Shockvertising w kampaniach społecznych. Analiza reklam społecznych poruszających zagadnienie ochrony praw zwierząt

licenciate
dc.abstract.enMy thesis focuses on the phenomenon of shockvertising and the way it is applied in public service advertising concerning the issue of animal rights protection. The first chapter is devoted to the concept as well as role of social marketing and public service advertisements. Furthermore, the second chapter consists of definition of the term shockvertising, and depiction of the history of the development of shock advertisements both in Poland and other countries. The following part of my dissertation presents the beginnings of shaping the idea of animal rights. Moreover, it also contains a description of particular legal regulations covering the issue. The last chapter of my paper incorporates a detailed analysis of public service advertisements with regard to protection of animal rights, using the mechanism of shockvertising.pl
dc.abstract.plPraca koncentruje się na zjawisku shockvertisingu oraz sposobu jego wykorzystania w kampaniach społecznychporuszających zagadnienie ochrony praw zwierząt. Rozdział pierwszy poswięcony został przybliżeniu istoty marketingu społecznego i reklamy społecznej. W drugim rozdziale zawarte zostało wyjaśnienie terminu shockvertising oraz przedstawienie historii kształtowania się reklamy szokowej w Polsce i na świecie. Kolejna część mojej pracy prezentuje genezę formowania się idei praw zwierząt, a także opis niektórych aktów prawnych obejmujących tę problematykę. Ostatni rozdział pracy zawiera szczegółową analizę reklam społecznych w ochronie praw zwierząt, wykorzystujących mechanizm shockvertisingu.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.authorDryja, Klaudiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSłupek, Lucyna - 131939 pl
dc.contributor.reviewerMajewska, Małgorzata - 173379 pl
dc.date.accessioned2020-07-26T14:11:48Z
dc.date.available2020-07-26T14:11:48Z
dc.date.submitted2015-06-30pl
dc.fieldofstudydziennikarstwo i komunikacja społecznapl
dc.identifier.apddiploma-97193-165482pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204610
dc.languagepolpl
dc.subject.enshockvertising, social marketing, public service advertisement, animal rightspl
dc.subject.plshockvertising, marketing społeczny, reklama społeczna, prawa zwierzątpl
dc.titleShockvertising w kampaniach społecznych. Analiza reklam społecznych poruszających zagadnienie ochrony praw zwierzątpl
dc.title.alternativeShockvertising in public service announcements. The analysis of public service advertisements concerning the issue of animal rights protection.pl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
My thesis focuses on the phenomenon of shockvertising and the way it is applied in public service advertising concerning the issue of animal rights protection. The first chapter is devoted to the concept as well as role of social marketing and public service advertisements. Furthermore, the second chapter consists of definition of the term shockvertising, and depiction of the history of the development of shock advertisements both in Poland and other countries. The following part of my dissertation presents the beginnings of shaping the idea of animal rights. Moreover, it also contains a description of particular legal regulations covering the issue. The last chapter of my paper incorporates a detailed analysis of public service advertisements with regard to protection of animal rights, using the mechanism of shockvertising.
dc.abstract.plpl
Praca koncentruje się na zjawisku shockvertisingu oraz sposobu jego wykorzystania w kampaniach społecznychporuszających zagadnienie ochrony praw zwierząt. Rozdział pierwszy poswięcony został przybliżeniu istoty marketingu społecznego i reklamy społecznej. W drugim rozdziale zawarte zostało wyjaśnienie terminu shockvertising oraz przedstawienie historii kształtowania się reklamy szokowej w Polsce i na świecie. Kolejna część mojej pracy prezentuje genezę formowania się idei praw zwierząt, a także opis niektórych aktów prawnych obejmujących tę problematykę. Ostatni rozdział pracy zawiera szczegółową analizę reklam społecznych w ochronie praw zwierząt, wykorzystujących mechanizm shockvertisingu.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.authorpl
Dryja, Klaudia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Słupek, Lucyna - 131939
dc.contributor.reviewerpl
Majewska, Małgorzata - 173379
dc.date.accessioned
2020-07-26T14:11:48Z
dc.date.available
2020-07-26T14:11:48Z
dc.date.submittedpl
2015-06-30
dc.fieldofstudypl
dziennikarstwo i komunikacja społeczna
dc.identifier.apdpl
diploma-97193-165482
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/204610
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
shockvertising, social marketing, public service advertisement, animal rights
dc.subject.plpl
shockvertising, marketing społeczny, reklama społeczna, prawa zwierząt
dc.titlepl
Shockvertising w kampaniach społecznych. Analiza reklam społecznych poruszających zagadnienie ochrony praw zwierząt
dc.title.alternativepl
Shockvertising in public service announcements. The analysis of public service advertisements concerning the issue of animal rights protection.
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
34
Views per month
Views per city
Krakow
4
Warsaw
3
Chandler
2
Dublin
2
Gdansk
2
Katowice
2
Poznan
2
Tarnobrzeg
2
Wroclaw
2
Gryfow Slaski
1

No access

No Thumbnail Available