ZASTOSOWANIE TECHNIKI CELEBRITY ENDORSEMENT, WYKORZYSTUJĄCEJ ZNANĄ POSTAĆ JAKO INSTRUMENT PERSWAZJI, NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REKLAM BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNICH LAT

master
dc.abstract.enCelebrity endorsement is advertising techniques with is using popular people as an instrument of persuasion, which have an impact on customers and consumers. In Poland, this technique is used by many banks, which is so interesting that they belong to the institution of higher risk where decision should be made in a rational manner not because of participation in the advertising known person.The reason for the employment to use celebrities in advertising is publicity and creating a company image. They also influence to brand credibility. With is very important for banks.Celebrity has an impact on consumers because of their characteristics. Most important is credibility, becomes known authority in the eyes of the spectators, as well as attractiveness that encourages the process of identification, making the more we identify with likeable characters and we want to have what they have.The success of this type of advertising depends on: a good fit person to the product, properly identify the target group, a catchy form and content of promotional and long-term cooperation stars-brand. Bad of this techniques is when person is not fitting to brand and bad atmosphere around person like scandals and controversies.Cost-effectiveness of this technique is debatable and depends on several factors such as the economic situation. This technique, however, the main task is to raise brand awareness with has been confirmed by many studies .pl
dc.abstract.plTechnika celebrity endorsement polega na wykorzystywaniu znanych postaci, jako instrumentu perswazji, która ma oddziaływać na potencjalnych klientów i konsumentów. W Polsce ta technika wykorzystywana jest bardzo chętnie przez wiele banków, co jest o tyle ciekawe, że należą one do instytucji zwiększonego ryzyka i decyzje ich dotyczące powinny być podejmowane w racjonalny sposób, a nie z powodu udziału w reklamie popularnej osoby.Powodem zatrudniania gwiazd w reklamach jest rozgłos za tym wydarzeniem idący, tworzenie image firmy. Podnosi również wiarygodność całej marki, co niezwykle istotne jest w przypadku banków.Ocenia się również, że celebryta ma wpływ na odbiorcę z powodu posiadanych cech, z których najważniejszymi są waśnie wiarygodności, poprzez którą znana postać staje się autorytetem w oczach widzów, jak również atrakcyjność, która sprzyja procesowi identyfikacji, powodując że bardziej utożsamiamy się z lubianymi postaciami i chcemy posiadać to co one. Sukces tego typu reklam zależy od: dobrego dopasowania postaci do produktu, poprawnego określenia grupy docelowej, chwytliwej forma i treść promocyjnej oraz długotrwałej współpracy . Na niekorzyść działa natomiast: nieodpowiednie dopasowanie postaci, jej nadmierna ekspozycja, przyćmienie przez nią produktu oraz wszelkie skandale i kontrowersje.Opłacalność tej techniki jest dyskusyjna i uzależniona jest od kilku czynników np. od koniunktury na rynku. Technika ta jednak ,za główne zadanie ma zwiększać świadomość marki , co jak potwierdzają liczne badania, czyni.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorWilkosz, Patrycjapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-24T09:07:36Z
dc.date.available2020-07-24T09:07:36Z
dc.date.submitted2012-07-10pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-67720-135453pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181121
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertising- awareness - brand-celebrity - persuasionpl
dc.subject.plgwiazda- marka-perswazja- reklama- świadomośćpl
dc.titleZASTOSOWANIE TECHNIKI CELEBRITY ENDORSEMENT, WYKORZYSTUJĄCEJ ZNANĄ POSTAĆ JAKO INSTRUMENT PERSWAZJI, NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REKLAM BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNICH LATpl
dc.title.alternativeUsing advertising techniques- celebrity endorsement , with is instrument of persuasion, in polish advertisement of banks in past years.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Celebrity endorsement is advertising techniques with is using popular people as an instrument of persuasion, which have an impact on customers and consumers. In Poland, this technique is used by many banks, which is so interesting that they belong to the institution of higher risk where decision should be made in a rational manner not because of participation in the advertising known person.The reason for the employment to use celebrities in advertising is publicity and creating a company image. They also influence to brand credibility. With is very important for banks.Celebrity has an impact on consumers because of their characteristics. Most important is credibility, becomes known authority in the eyes of the spectators, as well as attractiveness that encourages the process of identification, making the more we identify with likeable characters and we want to have what they have.The success of this type of advertising depends on: a good fit person to the product, properly identify the target group, a catchy form and content of promotional and long-term cooperation stars-brand. Bad of this techniques is when person is not fitting to brand and bad atmosphere around person like scandals and controversies.Cost-effectiveness of this technique is debatable and depends on several factors such as the economic situation. This technique, however, the main task is to raise brand awareness with has been confirmed by many studies .
dc.abstract.plpl
Technika celebrity endorsement polega na wykorzystywaniu znanych postaci, jako instrumentu perswazji, która ma oddziaływać na potencjalnych klientów i konsumentów. W Polsce ta technika wykorzystywana jest bardzo chętnie przez wiele banków, co jest o tyle ciekawe, że należą one do instytucji zwiększonego ryzyka i decyzje ich dotyczące powinny być podejmowane w racjonalny sposób, a nie z powodu udziału w reklamie popularnej osoby.Powodem zatrudniania gwiazd w reklamach jest rozgłos za tym wydarzeniem idący, tworzenie image firmy. Podnosi również wiarygodność całej marki, co niezwykle istotne jest w przypadku banków.Ocenia się również, że celebryta ma wpływ na odbiorcę z powodu posiadanych cech, z których najważniejszymi są waśnie wiarygodności, poprzez którą znana postać staje się autorytetem w oczach widzów, jak również atrakcyjność, która sprzyja procesowi identyfikacji, powodując że bardziej utożsamiamy się z lubianymi postaciami i chcemy posiadać to co one. Sukces tego typu reklam zależy od: dobrego dopasowania postaci do produktu, poprawnego określenia grupy docelowej, chwytliwej forma i treść promocyjnej oraz długotrwałej współpracy . Na niekorzyść działa natomiast: nieodpowiednie dopasowanie postaci, jej nadmierna ekspozycja, przyćmienie przez nią produktu oraz wszelkie skandale i kontrowersje.Opłacalność tej techniki jest dyskusyjna i uzależniona jest od kilku czynników np. od koniunktury na rynku. Technika ta jednak ,za główne zadanie ma zwiększać świadomość marki , co jak potwierdzają liczne badania, czyni.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Wilkosz, Patrycja
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-24T09:07:36Z
dc.date.available
2020-07-24T09:07:36Z
dc.date.submittedpl
2012-07-10
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-67720-135453
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181121
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertising- awareness - brand-celebrity - persuasion
dc.subject.plpl
gwiazda- marka-perswazja- reklama- świadomość
dc.titlepl
ZASTOSOWANIE TECHNIKI CELEBRITY ENDORSEMENT, WYKORZYSTUJĄCEJ ZNANĄ POSTAĆ JAKO INSTRUMENT PERSWAZJI, NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REKLAM BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNICH LAT
dc.title.alternativepl
Using advertising techniques- celebrity endorsement , with is instrument of persuasion, in polish advertisement of banks in past years.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
54
Views per month
Views per city
Poznan
6
Warsaw
6
Bielawy
5
Krakow
5
Wroclaw
4
Jaworzno
3
Brussels
2
Bydgoszcz
2
Dublin
2
Gorki Wielkie
2

No access

No Thumbnail Available