Internet: narzędzie edukacyjne czy zagrożenie?

master
dc.abstract.enAbstractTo begin with, the subject of this dissertation was the impact of the internet in achievements of children in gymnasium. The aim of the following thesis was to recognize the dependence between the main topic and achievements of teenagers.The main question of my thesis was, what is the dependence between using the internet and school achievements of children in gymnasium? Other questions were, how do children define ‘school achievements’?, how do children use the internet for studying?, which educational websites are the most commonly used by teenagers? What kind of hazards can be caused by using the internet? What are the advantages and disadvantages of using the internet observed by teenagers?The research was conducted through questionnaire. The research group consisted of children from three schools: in Kraków, Skała and Stryszawa. 156 respondents, between 14 and 16 years, took part in the research. All things considered, the internet is present in children’s education all the time. It is an irreplaceable source of information for teenagers. It helps them to do the homework and to communicate with other colleagues. The internet is a perfect tool for teachers which can be used in education of children. Lastly, with all its advantages and disadvantages, using the internet may affect the development of young people.pl
dc.abstract.plStreszczenie pracyPrzedmiotem niniejszej pracy była rola internetu w osiągnięciach szkolnych ucznia w gimnazjum. Poznanie zależności między przedmiotem badania a osiągnięciami młodzieży na tle szkoły było celem praktycznym pracy. Główny problem pracy badawczej brzmiał: jaka jest zależność pomiędzy korzystaniem z internetu a osiągnięciami szkolnymi uczniów gimnazjum? Problemy szczegółowe to: w jaki sposób uczniowie gimnazjum definiują pojęcie „osiągnięcia szkolne”? W jaki sposób uczniowie gimnazjum wykorzystują internet w celach naukowych? Z jakich stron edukacyjnych najczęściej korzystają uczniowie gimnazjum? Jakie zagrożenia wynikające z korzystania z internetu dostrzega młodzież gimnazjalna? Jakie zalety i wady korzystania z internetu zauważają uczniowie gimnazjum?Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety. Grupę badawczą stanowili uczniowie z trzech szkół gimnazjalnych w różnych miejscowościach: w Krakowie, w Skale i w Stryszawie. W sumie w badaniach uczestniczyło 156 respondentów. Wiek gimnazjalistów wahał się pomiędzy 14 a 16 rokiem życia.Po skończonych badaniach można zauważyć, że internet towarzyszy uczniom gimnazjum w procesie edukacyjnym. Dla młodzieży stanowi nieodłączne źródło informacji, pomoc w odrabianiu zadań domowych, a także komunikacji z rówieśnikami. Dla nauczycieli jest to doskonałe narzędzie, które można wykorzystać w edukacji uczniów. Jak każde nowe medium, korzystanie z internetu niesie za sobą zarówno wady jak i zalety przynoszące różne skutki w rozwoju młodzieży.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.contributor.authorSurzyn, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerDanilewska, Zofia - 127687 pl
dc.contributor.reviewerPolak, Krzysztof - 131488 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T16:23:41Z
dc.date.available2020-07-24T16:23:41Z
dc.date.submitted2013-06-26pl
dc.fieldofstudypedagogika szkolnapl
dc.identifier.apddiploma-75025-95409pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187843
dc.languagepolpl
dc.subject.eninternet, students, gymnasium, cybernetworkpl
dc.subject.plinternet, uczniowie, gimnazjum, cyberprzestrzeńpl
dc.titleInternet: narzędzie edukacyjne czy zagrożenie?pl
dc.title.alternativeInternet: educational tool or a threat?pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
AbstractTo begin with, the subject of this dissertation was the impact of the internet in achievements of children in gymnasium. The aim of the following thesis was to recognize the dependence between the main topic and achievements of teenagers.The main question of my thesis was, what is the dependence between using the internet and school achievements of children in gymnasium? Other questions were, how do children define ‘school achievements’?, how do children use the internet for studying?, which educational websites are the most commonly used by teenagers? What kind of hazards can be caused by using the internet? What are the advantages and disadvantages of using the internet observed by teenagers?The research was conducted through questionnaire. The research group consisted of children from three schools: in Kraków, Skała and Stryszawa. 156 respondents, between 14 and 16 years, took part in the research. All things considered, the internet is present in children’s education all the time. It is an irreplaceable source of information for teenagers. It helps them to do the homework and to communicate with other colleagues. The internet is a perfect tool for teachers which can be used in education of children. Lastly, with all its advantages and disadvantages, using the internet may affect the development of young people.
dc.abstract.plpl
Streszczenie pracyPrzedmiotem niniejszej pracy była rola internetu w osiągnięciach szkolnych ucznia w gimnazjum. Poznanie zależności między przedmiotem badania a osiągnięciami młodzieży na tle szkoły było celem praktycznym pracy. Główny problem pracy badawczej brzmiał: jaka jest zależność pomiędzy korzystaniem z internetu a osiągnięciami szkolnymi uczniów gimnazjum? Problemy szczegółowe to: w jaki sposób uczniowie gimnazjum definiują pojęcie „osiągnięcia szkolne”? W jaki sposób uczniowie gimnazjum wykorzystują internet w celach naukowych? Z jakich stron edukacyjnych najczęściej korzystają uczniowie gimnazjum? Jakie zagrożenia wynikające z korzystania z internetu dostrzega młodzież gimnazjalna? Jakie zalety i wady korzystania z internetu zauważają uczniowie gimnazjum?Badania zostały przeprowadzone za pomocą ankiety. Grupę badawczą stanowili uczniowie z trzech szkół gimnazjalnych w różnych miejscowościach: w Krakowie, w Skale i w Stryszawie. W sumie w badaniach uczestniczyło 156 respondentów. Wiek gimnazjalistów wahał się pomiędzy 14 a 16 rokiem życia.Po skończonych badaniach można zauważyć, że internet towarzyszy uczniom gimnazjum w procesie edukacyjnym. Dla młodzieży stanowi nieodłączne źródło informacji, pomoc w odrabianiu zadań domowych, a także komunikacji z rówieśnikami. Dla nauczycieli jest to doskonałe narzędzie, które można wykorzystać w edukacji uczniów. Jak każde nowe medium, korzystanie z internetu niesie za sobą zarówno wady jak i zalety przynoszące różne skutki w rozwoju młodzieży.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.contributor.authorpl
Surzyn, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Danilewska, Zofia - 127687
dc.contributor.reviewerpl
Polak, Krzysztof - 131488
dc.date.accessioned
2020-07-24T16:23:41Z
dc.date.available
2020-07-24T16:23:41Z
dc.date.submittedpl
2013-06-26
dc.fieldofstudypl
pedagogika szkolna
dc.identifier.apdpl
diploma-75025-95409
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/187843
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
internet, students, gymnasium, cybernetwork
dc.subject.plpl
internet, uczniowie, gimnazjum, cyberprzestrzeń
dc.titlepl
Internet: narzędzie edukacyjne czy zagrożenie?
dc.title.alternativepl
Internet: educational tool or a threat?
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
83
Views per month
Views per city
Wroclaw
12
Warsaw
11
Lubawa
5
Lublin
4
Skarzysko-Kamienna
4
Jedwabne
3
Rzeszów
3
Wola Kopcowa
3
Clonee
2
Gliwice
2

No access

No Thumbnail Available