Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ROLA POSTAW KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ SZKOŁAMI JĘZYKOWYMI JAKO ŹRÓDŁO ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
THE ROLE OF ATTITUDES OF THE LANGUAGE SCHOOL MANAGEMENT AS A SOURCE OF BUSINESS DEVELOPMENT
działalność gospodarcza - kadra zarządzająca - rozwój działalności gospodarczej
business activity - managerial staff - business activity development
Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badań dotyczących roli postaw kadry zarządzającej szkołami językowymi jako źródło rozwoju działalności gospodarczej.Całość pracy składa się z części teoretycznej(rozdział I i II), empiryczno-teoretycznej(rozdział III) i empirycznej(rozdział IV). Rozdział pierwszy przedstawia istotę i problemy rozwoju współczesnej działalności gospodarczej. Rozdział drugi przedstawia status i model menedżera w procesie rozwoju przedsiębiorstwa. W rozdziale trzecim została opracowana i przedstawiona specyfika funkcjonowania i zarządzania w branży szkół językowych, jako obszaru badawczego, przeprowadzona w oparciu o badania własne. Ostatni rozdział dotyczy analizy oraz oceny roli menedżerów w procesie tworzenia i rozwoju szkół językowych na przykładzie szkoły językowej English Club, również poparta badaniami własnymi.Praca powstała w oparciu o szereg publikacji naukowych i artykułów, a także wyniki danych statystycznych, źródła internetowe oraz stronę internetową firmy będącej podmiotem badawczym W pracy oparto się także na obserwacji uczestniczącej autorki w firmie i przeprowadzono badania ankietowe z personelem szkół językowych w oparciu o ankietę internetową. Badania zwieńczone zostały wywiadem pogłębionym z menedżerami szkół językowych.
The purpose of this work is to compare research on the role of language school managerial staff’s attitude as a source of business development.The whole work consists of theoretical part (chapter I and II), empirical-theoretical part(chapter III) and empirical part(chapter IV). The first chapter presents the importance and development problems of contemporary business. The second chapter presents the status and model of the manager in the process of developing accessibility. In the third chapter, the specificity of functioning and management in the language school industry as a research area was developed and presented, based on own research. The last chapter concerns the analysis and assessment of the role of managers in the process of creating and developing language schools on the example of the English Club language school, also supported by own research. The work was also based on the autor’s observation of the participating in the company and a survey with language school staff was conducted based on an online survey. The research was crowned with an in-depth interview with language school managers.
dc.abstract.en | The purpose of this work is to compare research on the role of language school managerial staff’s attitude as a source of business development.The whole work consists of theoretical part (chapter I and II), empirical-theoretical part(chapter III) and empirical part(chapter IV). The first chapter presents the importance and development problems of contemporary business. The second chapter presents the status and model of the manager in the process of developing accessibility. In the third chapter, the specificity of functioning and management in the language school industry as a research area was developed and presented, based on own research. The last chapter concerns the analysis and assessment of the role of managers in the process of creating and developing language schools on the example of the English Club language school, also supported by own research. The work was also based on the autor’s observation of the participating in the company and a survey with language school staff was conducted based on an online survey. The research was crowned with an in-depth interview with language school managers. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest przeprowadzenie badań dotyczących roli postaw kadry zarządzającej szkołami językowymi jako źródło rozwoju działalności gospodarczej.Całość pracy składa się z części teoretycznej(rozdział I i II), empiryczno-teoretycznej(rozdział III) i empirycznej(rozdział IV). Rozdział pierwszy przedstawia istotę i problemy rozwoju współczesnej działalności gospodarczej. Rozdział drugi przedstawia status i model menedżera w procesie rozwoju przedsiębiorstwa. W rozdziale trzecim została opracowana i przedstawiona specyfika funkcjonowania i zarządzania w branży szkół językowych, jako obszaru badawczego, przeprowadzona w oparciu o badania własne. Ostatni rozdział dotyczy analizy oraz oceny roli menedżerów w procesie tworzenia i rozwoju szkół językowych na przykładzie szkoły językowej English Club, również poparta badaniami własnymi.Praca powstała w oparciu o szereg publikacji naukowych i artykułów, a także wyniki danych statystycznych, źródła internetowe oraz stronę internetową firmy będącej podmiotem badawczym W pracy oparto się także na obserwacji uczestniczącej autorki w firmie i przeprowadzono badania ankietowe z personelem szkół językowych w oparciu o ankietę internetową. Badania zwieńczone zostały wywiadem pogłębionym z menedżerami szkół językowych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.author | Borkowska, Maria | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.reviewer | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-28T05:39:17Z | |
dc.date.available | 2020-07-28T05:39:17Z | |
dc.date.submitted | 2020-07-09 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-139486-260690 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/240246 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | business activity - managerial staff - business activity development | pl |
dc.subject.pl | działalność gospodarcza - kadra zarządzająca - rozwój działalności gospodarczej | pl |
dc.title | ROLA POSTAW KADRY ZARZĄDZAJĄCEJ SZKOŁAMI JĘZYKOWYMI JAKO ŹRÓDŁO ROZWOJU DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ | pl |
dc.title.alternative | THE ROLE OF ATTITUDES OF THE LANGUAGE SCHOOL MANAGEMENT AS A SOURCE OF BUSINESS DEVELOPMENT | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |