Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Komunikowanie fanowskie na przykładzie serwisu internetowego Knight Rider Polska
Fan Communication at the Example of the Website Knight Rider Polska
komunikowanie fanowskie knight rider serial
fan communication knight rider series
Praca próbuje zdefiniować pojęcie komunikowania fanowskiego na bazie analizy serwisu internetowego Knight Rider Polska (www.knight-rider.pl).W pierwszym rozdziale przedstawione są zagadnienia dotyczące komunikowania, kultury oraz wyjaśnieni pojęcie fana. Fan jest osobą, która upodobała sobie wybrany tekst kultury. Zna go dokładnie, odczytuje go na wiele możliwych sposobów. Fan dopiero w XX wieku stał się obiektem badań naukowców. Z początku bagatelizowane zagadnienie, z czasem przerodziło się w nurt, który już staje się osobną dziedziną naukową. W rozdziale drugim zostaje przybliżona historia popularnego serialu z lat 80. Knight Rider (w Polsce znanego jako Nieustraszony). To właśnie wokół niego zgromadzili się fani, tworząc stronę www.knight-rider.pl. W tym rozdziale zostaje przedstawione narodziny serwisu oraz jego rozwój. Autor zastanawia się też, dlaczego seriale są popularne.W trzecim rozdziale Autor przedstawia przykłady z życia Serwisu, które stanowią elementy komunikowania fanowskiego. Są to:- forum Serwisu Knight Polska wraz z jego działami – opisane zostają tutaj wybrane tematy: najczęściej odwiedzane Czacik, Humor, temat o sporcie oraz filmach. Analizie pod względem komunikowania poddane są też dwa specjalne działy: Formuła 1 oraz temat o lektorach filmowych;- specjalne spotkania na czacie Serwisu Knight Rider Polska – czat, czyli możliwość spotkania użytkowników w czasie realnym, w Serwisie jest wykorzystywany do celebrowania różnych okazji. W pracy zostały omówione dwa przypadki: spotkania urodzinowe oraz spotkania podczas emisji nowej odsłony Nieustraszonego, czyli serialu Knight Rider: The Series;- twórczość fanowska: fan-ficition, fan arty, piosenki fanowskie – w tym podpunkcie zostają zanalizowane przejawy twórczości fanów, zamieszczonej na stronie www.knight-rider.pl. Analizie, pod względem komunikowania, zostają poddane: dwie największe serie fan-fiction w Serwisie: Przedsionek oraz Nasz Rider, piosenki fanowskie Gdzie jest KITT? i Ciągle lukam na stronę, rysunki wyjątkowo uzdolnionej użytkowniczki Astrotrain oraz specjalny projekt Serwisu pod nazwą dublektor;- unikatowe, polskie wydanie serialu Knight Rider na płytach DVD – jest to jedyne takie wydanie na świecie. Wpływ na jego kształt mieli użytkownicy serwisu;-„Kalambur zwany kryzys” - analiza specjalnego opowiadania, zamieszczanego w 2010 roku na forum serwisu. Była to opowieść łącząca bieżący komentarz polityczno-społeczny z życiem Serwisu Knight Rider Polska;W podsumowaniu Autor stawia definicję komunikowania fanowskiego. Wymienia także jego mocne i słabe strony. Do pracy, w formie aneksu, zostaje dołączone krótkie opowiadanie fanowskie, napisane specjalnie na potrzeby licencjatu.
Thesis tries to define term ‘fan communication’ based on the analysis of the website Knight Rider Polska (www.knight-rider.pl). First chapter presents concept in regard to communication, culture and explains the term ‘fan’. Fan is a person, who admire particular text of culture. Fan knows it really well, can interpret it and read in many possible ways. Fan became an object of scientists’ research in XX century. Earlier this concept was underestimated, but in time it expanded and nowadays is considered as a separate discipline. Second chapter depicts history of a popular TV series from the 80s called ‘Knight Rider’. The show gathered many fans, who eventually created www.knight-rider.pl. In this chapter presented are foundation of the website and its development. Author elaborates also why TV series gained popularity.Third chapter introduces events which had place on the website and could be considered as examples of fan communication. They are:-Knight Rider Polska forum and its sections – chosen topics were widely described: Chat, Humour, topics about sports and movies. Analysed in regard to fan communication also were two special sections: Formula 1 and topic about polish speakers;-special meetings in the chatroom of Knight Rider Polska – chat gives the opportunity to talk in real time and was used as a mean to celebrate some events. In thesis two of them are widely presented: anniversary of foundation of the website and meetings organized during the time new TV series, ‘Knight Rider: The Series’, was on the air-fan creations: fan-fiction, fan arts, fan songs – presentation of fan creativity on www.knight-rider.pl website. Analyzed were two biggest fan-fiction series: ‘Przedsionek’ and ‘Nasz Rider’, fan songs ‘Gdzie jest KITT?’ and ‘Ciagle lukam na strone’, drawings of really talented user called Astrotrain and unique project of the Knight Rider Polska community: dublektor;-unique, polish edition of ‘Knight Rider’ on DVD – the only one like this in the whole world. Users had strong influence on the edition.-‘Kalambur zwany kryzys’ – analysis of a special story, published in 2010 on the Knight Rider Polska forum. It was a story which connected current political and events with Knight Rider Polska website.In the summary author of the thesis tries to formulate definition of fan communication and mentions its advantages and disadvantages.Short fan story was attached as an appendix. It was written especially for the thesis.
dc.abstract.en | Thesis tries to define term ‘fan communication’ based on the analysis of the website Knight Rider Polska (www.knight-rider.pl). First chapter presents concept in regard to communication, culture and explains the term ‘fan’. Fan is a person, who admire particular text of culture. Fan knows it really well, can interpret it and read in many possible ways. Fan became an object of scientists’ research in XX century. Earlier this concept was underestimated, but in time it expanded and nowadays is considered as a separate discipline. Second chapter depicts history of a popular TV series from the 80s called ‘Knight Rider’. The show gathered many fans, who eventually created www.knight-rider.pl. In this chapter presented are foundation of the website and its development. Author elaborates also why TV series gained popularity.Third chapter introduces events which had place on the website and could be considered as examples of fan communication. They are:-Knight Rider Polska forum and its sections – chosen topics were widely described: Chat, Humour, topics about sports and movies. Analysed in regard to fan communication also were two special sections: Formula 1 and topic about polish speakers;-special meetings in the chatroom of Knight Rider Polska – chat gives the opportunity to talk in real time and was used as a mean to celebrate some events. In thesis two of them are widely presented: anniversary of foundation of the website and meetings organized during the time new TV series, ‘Knight Rider: The Series’, was on the air-fan creations: fan-fiction, fan arts, fan songs – presentation of fan creativity on www.knight-rider.pl website. Analyzed were two biggest fan-fiction series: ‘Przedsionek’ and ‘Nasz Rider’, fan songs ‘Gdzie jest KITT?’ and ‘Ciagle lukam na strone’, drawings of really talented user called Astrotrain and unique project of the Knight Rider Polska community: dublektor;-unique, polish edition of ‘Knight Rider’ on DVD – the only one like this in the whole world. Users had strong influence on the edition.-‘Kalambur zwany kryzys’ – analysis of a special story, published in 2010 on the Knight Rider Polska forum. It was a story which connected current political and events with Knight Rider Polska website.In the summary author of the thesis tries to formulate definition of fan communication and mentions its advantages and disadvantages.Short fan story was attached as an appendix. It was written especially for the thesis. | pl |
dc.abstract.pl | Praca próbuje zdefiniować pojęcie komunikowania fanowskiego na bazie analizy serwisu internetowego Knight Rider Polska (www.knight-rider.pl).W pierwszym rozdziale przedstawione są zagadnienia dotyczące komunikowania, kultury oraz wyjaśnieni pojęcie fana. Fan jest osobą, która upodobała sobie wybrany tekst kultury. Zna go dokładnie, odczytuje go na wiele możliwych sposobów. Fan dopiero w XX wieku stał się obiektem badań naukowców. Z początku bagatelizowane zagadnienie, z czasem przerodziło się w nurt, który już staje się osobną dziedziną naukową. W rozdziale drugim zostaje przybliżona historia popularnego serialu z lat 80. Knight Rider (w Polsce znanego jako Nieustraszony). To właśnie wokół niego zgromadzili się fani, tworząc stronę www.knight-rider.pl. W tym rozdziale zostaje przedstawione narodziny serwisu oraz jego rozwój. Autor zastanawia się też, dlaczego seriale są popularne.W trzecim rozdziale Autor przedstawia przykłady z życia Serwisu, które stanowią elementy komunikowania fanowskiego. Są to:- forum Serwisu Knight Polska wraz z jego działami – opisane zostają tutaj wybrane tematy: najczęściej odwiedzane Czacik, Humor, temat o sporcie oraz filmach. Analizie pod względem komunikowania poddane są też dwa specjalne działy: Formuła 1 oraz temat o lektorach filmowych;- specjalne spotkania na czacie Serwisu Knight Rider Polska – czat, czyli możliwość spotkania użytkowników w czasie realnym, w Serwisie jest wykorzystywany do celebrowania różnych okazji. W pracy zostały omówione dwa przypadki: spotkania urodzinowe oraz spotkania podczas emisji nowej odsłony Nieustraszonego, czyli serialu Knight Rider: The Series;- twórczość fanowska: fan-ficition, fan arty, piosenki fanowskie – w tym podpunkcie zostają zanalizowane przejawy twórczości fanów, zamieszczonej na stronie www.knight-rider.pl. Analizie, pod względem komunikowania, zostają poddane: dwie największe serie fan-fiction w Serwisie: Przedsionek oraz Nasz Rider, piosenki fanowskie Gdzie jest KITT? i Ciągle lukam na stronę, rysunki wyjątkowo uzdolnionej użytkowniczki Astrotrain oraz specjalny projekt Serwisu pod nazwą dublektor;- unikatowe, polskie wydanie serialu Knight Rider na płytach DVD – jest to jedyne takie wydanie na świecie. Wpływ na jego kształt mieli użytkownicy serwisu;-„Kalambur zwany kryzys” - analiza specjalnego opowiadania, zamieszczanego w 2010 roku na forum serwisu. Była to opowieść łącząca bieżący komentarz polityczno-społeczny z życiem Serwisu Knight Rider Polska;W podsumowaniu Autor stawia definicję komunikowania fanowskiego. Wymienia także jego mocne i słabe strony. Do pracy, w formie aneksu, zostaje dołączone krótkie opowiadanie fanowskie, napisane specjalnie na potrzeby licencjatu. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.author | Skupień, Tomasz | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wolny-Zmorzyński, Kazimierz - 132728 | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T06:33:54Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T06:33:54Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo i komunikacja społeczna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-66041-115253 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/179542 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | fan communication knight rider series | pl |
dc.subject.pl | komunikowanie fanowskie knight rider serial | pl |
dc.title | Komunikowanie fanowskie na przykładzie serwisu internetowego Knight Rider Polska | pl |
dc.title.alternative | Fan Communication at the Example of the Website Knight Rider Polska | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |