Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Rola public relations w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych
The Role of Public Relations in Crisis Management
public relations, PR, zarządzanie kryzysowe, kryzys, sytuacja kryzysowa
public relations, PR, crisis management, crisis
XXI wiek to okres niezwykle dynamicznego rozwoju i ciągłych zmian. To również czas niepewności oraz kryzysów w obliczu których stają organizacje, instytucje oraz przedsiębiorstwa. Te uwarunkowania wymagają od różnego rodzaju organizacji posiadania w swoich strukturach komórek odpowiedzialnych za profesjonalne komunikowanie, specjalistów od public relations. Celem pracy było określenie roli, którą pełnią działania public relations w całym systemie zarządzania sytuacją kryzysową, począwszy od działań zapobiegawczych, poprzez różne strategie postępowania, a kończąc na działaniach pokryzysowych.Public relations będąc dziedziną stosunkowo młodą, nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem swoich działań. Dlatego też w pierwszej kolejności praca przedstawia wybrane ujęcia definicyjne pojęcia public relations, określa grupy docelowe, do których działania te mogą być skierowane oraz wymienia wachlarz technik i środków, którymi posługuje się PR.Drugi rozdział charakteryzuje sytuacje kryzysowe, omawia rodzaje potencjalnych zagrożeń, w obliczu których mogą stanąć organizacje, firmy, czy instytucje, a także przedstawia etapy powstawania kryzysów. Wiedza i rozumienie tych uwarunkowań jest niezbędna z punktu widzenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie sytuacją kryzysową, w tym specjalistów od public relations.Trzeci rozdział przedstawia trzy podstawowe kwestie związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową. Pierwszym wyzwaniem przed którym musi stanąć każda profesjonalnie zarządzana organizacja jest planowanie działań prewencyjnych. Muszą one być skoncentrowane na budowie programu na wypadek kryzysu, który w możliwie wyczerpujący sposób przewidywałby potencjalne zagrożenia. Drugi podrozdział przedstawia różne strategie postępowania, które organizacja może podjąć w czasie trwania kryzysu. Sytuacje kryzysowe dla służb public relations nie kończą się wraz z zażegnaniem zagrożenia. Wnioski wyciągnięte przebytych kryzysów mogą być elementem spajającym i wzmacniającym organizację na przyszłość, dlatego tak ważne są wszelkie działania pokryzysowe.
Twenty-first century is a period of extremely rapid development and continuous changes. It is also a time of uncertainty and crises faced by organizations, institutions and enterprises. These conditions require from different types of organizations to have in their structures cells responsible for professional communication, public relations specialists.The aim of this thesis was to determine the role that public relations play in the system of crisis management, from prevention, through various management strategies, and ending with the post-crisis activities.Public relations being a relatively young field, not always met with understanding their actions. Therefore, first chapter of this thesis presents some definitional approach of public relations concepts, defines the target groups to which these activities can be addressed and identify the range of techniques used by the PR.The second part characterized crises, discusses the types of potential threats, which may stand in the face of organizations, companies, and institutions, and presents the steps to the crisis. Knowledge and understanding of these conditions is essential for persons responsible for crisis management, including public relations specialists.The third chapter presents three main issues related to the crisis management. The first challenge that must stand before every professionally managed organization is planning preventive actions. It need to be focused on building the program in the event of a crisis, which would cover exhaustively as possible the potential risks. The second section describes the various management strategies that an organization can take during the crisis. For public relations services, crises do not end with the optimism engendered threat. The lessons learned of previous crises may be an element of bonding and strengthening the organization for the future, so it's important to have all the post-crisis activities.
dc.abstract.en | Twenty-first century is a period of extremely rapid development and continuous changes. It is also a time of uncertainty and crises faced by organizations, institutions and enterprises. These conditions require from different types of organizations to have in their structures cells responsible for professional communication, public relations specialists.The aim of this thesis was to determine the role that public relations play in the system of crisis management, from prevention, through various management strategies, and ending with the post-crisis activities.Public relations being a relatively young field, not always met with understanding their actions. Therefore, first chapter of this thesis presents some definitional approach of public relations concepts, defines the target groups to which these activities can be addressed and identify the range of techniques used by the PR.The second part characterized crises, discusses the types of potential threats, which may stand in the face of organizations, companies, and institutions, and presents the steps to the crisis. Knowledge and understanding of these conditions is essential for persons responsible for crisis management, including public relations specialists.The third chapter presents three main issues related to the crisis management. The first challenge that must stand before every professionally managed organization is planning preventive actions. It need to be focused on building the program in the event of a crisis, which would cover exhaustively as possible the potential risks. The second section describes the various management strategies that an organization can take during the crisis. For public relations services, crises do not end with the optimism engendered threat. The lessons learned of previous crises may be an element of bonding and strengthening the organization for the future, so it's important to have all the post-crisis activities. | pl |
dc.abstract.pl | XXI wiek to okres niezwykle dynamicznego rozwoju i ciągłych zmian. To również czas niepewności oraz kryzysów w obliczu których stają organizacje, instytucje oraz przedsiębiorstwa. Te uwarunkowania wymagają od różnego rodzaju organizacji posiadania w swoich strukturach komórek odpowiedzialnych za profesjonalne komunikowanie, specjalistów od public relations. Celem pracy było określenie roli, którą pełnią działania public relations w całym systemie zarządzania sytuacją kryzysową, począwszy od działań zapobiegawczych, poprzez różne strategie postępowania, a kończąc na działaniach pokryzysowych.Public relations będąc dziedziną stosunkowo młodą, nie zawsze spotyka się ze zrozumieniem swoich działań. Dlatego też w pierwszej kolejności praca przedstawia wybrane ujęcia definicyjne pojęcia public relations, określa grupy docelowe, do których działania te mogą być skierowane oraz wymienia wachlarz technik i środków, którymi posługuje się PR.Drugi rozdział charakteryzuje sytuacje kryzysowe, omawia rodzaje potencjalnych zagrożeń, w obliczu których mogą stanąć organizacje, firmy, czy instytucje, a także przedstawia etapy powstawania kryzysów. Wiedza i rozumienie tych uwarunkowań jest niezbędna z punktu widzenia osób odpowiedzialnych za zarządzanie sytuacją kryzysową, w tym specjalistów od public relations.Trzeci rozdział przedstawia trzy podstawowe kwestie związane z zarządzaniem sytuacją kryzysową. Pierwszym wyzwaniem przed którym musi stanąć każda profesjonalnie zarządzana organizacja jest planowanie działań prewencyjnych. Muszą one być skoncentrowane na budowie programu na wypadek kryzysu, który w możliwie wyczerpujący sposób przewidywałby potencjalne zagrożenia. Drugi podrozdział przedstawia różne strategie postępowania, które organizacja może podjąć w czasie trwania kryzysu. Sytuacje kryzysowe dla służb public relations nie kończą się wraz z zażegnaniem zagrożenia. Wnioski wyciągnięte przebytych kryzysów mogą być elementem spajającym i wzmacniającym organizację na przyszłość, dlatego tak ważne są wszelkie działania pokryzysowe. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Rzegocki, Arkady - 100814 | pl |
dc.contributor.author | Jabłoński, Adrian | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Bernacki, Włodzimierz - 127288 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rzegocki, Arkady - 100814 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T12:11:45Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T12:11:45Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-08 | pl |
dc.fieldofstudy | dziennikarstwo polityczne | pl |
dc.identifier.apd | diploma-70813-138368 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183919 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | public relations, PR, crisis management, crisis | pl |
dc.subject.pl | public relations, PR, zarządzanie kryzysowe, kryzys, sytuacja kryzysowa | pl |
dc.title | Rola public relations w rozwiązywaniu sytuacji kryzysowych | pl |
dc.title.alternative | The Role of Public Relations in Crisis Management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |