Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
TetrisBot – zastosowanie uczenia maszynowego i algorytmów ewolucyjnych do budowy inteligentnego gracza w Tetris
TetrisBot - the use of machine learning and evolutionary algorithms to build an intelligent player in Tetris
tetris, sztuczna inteligencja, algorytm ewolucyjny, sieci neuronowe, bot, pso, optymalizacja rojem cząstek
tetris, artificial intelligence, evolutionary algorithm, neural networks, bot, pso, particle swarm optimization
Niniejsza praca ma na celu zbadanie i porównanie botów stworzonych przy pomocy uczenia maszynowego i algorytmów ewolucyjnych, prowadzących rozgrywkę w grze Tetris. Boty nauczono gry przy pomocy metod inteligencji obliczeniowej. Zaprezentowane zagadnienia pochodzą z dziedziny algorytmów ewolucyjnych oraz sieci neuronowych. Istotną częścią pracy są również wyniki przeprowadzonych eksperymentów.
This work is aimed at examining and comparing bots created by machine learning and methods of computational intelligence. The bots play the Tetris game. Created bots were taught to play by methods of computational intelligence. Presented issues come from evolutionary algorithms and neural networks fields. The results of conducted experiments are a crucial part of this work.
dc.abstract.en | This work is aimed at examining and comparing bots created by machine learning and methods of computational intelligence. The bots play the Tetris game. Created bots were taught to play by methods of computational intelligence. Presented issues come from evolutionary algorithms and neural networks fields. The results of conducted experiments are a crucial part of this work. | pl |
dc.abstract.pl | Niniejsza praca ma na celu zbadanie i porównanie botów stworzonych przy pomocy uczenia maszynowego i algorytmów ewolucyjnych, prowadzących rozgrywkę w grze Tetris. Boty nauczono gry przy pomocy metod inteligencji obliczeniowej. Zaprezentowane zagadnienia pochodzą z dziedziny algorytmów ewolucyjnych oraz sieci neuronowych. Istotną częścią pracy są również wyniki przeprowadzonych eksperymentów. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 | pl |
dc.contributor.author | Data, Marcin | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Grzesiak-Kopeć, Katarzyna - 102580 | pl |
dc.contributor.reviewer | Strug, Barbara - 100344 | pl |
dc.date.accessioned | 2021-10-14T21:31:18Z | |
dc.date.available | 2021-10-14T21:31:18Z | |
dc.date.submitted | 2021-10-12 | pl |
dc.fieldofstudy | informatyka gier komputerowych | pl |
dc.identifier.apd | diploma-134188-197203 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/280395 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | tetris, artificial intelligence, evolutionary algorithm, neural networks, bot, pso, particle swarm optimization | pl |
dc.subject.pl | tetris, sztuczna inteligencja, algorytm ewolucyjny, sieci neuronowe, bot, pso, optymalizacja rojem cząstek | pl |
dc.title | TetrisBot – zastosowanie uczenia maszynowego i algorytmów ewolucyjnych do budowy inteligentnego gracza w Tetris | pl |
dc.title.alternative | TetrisBot - the use of machine learning and evolutionary algorithms to build an intelligent player in Tetris | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |