from Unity. In addition, the uniqueness of the scene design was emphasized, accentuating the elements and mechanics that enriched the user experience. All these aspects were presented in the context of the effort to improve the method of psychological research in the virtual reality environment.
dc.abstract.en | The thesis discusses the technologies and tools used to create a prototype for psychological research in a VR environment. Applications such as Pupil Core and LabVIEW played an important role in the analysis. Pupil Core, with its ability to accurately observe the user's visual behavior in real-time, and LabVIEW, as an integrated control, measurement and test environment, provided accurate data for the research.The thesis provides information on the definitions and technological goals of VR, discusses its applications and identifies the main disadvantages and advantages of this technology. Part of the work includes an analysis of the project assumptions, focusing on the main objectives and research directions, as well as the characteristics of gameplay and key game mechanics.The paper discusses in detail the game engine and programming environment used and underscores the key assets and plugins from Unity. In addition, the uniqueness of the scene design was emphasized, accentuating the elements and mechanics that enriched the user experience. All these aspects were presented in the context of the effort to improve the method of psychological research in the virtual reality environment. | pl |
dc.abstract.pl | W pracy magisterskiej omówiono wykorzystywane technologie i narzędzia służące do kreacji prototypu przeznaczonego do badań psychologicznych w środowisku VR. W kontekście analiz istotne miejsce zajęły aplikacje takie jak Pupil Core oraz LabVIEW. Dzięki Pupil Core, z możliwością dokładnej obserwacji zachowań wzrokowych użytkownika w czasie rzeczywistym, oraz LabVIEW, jako zintegrowane środowisko dla kontroli, pomiarów i testowania, możliwe było uzyskanie precyzyjnych danych do badań.Praca zawiera informację na temat definicji i celów technologicznych VR, omawiaja jednocześnie jej zastosowania oraz identyfikuje główne wady i zalety tej technologii. Część pracy obejmuje analizę założeń projektowych, skupiając się na głównych celach i kierunkach badań, a także na charakterystyce rozgrywki oraz kluczowych mechanikach gry.W pracy szczegółowo omówiono wykorzystany silnik gry i środowisko programistyczne, wskazując na kluczowe assety i pluginy z Unity. Dodatkowo zwrócono uwagę na unikalność projektowanej sceny, podkreślając jej elementy oraz mechaniki, które miały na celu wzbogacenie doświadczenia użytkownika. Wszystkie te aspekty zostały przedstawione w kontekście dążenia do doskonalenia metody badań psychologicznych w środowisku wirtualnej rzeczywistości. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.contributor.author | Riabchuk, Vladyslav | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Argasiński, Jan - 105948 | pl |
dc.contributor.reviewer | Ślusarczyk, Grażyna - 132324 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-11-15T21:53:11Z | |
dc.date.available | 2023-11-15T21:53:11Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-170696-310285 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/323244 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Virtual reality, horror game, eye tracking, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, traps, triggers, psychological tests. | pl |
dc.subject.pl | Rzeczywistość wirtualna, gra gatunku horror, śledzenie ruchów gałek ocznych, okulograf, Unity, JetBrains Rider, Pupil Core, LabVIEW, pułapki, triggery, badania psychologiczne. | pl |
dc.title | Prototyp dynamicznego środowiska do badań psychologicznych w wirtualnej rzeczywistości | pl |
dc.title.alternative | Prototype of a dynamic environment for psychological research in virtual reality | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |