Strajk kobiet w mediach – analiza porównawcza mediów tradycyjnych i społecznościowych

master
dc.abstract.enThis master's thesis focuses on the issue and phenomenon of the Women's Strike. It was analyzed within social and traditional media, and more specifically on the basis of posts, comments, videos and written materials in both media. Due to the fact that there are no articles devoted to the phenomenon of the Women's Strike, the focus is on feminist literature and comedy of manners, which show how women's rights have changed over the years. The first chapter of the work is a theoretical chapter and the method of literature analysis and criticism was used for this purpose. The rest of the chapters constitute the research part, which undertakes content analysis and analysis of the media's attitude towards this event. In the analysis of traditional media, it turned out that each of the presented media described the topic of the Women's Strike differently. Meanwhile, most posts on social media on this topic support the actions of the strikers. The last chapter used the survey method, which involved 109 respondents. The main topics of the survey concerned traditional and social media and the Women's Strike. The survey results showed that for a significant number of people, the Women's Strike is an expression of opposition, rebellion and protest that broke out after the Constitutional Tribunal issued a judgment in 2020 amending the anti-abortion law. The majority of respondents support the strike activities. The study also showed that most people learned about the Women's Strike mainly from social media, followed by traditional media and both types of media. The Women's Strike aroused many different emotions in Poles and partially divided society.pl
dc.abstract.plW niniejszej pracy magisterskiej skupiono się na zagadnieniu i zjawisku jakim jest Strajk Kobiet. Przeanalizowano go w obrębie mediów społecznościowych i tradycyjnych, a dokładniej na podstawie postów, komentarzy, filmów oraz materiałach pisanych w obydwu mediach. Z racji tego, że nie ma artykułów poświęconych zjawisku jakim jest Strajk Kobiet, skoncentrowano się na literaturze feministycznej oraz komedii obyczajowej, które ukazują, jak zmieniały się prawa kobiet na przestrzeni lat. Pierwszy rozdział pracy jest rozdziałem teoretycznym oraz użyto w tym celu metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Dalsza część rozdziałów stanowi część badawczą, w której podjęto się analizy treści i analizy nastawienia mediów do tego wydarzenia. W analizie mediów tradycyjnych okazało się, że każde z zaprezentowanych mediów inaczej odnosi się do opisywania tematu Strajku Kobiet. Tym czasem w mediach społecznościowych w tej tematyce większość postów popiera działania strajkujących. W ostatnim rozdziale wykorzystano metodę ankiety, w której udział wzięło 109 respondentów. Główne tematy ankiety dotyczyły mediów tradycyjnych i społecznościowych oraz Strajku Kobiet. Wyniki ankiety wykazały, że dla znacznej części osób Strajk Kobiet jest wyrazem sprzeciwu, buntu i protestu, który wybuchł po wydaniu wyroku przez Trybunał Konstytucyjny w 2020 roku, zmieniającego ustawę antyaborcyjną. Większość ankietowanych popiera działania strajku. Badanie wykazało również, że większa część osób dowiedziała się o Strajku Kobiet głównie z mediów społecznościowych, na drugim miejscu były media tradycyjne oraz oba typy mediów. Strajk Kobiet wzbudził w Polakach wiele różnych emocji i częściowo podzielił społeczeństwo.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.contributor.authorMazur, Paulina - USOS322055 pl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKorycińska, Paloma - 129158 pl
dc.contributor.reviewerPietrzyk, Zdzisław - 100248 pl
dc.date.accessioned2024-07-14T23:28:05Z
dc.date.available2024-07-14T23:28:05Z
dc.date.submitted2024-07-12pl
dc.fieldofstudyzarządzanie informacjąpl
dc.identifier.apddiploma-174587-322055pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378770
dc.languagepolpl
dc.subject.enKeywords: Women's Strike, women's rights, social media, traditional mediapl
dc.subject.plSłowa klucze: Strajk Kobiet, prawa kobiet, media społecznościowe, media tradycyjnepl
dc.titleStrajk kobiet w mediach – analiza porównawcza mediów tradycyjnych i społecznościowychpl
dc.title.alternativeWomen's strike in the media - comparative analysis of traditional and social mediapl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This master's thesis focuses on the issue and phenomenon of the Women's Strike. It was analyzed within social and traditional media, and more specifically on the basis of posts, comments, videos and written materials in both media. Due to the fact that there are no articles devoted to the phenomenon of the Women's Strike, the focus is on feminist literature and comedy of manners, which show how women's rights have changed over the years. The first chapter of the work is a theoretical chapter and the method of literature analysis and criticism was used for this purpose. The rest of the chapters constitute the research part, which undertakes content analysis and analysis of the media's attitude towards this event. In the analysis of traditional media, it turned out that each of the presented media described the topic of the Women's Strike differently. Meanwhile, most posts on social media on this topic support the actions of the strikers. The last chapter used the survey method, which involved 109 respondents. The main topics of the survey concerned traditional and social media and the Women's Strike. The survey results showed that for a significant number of people, the Women's Strike is an expression of opposition, rebellion and protest that broke out after the Constitutional Tribunal issued a judgment in 2020 amending the anti-abortion law. The majority of respondents support the strike activities. The study also showed that most people learned about the Women's Strike mainly from social media, followed by traditional media and both types of media. The Women's Strike aroused many different emotions in Poles and partially divided society.
dc.abstract.plpl
W niniejszej pracy magisterskiej skupiono się na zagadnieniu i zjawisku jakim jest Strajk Kobiet. Przeanalizowano go w obrębie mediów społecznościowych i tradycyjnych, a dokładniej na podstawie postów, komentarzy, filmów oraz materiałach pisanych w obydwu mediach. Z racji tego, że nie ma artykułów poświęconych zjawisku jakim jest Strajk Kobiet, skoncentrowano się na literaturze feministycznej oraz komedii obyczajowej, które ukazują, jak zmieniały się prawa kobiet na przestrzeni lat. Pierwszy rozdział pracy jest rozdziałem teoretycznym oraz użyto w tym celu metody analizy i krytyki piśmiennictwa. Dalsza część rozdziałów stanowi część badawczą, w której podjęto się analizy treści i analizy nastawienia mediów do tego wydarzenia. W analizie mediów tradycyjnych okazało się, że każde z zaprezentowanych mediów inaczej odnosi się do opisywania tematu Strajku Kobiet. Tym czasem w mediach społecznościowych w tej tematyce większość postów popiera działania strajkujących. W ostatnim rozdziale wykorzystano metodę ankiety, w której udział wzięło 109 respondentów. Główne tematy ankiety dotyczyły mediów tradycyjnych i społecznościowych oraz Strajku Kobiet. Wyniki ankiety wykazały, że dla znacznej części osób Strajk Kobiet jest wyrazem sprzeciwu, buntu i protestu, który wybuchł po wydaniu wyroku przez Trybunał Konstytucyjny w 2020 roku, zmieniającego ustawę antyaborcyjną. Większość ankietowanych popiera działania strajku. Badanie wykazało również, że większa część osób dowiedziała się o Strajku Kobiet głównie z mediów społecznościowych, na drugim miejscu były media tradycyjne oraz oba typy mediów. Strajk Kobiet wzbudził w Polakach wiele różnych emocji i częściowo podzielił społeczeństwo.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.contributor.authorpl
Mazur, Paulina - USOS322055
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Korycińska, Paloma - 129158
dc.contributor.reviewerpl
Pietrzyk, Zdzisław - 100248
dc.date.accessioned
2024-07-14T23:28:05Z
dc.date.available
2024-07-14T23:28:05Z
dc.date.submittedpl
2024-07-12
dc.fieldofstudypl
zarządzanie informacją
dc.identifier.apdpl
diploma-174587-322055
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/378770
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Keywords: Women's Strike, women's rights, social media, traditional media
dc.subject.plpl
Słowa klucze: Strajk Kobiet, prawa kobiet, media społecznościowe, media tradycyjne
dc.titlepl
Strajk kobiet w mediach – analiza porównawcza mediów tradycyjnych i społecznościowych
dc.title.alternativepl
Women's strike in the media - comparative analysis of traditional and social media
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
80
Views per month
Views per city
Krakow
17
Warsaw
16
Poznan
12
Wroclaw
5
Magdeburg
3
Sosnowiec
3
Zurich
3
Berlin
2
Opole
2
Adelaide
1

No access

No Thumbnail Available
Collections