Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rozwój turystyki biznesowej w czasach kryzysu
Development of business tourism during crisis
COVID 19 – MICE – PANDEMIA – ZARZĄDZANIE
COVID 19 - MANAGEMENT - MICE - PANDEMIC
Problematyką pracy jest zobrazowanie pojęcia turystyki biznesowej w odniesieniu do kryzysu i zarządzania kryzysowego. Celem pracy jest przedstawienie obecnej sytuacji branży turystyki biznesowej wywołanej pandemią COVID-19. Podział pracy na dwa rozdziały teoretyczne pozwolił na głębsze ukazanie pojęcia turystyki biznesowej, jej podmiotów oraz prezentację pojęcia kryzysu, wyodrębnienia sytuacji kryzysowej i zarządzania kryzysem. Przedstawione zostają wybrane modele zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie. W ramach części empirycznej dla uzyskania opinii na temat obecnej sytuacji branży spotkań, przeprowadzono wywiady z przedstawicielami regionalnych Convention Bureau. Część badawcza uzupełniona jest raportami dotyczącymi rynku spotkań w Krakowie oraz Gdańsku, a także badaniami prowadzonymi przez IGHP wśród swoich członków. Analiza przeprowadzonych badań pokazuje jak prężnie rozwijająca się branża spotkań zatrzymuje się całkowicie, walcząc o utrzymanie działalności. Prowadzona analiza ukazuje zaskoczenie przedsiębiorców pandemią COVID-19, m.in dla tych, którzy tak jak w przypadku branży spotkań musieli całkowicie na długi czas zawiesić działalność. Malejąca liczba wydarzeń, a także gości w hotelach biznesowych uzależniona była od panujących restrykcji. Ważnym ruchem okazało się przeniesienie działalności do świata wirtualnego oraz podjęcie dodatkowych działań promocyjnych. W zebranych opiniach wskazane zostaje, iż zbyt wiele czynników wpływa obecnie na światową sytuację, dlatego też trudno stawiać dokładne prognozy na przyszłość, która pozostaje bardzo niepewna.
The subject of the thesis is to illustrate the concept of business tourism in relation to crisis and crisis management. The aim of the paper is to present the current situation of the business tourism caused by the COVID-19 pandemic. The division of the work into two theoretical chapters allowed for a deeper presentation of the concept of business tourism, its entities, and the presentation of the concept of crisis, a crisis situation, and crisis management. Selected models of crisis management in an enterprise are presented. In the empirical part, to obtain an opinion on the current situation of the meetings industry, interviews were conducted with representatives of the regional Convention Bureau. The research part is supplemented with reports on the meetings market in Kraków and Gdańsk, as well as research conducted by IGHP among its members. The analysis of the conducted research shows how the dynamically developing meetings industry stops completely, struggling to maintain the activity. The conducted analysis shows the surprise of entrepreneurs with the COVID-19 pandemic, including for those who (as in the case of the meetings industry) had to suspend their activities for a long time. The decreasing number of events, as well as guests in business hotels, was dependent on the prevailing restrictions. An important move turned out to be the transfer of activities to the virtual world and taking additional promotional activities. In the opinions collected, it is indicated that too many factors currently affect the global situation, therefore it is difficult to make accurate forecasts for the future, which remains very uncertain.
dc.abstract.en | The subject of the thesis is to illustrate the concept of business tourism in relation to crisis and crisis management. The aim of the paper is to present the current situation of the business tourism caused by the COVID-19 pandemic. The division of the work into two theoretical chapters allowed for a deeper presentation of the concept of business tourism, its entities, and the presentation of the concept of crisis, a crisis situation, and crisis management. Selected models of crisis management in an enterprise are presented. In the empirical part, to obtain an opinion on the current situation of the meetings industry, interviews were conducted with representatives of the regional Convention Bureau. The research part is supplemented with reports on the meetings market in Kraków and Gdańsk, as well as research conducted by IGHP among its members. The analysis of the conducted research shows how the dynamically developing meetings industry stops completely, struggling to maintain the activity. The conducted analysis shows the surprise of entrepreneurs with the COVID-19 pandemic, including for those who (as in the case of the meetings industry) had to suspend their activities for a long time. The decreasing number of events, as well as guests in business hotels, was dependent on the prevailing restrictions. An important move turned out to be the transfer of activities to the virtual world and taking additional promotional activities. In the opinions collected, it is indicated that too many factors currently affect the global situation, therefore it is difficult to make accurate forecasts for the future, which remains very uncertain. | pl |
dc.abstract.pl | Problematyką pracy jest zobrazowanie pojęcia turystyki biznesowej w odniesieniu do kryzysu i zarządzania kryzysowego. Celem pracy jest przedstawienie obecnej sytuacji branży turystyki biznesowej wywołanej pandemią COVID-19. Podział pracy na dwa rozdziały teoretyczne pozwolił na głębsze ukazanie pojęcia turystyki biznesowej, jej podmiotów oraz prezentację pojęcia kryzysu, wyodrębnienia sytuacji kryzysowej i zarządzania kryzysem. Przedstawione zostają wybrane modele zarządzania kryzysem w przedsiębiorstwie. W ramach części empirycznej dla uzyskania opinii na temat obecnej sytuacji branży spotkań, przeprowadzono wywiady z przedstawicielami regionalnych Convention Bureau. Część badawcza uzupełniona jest raportami dotyczącymi rynku spotkań w Krakowie oraz Gdańsku, a także badaniami prowadzonymi przez IGHP wśród swoich członków. Analiza przeprowadzonych badań pokazuje jak prężnie rozwijająca się branża spotkań zatrzymuje się całkowicie, walcząc o utrzymanie działalności. Prowadzona analiza ukazuje zaskoczenie przedsiębiorców pandemią COVID-19, m.in. dla tych, którzy tak jak w przypadku branży spotkań musieli całkowicie na długi czas zawiesić działalność. Malejąca liczba wydarzeń, a także gości w hotelach biznesowych uzależniona była od panujących restrykcji. Ważnym ruchem okazało się przeniesienie działalności do świata wirtualnego oraz podjęcie dodatkowych działań promocyjnych. W zebranych opiniach wskazane zostaje, iż zbyt wiele czynników wpływa obecnie na światową sytuację, dlatego też trudno stawiać dokładne prognozy na przyszłość, która pozostaje bardzo niepewna. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.author | Pabian, Julia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Nessel, Karolina | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-29T21:45:10Z | |
dc.date.available | 2021-10-29T21:45:10Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie w turystyce i w sporcie | pl |
dc.identifier.apd | diploma-149171-278592 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/282377 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | COVID 19 - MANAGEMENT - MICE - PANDEMIC | pl |
dc.subject.pl | COVID 19 – MICE – PANDEMIA – ZARZĄDZANIE | pl |
dc.title | Rozwój turystyki biznesowej w czasach kryzysu | pl |
dc.title.alternative | Development of business tourism during crisis | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |