Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Internet: narzędzie edukacyjne czy zagrożenie?
Internet: educational tool or a threat?
internet, uczniowie, gimnazjum, cyberprzestrzeń
internet, students, gymnasium, cybernetwork
Streszczenie pracyPrzedmiotem niniejszej pracy była rola internetu w osiągnięciach szkolnych ucznia w gimnazjum. Poznanie zależności między przedmiotem badania a osiągnięciami młodzieży na tle szkoły było celem praktycznym pracy. Główny problem pracy badawczej brzmiał: jaka jest zależność pomiędzy korzystaniem z internetu a osiągnięciami szkolnymi uczniów gimnazjum? Problemy szczegółowe to: w jaki sposób uczniowie gimnazjum definiują pojęcie „osiągnięcia szkolne”? W jaki sposób uczniowie gimnazjum wykorzystują internet w celach naukowych? Z jakich stron edukacyjnych najczęściej korzystają uczniowie gimnazjum? Jakie zagrożenia wynikające z korzystania z internetu dostrzega młodzież gimnazjalna? Jakie zalety i wady korzystania z internetu zauważają uczniowie gimnazjum?Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety. Grupę badawczą stanowili uczniowie z trzech szkół gimnazjalnych w różnych miejscowościach: w Krakowie, w Skale i w Stryszawie. W sumie w badaniach uczestniczyło 156 respondentów. Wiek gimnazjalistów wahał się pomiędzy 14 a 16 rokiem życia.Po skończonych badaniach można zauważyć, że internet towarzyszy uczniom gimnazjum w procesie edukacyjnym. Dla młodzieży stanowi nieodłączne źródło informacji, pomoc w odrabianiu zadań domowych, a także komunikacji z rówieśnikami. Dla nauczycieli jest to doskonałe narzędzie, które można wykorzystać w edukacji uczniów. Jak każde nowe medium, korzystanie z internetu niesie za sobą zarówno wady jak i zalety przynoszące różne skutki w rozwoju młodzieży.
AbstractTo begin with, the subject of this dissertation was the impact of the internet in achievements of children in gymnasium. The aim of the following thesis was to recognize the dependence between the main topic and achievements of teenagers.The main question of my thesis was, what is the dependence between using the internet and school achievements of children in gymnasium? Other questions were, how do children define ‘school achievements’?, how do children use the internet for studying?, which educational websites are the most commonly used by teenagers? What kind of hazards can be caused by using the internet? What are the advantages and disadvantages of using the internet observed by teenagers?The research was conducted through questionnaire. The research group consisted of children from three schools: in Kraków, Skała and Stryszawa. 156 respondents, between 14 and 16 years, took part in the research. All things considered, the internet is present in children’s education all the time. It is an irreplaceable source of information for teenagers. It helps them to do the homework and to communicate with other colleagues. The internet is a perfect tool for teachers which can be used in education of children. Lastly, with all its advantages and disadvantages, using the internet may affect the development of young people.
dc.abstract.en | AbstractTo begin with, the subject of this dissertation was the impact of the internet in achievements of children in gymnasium. The aim of the following thesis was to recognize the dependence between the main topic and achievements of teenagers.The main question of my thesis was, what is the dependence between using the internet and school achievements of children in gymnasium? Other questions were, how do children define ‘school achievements’?, how do children use the internet for studying?, which educational websites are the most commonly used by teenagers? What kind of hazards can be caused by using the internet? What are the advantages and disadvantages of using the internet observed by teenagers?The research was conducted through questionnaire. The research group consisted of children from three schools: in Kraków, Skała and Stryszawa. 156 respondents, between 14 and 16 years, took part in the research. All things considered, the internet is present in children’s education all the time. It is an irreplaceable source of information for teenagers. It helps them to do the homework and to communicate with other colleagues. The internet is a perfect tool for teachers which can be used in education of children. Lastly, with all its advantages and disadvantages, using the internet may affect the development of young people. | pl |
dc.abstract.pl | Streszczenie pracyPrzedmiotem niniejszej pracy była rola internetu w osiągnięciach szkolnych ucznia w gimnazjum. Poznanie zależności między przedmiotem badania a osiągnięciami młodzieży na tle szkoły było celem praktycznym pracy. Główny problem pracy badawczej brzmiał: jaka jest zależność pomiędzy korzystaniem z internetu a osiągnięciami szkolnymi uczniów gimnazjum? Problemy szczegółowe to: w jaki sposób uczniowie gimnazjum definiują pojęcie „osiągnięcia szkolne”? W jaki sposób uczniowie gimnazjum wykorzystują internet w celach naukowych? Z jakich stron edukacyjnych najczęściej korzystają uczniowie gimnazjum? Jakie zagrożenia wynikające z korzystania z internetu dostrzega młodzież gimnazjalna? Jakie zalety i wady korzystania z internetu zauważają uczniowie gimnazjum?Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety. Grupę badawczą stanowili uczniowie z trzech szkół gimnazjalnych w różnych miejscowościach: w Krakowie, w Skale i w Stryszawie. W sumie w badaniach uczestniczyło 156 respondentów. Wiek gimnazjalistów wahał się pomiędzy 14 a 16 rokiem życia.Po skończonych badaniach można zauważyć, że internet towarzyszy uczniom gimnazjum w procesie edukacyjnym. Dla młodzieży stanowi nieodłączne źródło informacji, pomoc w odrabianiu zadań domowych, a także komunikacji z rówieśnikami. Dla nauczycieli jest to doskonałe narzędzie, które można wykorzystać w edukacji uczniów. Jak każde nowe medium, korzystanie z internetu niesie za sobą zarówno wady jak i zalety przynoszące różne skutki w rozwoju młodzieży. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.contributor.advisor | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.contributor.author | Surzyn, Sylwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Danilewska, Zofia - 127687 | pl |
dc.contributor.reviewer | Polak, Krzysztof - 131488 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T16:23:41Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T16:23:41Z | |
dc.date.submitted | 2013-06-26 | pl |
dc.fieldofstudy | pedagogika szkolna | pl |
dc.identifier.apd | diploma-75025-95409 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187843 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | internet, students, gymnasium, cybernetwork | pl |
dc.subject.pl | internet, uczniowie, gimnazjum, cyberprzestrzeń | pl |
dc.title | Internet: narzędzie edukacyjne czy zagrożenie? | pl |
dc.title.alternative | Internet: educational tool or a threat? | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |