Strategic responses of European public service media to technological changes : a case‑based analysis

2024
journal article
article
dc.abstract.enIn an era where technological innovation is inevitable, public service media (PSM) confront unprecedented challenges and opportunities. The escalating pace of technological change has compelled these institutions to adapt, innovate, and transform to meet the evolving needs of the audience. This article analyses selected strategic initiatives public service media took to navigate the turbulent waters of technological disruption, ensuring their survival and relevance in a digitised world. The paper focuses on selected strategic responses adopted by PSM, avoiding any attempt to address the full complexity of the issue, for the sake of clarity and conciseness.
dc.abstract.plW erze, w której innowacje technologiczne są nieuniknione, media publiczne stoją w obliczu bezprecedensowych wyzwań i możliwości. Rosnące tempo zmian technologicznych zmusiło te instytucje do adaptacji, innowacji i transformacji w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb odbiorców. Niniejszy artykuł analizuje wybrane działania strategiczne podjęte przez media publiczne, zapewniające im przetrwanie i utrzymanie znaczenia w zdigitalizowanym świecie i w dobie dynamicznego rozwoju technologii. Tekst koncentruje się na wybranych strategicznych działaniach podjętych przez media publiczne, unikając prób odniesienia się do pełnej złożoności zagadnienia.
dc.contributor.authorJędrzejewski, Stanisław
dc.date.accessioned2025-02-24T11:02:21Z
dc.date.available2025-02-24T11:02:21Z
dc.date.createdat2025-02-24T11:02:21Zen
dc.date.issued2024
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 25
dc.description.number4 (260)
dc.description.physical11-26
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume67
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.24.036.20557
dc.identifier.eissn2299-6362
dc.identifier.issn0555-0025
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549266
dc.languageeng
dc.language.containereng
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enpublic service media
dc.subject.ennew technology
dc.subject.endigital media
dc.subject.ensocial media
dc.subject.plmedia publiczne
dc.subject.plnowe technologie
dc.subject.plmedia cyfrowe
dc.subject.plmedia społecznościowe
dc.subtypeArticle
dc.titleStrategic responses of European public service media to technological changes : a case‑based analysis
dc.title.alternativeStrategiczne reakcje europejskich mediów publicznych na zmiany technologiczne : analiza przypadków
dc.title.journalMedia Research Issues
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
In an era where technological innovation is inevitable, public service media (PSM) confront unprecedented challenges and opportunities. The escalating pace of technological change has compelled these institutions to adapt, innovate, and transform to meet the evolving needs of the audience. This article analyses selected strategic initiatives public service media took to navigate the turbulent waters of technological disruption, ensuring their survival and relevance in a digitised world. The paper focuses on selected strategic responses adopted by PSM, avoiding any attempt to address the full complexity of the issue, for the sake of clarity and conciseness.
dc.abstract.pl
W erze, w której innowacje technologiczne są nieuniknione, media publiczne stoją w obliczu bezprecedensowych wyzwań i możliwości. Rosnące tempo zmian technologicznych zmusiło te instytucje do adaptacji, innowacji i transformacji w celu zaspokojenia zmieniających się potrzeb odbiorców. Niniejszy artykuł analizuje wybrane działania strategiczne podjęte przez media publiczne, zapewniające im przetrwanie i utrzymanie znaczenia w zdigitalizowanym świecie i w dobie dynamicznego rozwoju technologii. Tekst koncentruje się na wybranych strategicznych działaniach podjętych przez media publiczne, unikając prób odniesienia się do pełnej złożoności zagadnienia.
dc.contributor.author
Jędrzejewski, Stanisław
dc.date.accessioned
2025-02-24T11:02:21Z
dc.date.available
2025-02-24T11:02:21Z
dc.date.createdaten
2025-02-24T11:02:21Z
dc.date.issued
2024
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 25
dc.description.number
4 (260)
dc.description.physical
11-26
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
67
dc.identifier.doi
10.4467/22996362PZ.24.036.20557
dc.identifier.eissn
2299-6362
dc.identifier.issn
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/549266
dc.language
eng
dc.language.container
eng
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
public service media
dc.subject.en
new technology
dc.subject.en
digital media
dc.subject.en
social media
dc.subject.pl
media publiczne
dc.subject.pl
nowe technologie
dc.subject.pl
media cyfrowe
dc.subject.pl
media społecznościowe
dc.subtype
Article
dc.title
Strategic responses of European public service media to technological changes : a case‑based analysis
dc.title.alternative
Strategiczne reakcje europejskich mediów publicznych na zmiany technologiczne : analiza przypadków
dc.title.journal
Media Research Issues
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
6
Views per month
Views per city
Krakow
5
Downloads
jedrzejewski_strategic_responses_of_european_public_service_2024.pdf
10