Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Love Note to Self and Others. Performatyzm, metamodernizm i "Nowa Szczerość" w pracach Mirandy July
Love Note to Self and Others. Performatism, metamodernism and "New Sincerity" in the works of Miranda July
performatyzm, metamodernizm, "Nowa Szczerość", Miranda July
performatism, metamodernism, "New Sincerity", Miranda July
Celem tej pracy jest pokazanie nowo formujących się w Stanach Zjednoczonych kategorii kulturowych i estetycznych: metamodernizmu, performatyzmu i „Nowej Szczerości” oraz uwidocznienie ich obecności w pracach amerykańskiej artystki Mirandy July. Ze względu na nieliczne opracowania tematu, metoda badawcza opiera się na własnej próbie wytropienia wyżej wymienionych kategorii, zdefiniowanych przez ich twórców - Robina van der Akkera i Timotheusa Vermeulena (metamodernizm), Raoula Eshelmana (performatyzm) oraz współczesnych poetów amerykańskich („Nowa Szczerość”) - w działaniach July, poprzez ich opis i analizę. Tego typu próba połączenia teorii i jej zastosowania w praktyce artystycznej pozwala ukazać, na ile współczesna sztuka kobieca w USA wkracza w nowy etap, odzwierciedlający kształtujące się zmiany kulturowe. Aby zaznaczyć, w jaki sposób w czasach nazwanych metamodernistycznymi, performatyczne jakości wpływają na rozwój nowej estetyki, skupiono się w pracy tej na nakreśleniu najnowszych koncepcji teoretyczno-twórczych.
The aim of this thesis is to show metamodernism, performatism and New Sincerity as newly formed categories of culture and aesthetics in the US and to trace them in the works of the American artist Miranda July. Taking into account the fact that few studies have been conducted concerning this topic, the methodology used here is based on an authorial trial to find the aforementioned categories as defined by Robin van der Akker and Timotheusa Vermeulena (metamodernism), Raoul Eshelman (performatism) and contemporary American poets (New Sincerity) in the projects done by July by describing and analyzing some of the artist's works. This mixture of theory and practice awards the opportunity to view the extent to which contemporary women art in the US is reaching a new stage which reflects present cultural changes. In order to emphasize the ways in which the performative qualities influence new aesthetics in the so-called metamodern times the main goal of this work is to depict the newest theoretical and creative concepts as functioning in art practices.
dc.abstract.en | The aim of this thesis is to show metamodernism, performatism and New Sincerity as newly formed categories of culture and aesthetics in the US and to trace them in the works of the American artist Miranda July. Taking into account the fact that few studies have been conducted concerning this topic, the methodology used here is based on an authorial trial to find the aforementioned categories as defined by Robin van der Akker and Timotheusa Vermeulena (metamodernism), Raoul Eshelman (performatism) and contemporary American poets (New Sincerity) in the projects done by July by describing and analyzing some of the artist's works. This mixture of theory and practice awards the opportunity to view the extent to which contemporary women art in the US is reaching a new stage which reflects present cultural changes. In order to emphasize the ways in which the performative qualities influence new aesthetics in the so-called metamodern times the main goal of this work is to depict the newest theoretical and creative concepts as functioning in art practices. | pl |
dc.abstract.pl | Celem tej pracy jest pokazanie nowo formujących się w Stanach Zjednoczonych kategorii kulturowych i estetycznych: metamodernizmu, performatyzmu i „Nowej Szczerości” oraz uwidocznienie ich obecności w pracach amerykańskiej artystki Mirandy July. Ze względu na nieliczne opracowania tematu, metoda badawcza opiera się na własnej próbie wytropienia wyżej wymienionych kategorii, zdefiniowanych przez ich twórców - Robina van der Akkera i Timotheusa Vermeulena (metamodernizm), Raoula Eshelmana (performatyzm) oraz współczesnych poetów amerykańskich („Nowa Szczerość”) - w działaniach July, poprzez ich opis i analizę. Tego typu próba połączenia teorii i jej zastosowania w praktyce artystycznej pozwala ukazać, na ile współczesna sztuka kobieca w USA wkracza w nowy etap, odzwierciedlający kształtujące się zmiany kulturowe. Aby zaznaczyć, w jaki sposób w czasach nazwanych metamodernistycznymi, performatyczne jakości wpływają na rozwój nowej estetyki, skupiono się w pracy tej na nakreśleniu najnowszych koncepcji teoretyczno-twórczych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443 | pl |
dc.contributor.author | Wajner, Anna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Maciąg, Rafał - 185118 | pl |
dc.contributor.reviewer | Pleśniarowicz, Krzysztof - 131443 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-20T17:44:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-20T17:44:48Z | |
dc.date.submitted | 2011-09-30 | pl |
dc.fieldofstudy | kultura współczesna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-60691-92590 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/174288 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | performatism, metamodernism, "New Sincerity", Miranda July | pl |
dc.subject.pl | performatyzm, metamodernizm, "Nowa Szczerość", Miranda July | pl |
dc.title | Love Note to Self and Others. Performatyzm, metamodernizm i "Nowa Szczerość" w pracach Mirandy July | pl |
dc.title.alternative | Love Note to Self and Others. Performatism, metamodernism and "New Sincerity" in the works of Miranda July | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |