Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Ocena skuteczności komunikacji marketingowej stosowanej w mediach społecznościowych przez firmę Żabka Polska Sp. z o.o.
Evaluation of the effectiveness of marketing communications used in social media by Żabka Polska Sp. z o.o.
skuteczność komunikacji marketingowej, komunikacja marketingowa, media społecznościowe, Żabka Polska Sp. z o.o.
marketing communication effectiveness, marketing communication, social media, Żabka Polska Sp. z o.o.
Celem pracy była ocena skuteczności komunikacji marketingowej stosowanej w mediach społecznościowych przez firmę Żabka Polska Sp. z o.o. Analizowane były oficjalne profile społecznościowe marki na portalach: YouTube, Facebook, Instagram, TikTok oraz LinkedIn. Praca składa się z trzech części, dwóch teoretycznych oraz z jednej części badawczej. W pierwszej części opisane zostały zagadnienia związane z komunikacją marketingową: definicje, cechy, modele, funkcje oraz narzędzia. W szczególności skupiono się na funkcjach komunikacji marketingowej, które były istotne do stworzenia klucza kategoryzującego niezbędnego do analizy zawartości mediów. Druga część teoretyczna przedstawia definicje mediów społecznościowych, wskazując ich podział oraz rolę w komunikacji marketingowej. Opisane zostały również wybrane serwisy społecznościowe, z których korzysta badana marka. W tym rozdziale dokonano opisu metod weryfikowania skuteczności komunikacji marketingowej. Trzecia część badawcza przedstawia metodykę badań i główne cele badawcze. Zostały wskazane narzędzia, które wykorzystuje badana firma do komunikacji marketingowej. W tej części przedstawiona jest analiza badań ankietowych oraz analiza zawartości mediów społecznościowych marki Żabka Polska Sp. z o.o. Aby uzyskać odpowiedzi na stawiane w tytule pracy pytanie, posłużono się zestawieniem oczekiwań odbiorców, a także potencjalnych odbiorców marki Żabka, którzy wykazali obserwację innych firm w mediach społecznościowych (tych informacji dostarczyła analiza badań ankietowych), z podejmowanymi działaniami z zakresu komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych firmy Żabka (te informacje uzyskano z analizy treści). Zastosowane metody badań i analiza ich wyników pozwoliły na znalezienie odpowiedzi na wszystkie postawione pytania badawcze. Całość kończą wyniki i uzyskane na ich podstawie rekomendacje dla analizowanej firmy.
The purpose of the study was to evaluate the effectiveness of marketing communications used in social media by Żabka Polska Sp. z o.o. Analyzed were the brand's official social media profiles on: YouTube, Facebook, Instagram, TikTok and LinkedIn. The work consists of three parts, two theoretical and one research part. The first part describes issues related to marketing communications: definitions, features, models, functions and tools. In particular, the focus was on the functions of marketing communications, which were important for creating the categorization key necessary for media content analysis. The second theoretical part presents definitions of social media, indicating their division and role in marketing communications. Selected social media sites used by the brand under study are also described. This section describes methods for verifying the effectiveness of marketing communications. The third research section presents the research methodology and the main research objectives. The tools that the studied company uses for marketing communications are indicated. This part presents an analysis of survey research and an analysis of the social media content of the Żabka Polska Sp. z o.o. brand. In order to obtain answers to the question posed in the title of the paper, a comparison was used between the expectations of the audience, as well as potential audience of the Żabka brand, which showed observation of other companies in social media (this information was provided by the analysis of surveys), and the marketing communication activities undertaken in the social media of Żabka (this information was obtained from content analysis). The research methods used and the analysis of the results made it possible to find answers to all the research questions posed. The whole is concluded with the results and the recommendations obtained on their basis for the analyzed company.
dc.abstract.en | The purpose of the study was to evaluate the effectiveness of marketing communications used in social media by Żabka Polska Sp. z o.o. Analyzed were the brand's official social media profiles on: YouTube, Facebook, Instagram, TikTok and LinkedIn. The work consists of three parts, two theoretical and one research part. The first part describes issues related to marketing communications: definitions, features, models, functions and tools. In particular, the focus was on the functions of marketing communications, which were important for creating the categorization key necessary for media content analysis. The second theoretical part presents definitions of social media, indicating their division and role in marketing communications. Selected social media sites used by the brand under study are also described. This section describes methods for verifying the effectiveness of marketing communications. The third research section presents the research methodology and the main research objectives. The tools that the studied company uses for marketing communications are indicated. This part presents an analysis of survey research and an analysis of the social media content of the Żabka Polska Sp. z o.o. brand. In order to obtain answers to the question posed in the title of the paper, a comparison was used between the expectations of the audience, as well as potential audience of the Żabka brand, which showed observation of other companies in social media (this information was provided by the analysis of surveys), and the marketing communication activities undertaken in the social media of Żabka (this information was obtained from content analysis). The research methods used and the analysis of the results made it possible to find answers to all the research questions posed. The whole is concluded with the results and the recommendations obtained on their basis for the analyzed company. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy była ocena skuteczności komunikacji marketingowej stosowanej w mediach społecznościowych przez firmę Żabka Polska Sp. z o.o. Analizowane były oficjalne profile społecznościowe marki na portalach: YouTube, Facebook, Instagram, TikTok oraz LinkedIn. Praca składa się z trzech części, dwóch teoretycznych oraz z jednej części badawczej. W pierwszej części opisane zostały zagadnienia związane z komunikacją marketingową: definicje, cechy, modele, funkcje oraz narzędzia. W szczególności skupiono się na funkcjach komunikacji marketingowej, które były istotne do stworzenia klucza kategoryzującego niezbędnego do analizy zawartości mediów. Druga część teoretyczna przedstawia definicje mediów społecznościowych, wskazując ich podział oraz rolę w komunikacji marketingowej. Opisane zostały również wybrane serwisy społecznościowe, z których korzysta badana marka. W tym rozdziale dokonano opisu metod weryfikowania skuteczności komunikacji marketingowej. Trzecia część badawcza przedstawia metodykę badań i główne cele badawcze. Zostały wskazane narzędzia, które wykorzystuje badana firma do komunikacji marketingowej. W tej części przedstawiona jest analiza badań ankietowych oraz analiza zawartości mediów społecznościowych marki Żabka Polska Sp. z o.o. Aby uzyskać odpowiedzi na stawiane w tytule pracy pytanie, posłużono się zestawieniem oczekiwań odbiorców, a także potencjalnych odbiorców marki Żabka, którzy wykazali obserwację innych firm w mediach społecznościowych (tych informacji dostarczyła analiza badań ankietowych), z podejmowanymi działaniami z zakresu komunikacji marketingowej w mediach społecznościowych firmy Żabka (te informacje uzyskano z analizy treści). Zastosowane metody badań i analiza ich wyników pozwoliły na znalezienie odpowiedzi na wszystkie postawione pytania badawcze. Całość kończą wyniki i uzyskane na ich podstawie rekomendacje dla analizowanej firmy. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Kurczab, Agata | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-10-30T22:42:24Z | |
dc.date.available | 2023-10-30T22:42:24Z | |
dc.date.submitted | 2023-10-27 | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165605-243325 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/322593 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | marketing communication effectiveness, marketing communication, social media, Żabka Polska Sp. z o.o. | pl |
dc.subject.pl | skuteczność komunikacji marketingowej, komunikacja marketingowa, media społecznościowe, Żabka Polska Sp. z o.o. | pl |
dc.title | Ocena skuteczności komunikacji marketingowej stosowanej w mediach społecznościowych przez firmę Żabka Polska Sp. z o.o. | pl |
dc.title.alternative | Evaluation of the effectiveness of marketing communications used in social media by Żabka Polska Sp. z o.o. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |