Analiza strategii marketingowych mix i ich wpływ na zachowanie konsumentów na przykładzie sieci sklepów Lidl

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the thesis is to determine elements of the mix marketing of selected chain stores, examination of used marketing strategies and impact of the strategies on the customers’ behavior. Recently, Lidl discount store became the most popular shopping place and thus Author decided to perform research based upon mentioned chain store. Author aims to determine if theory finds usage in practice. The first chapter analyzes marketing in theoretical terms. Its goal is to point the subject matter of the marketing, its function and elements of mix marketing. This chapter includes definitions of the term „marketing”, genesis and evolution of the term. The second chapter was based on the marketing strategy for retail trade. In the first place Author focused on the background, definition and functions of the retail trade. Thereafter elements of mix marketing 4P were analyzed. Author selected and submitted the most important aspects of this strategy which are location, product range, forming of prices and profit margins and promotionThe third and the last chapter includes analysis of the quick dispose products sector over the course of last few years and analysis of performed studies. The aim of the research was to analyze used mix marketing strategies for the Lidl chain stores. The study was conducted with the use of surveys, namely a questionnaire. The results were compiled with the help of diagrams and were annotated with author’s comments.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest scharakteryzowanie elemetnów marketingu mix w handlu detalicznym, zbadanie zastosowanych strategii marketingowych mix w wybranej sieci sklepów oraz analiza oddziaływania strategii na zachowania konsumentów. Ostatnio popularnym miejscem do robienia zakupów stał się dyskont Lidl dlatego też Autorka postanowiła przeprowadzić badania sondażowe na podstawie tej oto sieci w celu zweryfikowania czy teoria ma zastosowanie w praktyce. Pierwszy rozdział analizuje marketing w ujęciu teoretycznym. Ma na celu przybliżenie tematyki marketingu, funkcji marketingu oraz elementów mix marketingu. Rozdział obejmuje definicję pojęcia marketingu, ich genezę, etapy ewolucji, przybliżenie wybranych metod mix marketingu oraz przedstawienie zadań marketingu.Drugi rozdział został oparty o strategię marketingową dla handlu detalicznego. W pierwszej kolejności w rozdziale zostało wyjaśnione pochodzenie, definicje oraz funcje handlu detalicznego. Następnie zaanalizowano szczegółowo wszystkie elementy mix marketingu 4P dla handlu detalicznego. Autorka wybrała i przedstawiła najważniejsze aspekty tej strategii, do których zaliczono lokalizację, asortyment, kształtowanie się cen i marż handlowych oraz promocję.Ostatni, trzeci rozdział obejmuję analizę sektora produktów szybkozbywalnych na przestrzeni ostatnich lat oraz analizę przeprowadzonych badań. Celem jest analiza zastosowanych strategii marketingu mix w sieci sklepów Lidl. Badanie zostało przeprowadzone przy pomocy badań sondażowych, a dokładniej kwestionariusza ankiety. Wyniki zostały opracowane przy pomocy diagramów i opatrzone komentarzami Autorki.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJedynak, Monika - 128511 pl
dc.contributor.authorŁopata, Izabelapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerStępniewski, Jan - 132105 pl
dc.contributor.reviewerJedynak, Monika - 128511 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T23:54:12Z
dc.date.available2020-07-26T23:54:12Z
dc.date.submitted2016-07-08pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie firmąpl
dc.identifier.apddiploma-107135-164447pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213437
dc.languagepolpl
dc.subject.enmix marketing – strategies – customer behaviorpl
dc.subject.plmix marketing – strategie - zachowania konsumentówpl
dc.titleAnaliza strategii marketingowych mix i ich wpływ na zachowanie konsumentów na przykładzie sieci sklepów Lidlpl
dc.title.alternativeAnalysis of mix marketing strategies and its influence on customers’ behavior based on Lidl discount chain stores.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the thesis is to determine elements of the mix marketing of selected chain stores, examination of used marketing strategies and impact of the strategies on the customers’ behavior. Recently, Lidl discount store became the most popular shopping place and thus Author decided to perform research based upon mentioned chain store. Author aims to determine if theory finds usage in practice. The first chapter analyzes marketing in theoretical terms. Its goal is to point the subject matter of the marketing, its function and elements of mix marketing. This chapter includes definitions of the term „marketing”, genesis and evolution of the term. The second chapter was based on the marketing strategy for retail trade. In the first place Author focused on the background, definition and functions of the retail trade. Thereafter elements of mix marketing 4P were analyzed. Author selected and submitted the most important aspects of this strategy which are location, product range, forming of prices and profit margins and promotionThe third and the last chapter includes analysis of the quick dispose products sector over the course of last few years and analysis of performed studies. The aim of the research was to analyze used mix marketing strategies for the Lidl chain stores. The study was conducted with the use of surveys, namely a questionnaire. The results were compiled with the help of diagrams and were annotated with author’s comments.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest scharakteryzowanie elemetnów marketingu mix w handlu detalicznym, zbadanie zastosowanych strategii marketingowych mix w wybranej sieci sklepów oraz analiza oddziaływania strategii na zachowania konsumentów. Ostatnio popularnym miejscem do robienia zakupów stał się dyskont Lidl dlatego też Autorka postanowiła przeprowadzić badania sondażowe na podstawie tej oto sieci w celu zweryfikowania czy teoria ma zastosowanie w praktyce. Pierwszy rozdział analizuje marketing w ujęciu teoretycznym. Ma na celu przybliżenie tematyki marketingu, funkcji marketingu oraz elementów mix marketingu. Rozdział obejmuje definicję pojęcia marketingu, ich genezę, etapy ewolucji, przybliżenie wybranych metod mix marketingu oraz przedstawienie zadań marketingu.Drugi rozdział został oparty o strategię marketingową dla handlu detalicznego. W pierwszej kolejności w rozdziale zostało wyjaśnione pochodzenie, definicje oraz funcje handlu detalicznego. Następnie zaanalizowano szczegółowo wszystkie elementy mix marketingu 4P dla handlu detalicznego. Autorka wybrała i przedstawiła najważniejsze aspekty tej strategii, do których zaliczono lokalizację, asortyment, kształtowanie się cen i marż handlowych oraz promocję.Ostatni, trzeci rozdział obejmuję analizę sektora produktów szybkozbywalnych na przestrzeni ostatnich lat oraz analizę przeprowadzonych badań. Celem jest analiza zastosowanych strategii marketingu mix w sieci sklepów Lidl. Badanie zostało przeprowadzone przy pomocy badań sondażowych, a dokładniej kwestionariusza ankiety. Wyniki zostały opracowane przy pomocy diagramów i opatrzone komentarzami Autorki.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.contributor.authorpl
Łopata, Izabela
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Stępniewski, Jan - 132105
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Monika - 128511
dc.date.accessioned
2020-07-26T23:54:12Z
dc.date.available
2020-07-26T23:54:12Z
dc.date.submittedpl
2016-07-08
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie firmą
dc.identifier.apdpl
diploma-107135-164447
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/213437
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
mix marketing – strategies – customer behavior
dc.subject.plpl
mix marketing – strategie - zachowania konsumentów
dc.titlepl
Analiza strategii marketingowych mix i ich wpływ na zachowanie konsumentów na przykładzie sieci sklepów Lidl
dc.title.alternativepl
Analysis of mix marketing strategies and its influence on customers’ behavior based on Lidl discount chain stores.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
255
Views per month
Views per city
Warsaw
66
Wroclaw
21
Krakow
19
Poznan
13
Lodz
11
Bydgoszcz
10
Bialystok
5
Gdansk
5
Katowice
5
Rzeszów
5

No access

No Thumbnail Available