Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
REKLAMA JAKO INSTRUMENT PROMOCJI NA PRZYKŁADZIE MARKI NIKE
Advertising as an instrument of promotions the example of Nike's brand
efektywność działań promocyjnych – Nike – promocja – reklama – wizerunek marki
advertisement – brand image – Nike – promotion – the effectiveness of promotional activities
Celem niniejszej pracy było określenie efektywności działań promocyjnych marki Nike za pomocą narzędzia jakim jest reklama. Aby móc to określić dokonano analizy promocji jako takiej. Następnie dokonano charakterystyki poszczególnych narzędzi promocji, spośród których najszerzej omówiona została reklama. W pracy uwzględniono również charakterystykę firmy Nike, jej ofertę produktową, jak i podejmowane działania reklamowe. Przeprowadzono badanie ankietowe, na grupie pięćdziesięciu osób, dotyczące znajomości reklam Nike, firmowych produktów, a także preferencji zakupowych. Celem badania była weryfikacja hipotez postawionych we wstępie pracy, odnoszących się do efektywności działań promocyjnych Nike. Na podstawie wyników badania sformułowano wnioski służące potwierdzeniu hipotez. Wynik badania wskazuje jednoznacznie na wysoką efektywność działań reklamowych firmy Nike. Przyczyniają się do tego w dużej mierze szeroko rozpoznawalny slogan marki, wizerunek zwycięzcy kreowany w reklamach Nike, a także ogólny pozytywny wizerunek marki. Efektywność ta przejawia się zwiększoną liczbą klientów sklepów Nike, oraz zwiększoną sprzedażą produktów, także tych nie objętych reklamą.
The main aim of the master's thesis was to introduce the effectiveness of promotional activities brand Nike. With this end in view detailed analysis has been done regarding the promotions itself. Thereafter was made characteristics of promotion tools. Off them all the most widely discussed advertising. Was included also informations about the brand Nike, product offer and advertising operations. Fifty people have been surveyed to see their knowledge about Nike's advertising, corporate products and also about shopping preferences. The results of the survey confirmed the hypotheses of this thesis and also allowed to draw conclusions. Results showed high efficiency of advertising company Nike. Contributed to this recognizable slogan, image of the winner which was created at advertising. This efficiency manifested by an increased number of customers who visited Nike stores and also an increased product sales, of products not covered by the advertising.
dc.abstract.en | The main aim of the master's thesis was to introduce the effectiveness of promotional activities brand Nike. With this end in view detailed analysis has been done regarding the promotions itself. Thereafter was made characteristics of promotion tools. Off them all the most widely discussed advertising. Was included also informations about the brand Nike, product offer and advertising operations. Fifty people have been surveyed to see their knowledge about Nike's advertising, corporate products and also about shopping preferences. The results of the survey confirmed the hypotheses of this thesis and also allowed to draw conclusions. Results showed high efficiency of advertising company Nike. Contributed to this recognizable slogan, image of the winner which was created at advertising. This efficiency manifested by an increased number of customers who visited Nike stores and also an increased product sales, of products not covered by the advertising. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy było określenie efektywności działań promocyjnych marki Nike za pomocą narzędzia jakim jest reklama. Aby móc to określić dokonano analizy promocji jako takiej. Następnie dokonano charakterystyki poszczególnych narzędzi promocji, spośród których najszerzej omówiona została reklama. W pracy uwzględniono również charakterystykę firmy Nike, jej ofertę produktową, jak i podejmowane działania reklamowe. Przeprowadzono badanie ankietowe, na grupie pięćdziesięciu osób, dotyczące znajomości reklam Nike, firmowych produktów, a także preferencji zakupowych. Celem badania była weryfikacja hipotez postawionych we wstępie pracy, odnoszących się do efektywności działań promocyjnych Nike. Na podstawie wyników badania sformułowano wnioski służące potwierdzeniu hipotez. Wynik badania wskazuje jednoznacznie na wysoką efektywność działań reklamowych firmy Nike. Przyczyniają się do tego w dużej mierze szeroko rozpoznawalny slogan marki, wizerunek zwycięzcy kreowany w reklamach Nike, a także ogólny pozytywny wizerunek marki. Efektywność ta przejawia się zwiększoną liczbą klientów sklepów Nike, oraz zwiększoną sprzedażą produktów, także tych nie objętych reklamą. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.author | Mruk, Roksana | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Monika - 128511 | pl |
dc.contributor.reviewer | Stępniewski, Jan - 132105 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:41:25Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:41:25Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-29 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-92006-150462 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200179 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertisement – brand image – Nike – promotion – the effectiveness of promotional activities | pl |
dc.subject.pl | efektywność działań promocyjnych – Nike – promocja – reklama – wizerunek marki | pl |
dc.title | REKLAMA JAKO INSTRUMENT PROMOCJI NA PRZYKŁADZIE MARKI NIKE | pl |
dc.title.alternative | Advertising as an instrument of promotions the example of Nike's brand | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |