ROLA POSTAW KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ SZKOŁAMI JĘZYKOWYMI JAKO ŹRÓDŁO ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

master
dc.abstract.enThe purpose of this work is to compare research on the role of language school managerial staff’s attitude as a source of business development.The whole work consists of theoretical part (chapter I and II), empirical-theoretical part(chapter III) and empirical part(chapter IV). The first chapter presents the importance and development problems of contemporary business. The second chapter presents the status and model of the manager in the process of developing accessibility. In the third chapter, the specificity of functioning and management in the language school industry as a research area was developed and presented, based on own research. The last chapter concerns the analysis and assessment of the role of managers in the process of creating and developing language schools on the example of the English Club language school, also supported by own research. The work was also based on the autor’s observation of the participating in the company and a survey with language school staff was conducted based on an online survey. The research was crowned with an in-depth interview with language school managers.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badań dotyczących roli postaw kadry zarządzającej szkołami językowymi jako źródło rozwoju działalności gospodarczej.Całość pracy składa się z części teoretycznej(rozdział I i II), empiryczno-teoretycznej(rozdział III) i empirycznej(rozdział IV). Rozdział pierwszy przedstawia istotę i problemy rozwoju współczesnej działalności gospodarczej. Rozdział drugi przedstawia status i model menedżera w procesie rozwoju przedsiębiorstwa. W rozdziale trzecim została opracowana i przedstawiona specyfika funkcjonowania i zarządzania w branży szkół językowych, jako obszaru badawczego, przeprowadzona w oparciu o badania własne. Ostatni rozdział dotyczy analizy oraz oceny roli menedżerów w procesie tworzenia i rozwoju szkół językowych na przykładzie szkoły językowej English Club, również poparta badaniami własnymi.Praca powstała w oparciu o szereg publikacji naukowych i artykułów, a także wyniki danych statystycznych, źródła internetowe oraz stronę internetową firmy będącej podmiotem badawczym W pracy oparto się także na obserwacji uczestniczącej autorki w firmie i przeprowadzono badania ankietowe z personelem szkół językowych w oparciu o ankietę internetową. Badania zwieńczone zostały wywiadem pogłębionym z menedżerami szkół językowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorBorkowska, Mariapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2020-07-28T05:39:17Z
dc.date.available2020-07-28T05:39:17Z
dc.date.submitted2020-07-09pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-139486-260690pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240246
dc.languagepolpl
dc.subject.enbusiness activity - managerial staff - business activity developmentpl
dc.subject.pldziałalność gospodarcza - kadra zarządzająca - rozwój działalności gospodarczejpl
dc.titleROLA POSTAW KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ SZKOŁAMI JĘZYKOWYMI JAKO ŹRÓDŁO ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJpl
dc.title.alternativeTHE ROLE OF ATTITUDES OF THE LANGUAGE SCHOOL MANAGEMENT AS A SOURCE OF BUSINESS DEVELOPMENTpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this work is to compare research on the role of language school managerial staff’s attitude as a source of business development.The whole work consists of theoretical part (chapter I and II), empirical-theoretical part(chapter III) and empirical part(chapter IV). The first chapter presents the importance and development problems of contemporary business. The second chapter presents the status and model of the manager in the process of developing accessibility. In the third chapter, the specificity of functioning and management in the language school industry as a research area was developed and presented, based on own research. The last chapter concerns the analysis and assessment of the role of managers in the process of creating and developing language schools on the example of the English Club language school, also supported by own research. The work was also based on the autor’s observation of the participating in the company and a survey with language school staff was conducted based on an online survey. The research was crowned with an in-depth interview with language school managers.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badań dotyczących roli postaw kadry zarządzającej szkołami językowymi jako źródło rozwoju działalności gospodarczej.Całość pracy składa się z części teoretycznej(rozdział I i II), empiryczno-teoretycznej(rozdział III) i empirycznej(rozdział IV). Rozdział pierwszy przedstawia istotę i problemy rozwoju współczesnej działalności gospodarczej. Rozdział drugi przedstawia status i model menedżera w procesie rozwoju przedsiębiorstwa. W rozdziale trzecim została opracowana i przedstawiona specyfika funkcjonowania i zarządzania w branży szkół językowych, jako obszaru badawczego, przeprowadzona w oparciu o badania własne. Ostatni rozdział dotyczy analizy oraz oceny roli menedżerów w procesie tworzenia i rozwoju szkół językowych na przykładzie szkoły językowej English Club, również poparta badaniami własnymi.Praca powstała w oparciu o szereg publikacji naukowych i artykułów, a także wyniki danych statystycznych, źródła internetowe oraz stronę internetową firmy będącej podmiotem badawczym W pracy oparto się także na obserwacji uczestniczącej autorki w firmie i przeprowadzono badania ankietowe z personelem szkół językowych w oparciu o ankietę internetową. Badania zwieńczone zostały wywiadem pogłębionym z menedżerami szkół językowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Borkowska, Maria
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2020-07-28T05:39:17Z
dc.date.available
2020-07-28T05:39:17Z
dc.date.submittedpl
2020-07-09
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-139486-260690
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240246
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
business activity - managerial staff - business activity development
dc.subject.plpl
działalność gospodarcza - kadra zarządzająca - rozwój działalności gospodarczej
dc.titlepl
ROLA POSTAW KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ SZKOŁAMI JĘZYKOWYMI JAKO ŹRÓDŁO ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
dc.title.alternativepl
THE ROLE OF ATTITUDES OF THE LANGUAGE SCHOOL MANAGEMENT AS A SOURCE OF BUSINESS DEVELOPMENT
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
18
Views per month
Views per city
Katowice
4
Dublin
3
Krakow
3
Wroclaw
3
Warsaw
2
Rzeszów
1
Szczecin
1
Zalew
1

No access

No Thumbnail Available