Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
ZASTOSOWANIE TECHNIKI CELEBRITY ENDORSEMENT, WYKORZYSTUJĄCEJ ZNANĄ POSTAĆ JAKO INSTRUMENT PERSWAZJI, NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REKLAM BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNICH LAT
Using advertising techniques- celebrity endorsement , with is instrument of persuasion, in polish advertisement of banks in past years.
gwiazda- marka-perswazja- reklama- świadomość
advertising- awareness - brand-celebrity - persuasion
Technika celebrity endorsement polega na wykorzystywaniu znanych postaci, jako instrumentu perswazji, która ma oddziaływać na potencjalnych klientów i konsumentów. W Polsce ta technika wykorzystywana jest bardzo chętnie przez wiele banków, co jest o tyle ciekawe, że należą one do instytucji zwiększonego ryzyka i decyzje ich dotyczące powinny być podejmowane w racjonalny sposób, a nie z powodu udziału w reklamie popularnej osoby.Powodem zatrudniania gwiazd w reklamach jest rozgłos za tym wydarzeniem idący, tworzenie image firmy. Podnosi również wiarygodność całej marki, co niezwykle istotne jest w przypadku banków.Ocenia się również, że celebryta ma wpływ na odbiorcę z powodu posiadanych cech, z których najważniejszymi są waśnie wiarygodności, poprzez którą znana postać staje się autorytetem w oczach widzów, jak również atrakcyjność, która sprzyja procesowi identyfikacji, powodując że bardziej utożsamiamy się z lubianymi postaciami i chcemy posiadać to co one. Sukces tego typu reklam zależy od: dobrego dopasowania postaci do produktu, poprawnego określenia grupy docelowej, chwytliwej forma i treść promocyjnej oraz długotrwałej współpracy . Na niekorzyść działa natomiast: nieodpowiednie dopasowanie postaci, jej nadmierna ekspozycja, przyćmienie przez nią produktu oraz wszelkie skandale i kontrowersje.Opłacalność tej techniki jest dyskusyjna i uzależniona jest od kilku czynników np. od koniunktury na rynku. Technika ta jednak ,za główne zadanie ma zwiększać świadomość marki , co jak potwierdzają liczne badania, czyni.
Celebrity endorsement is advertising techniques with is using popular people as an instrument of persuasion, which have an impact on customers and consumers. In Poland, this technique is used by many banks, which is so interesting that they belong to the institution of higher risk where decision should be made in a rational manner not because of participation in the advertising known person.The reason for the employment to use celebrities in advertising is publicity and creating a company image. They also influence to brand credibility. With is very important for banks.Celebrity has an impact on consumers because of their characteristics. Most important is credibility, becomes known authority in the eyes of the spectators, as well as attractiveness that encourages the process of identification, making the more we identify with likeable characters and we want to have what they have.The success of this type of advertising depends on: a good fit person to the product, properly identify the target group, a catchy form and content of promotional and long-term cooperation stars-brand. Bad of this techniques is when person is not fitting to brand and bad atmosphere around person like scandals and controversies.Cost-effectiveness of this technique is debatable and depends on several factors such as the economic situation. This technique, however, the main task is to raise brand awareness with has been confirmed by many studies .
dc.abstract.en | Celebrity endorsement is advertising techniques with is using popular people as an instrument of persuasion, which have an impact on customers and consumers. In Poland, this technique is used by many banks, which is so interesting that they belong to the institution of higher risk where decision should be made in a rational manner not because of participation in the advertising known person.The reason for the employment to use celebrities in advertising is publicity and creating a company image. They also influence to brand credibility. With is very important for banks.Celebrity has an impact on consumers because of their characteristics. Most important is credibility, becomes known authority in the eyes of the spectators, as well as attractiveness that encourages the process of identification, making the more we identify with likeable characters and we want to have what they have.The success of this type of advertising depends on: a good fit person to the product, properly identify the target group, a catchy form and content of promotional and long-term cooperation stars-brand. Bad of this techniques is when person is not fitting to brand and bad atmosphere around person like scandals and controversies.Cost-effectiveness of this technique is debatable and depends on several factors such as the economic situation. This technique, however, the main task is to raise brand awareness with has been confirmed by many studies . | pl |
dc.abstract.pl | Technika celebrity endorsement polega na wykorzystywaniu znanych postaci, jako instrumentu perswazji, która ma oddziaływać na potencjalnych klientów i konsumentów. W Polsce ta technika wykorzystywana jest bardzo chętnie przez wiele banków, co jest o tyle ciekawe, że należą one do instytucji zwiększonego ryzyka i decyzje ich dotyczące powinny być podejmowane w racjonalny sposób, a nie z powodu udziału w reklamie popularnej osoby.Powodem zatrudniania gwiazd w reklamach jest rozgłos za tym wydarzeniem idący, tworzenie image firmy. Podnosi również wiarygodność całej marki, co niezwykle istotne jest w przypadku banków.Ocenia się również, że celebryta ma wpływ na odbiorcę z powodu posiadanych cech, z których najważniejszymi są waśnie wiarygodności, poprzez którą znana postać staje się autorytetem w oczach widzów, jak również atrakcyjność, która sprzyja procesowi identyfikacji, powodując że bardziej utożsamiamy się z lubianymi postaciami i chcemy posiadać to co one. Sukces tego typu reklam zależy od: dobrego dopasowania postaci do produktu, poprawnego określenia grupy docelowej, chwytliwej forma i treść promocyjnej oraz długotrwałej współpracy . Na niekorzyść działa natomiast: nieodpowiednie dopasowanie postaci, jej nadmierna ekspozycja, przyćmienie przez nią produktu oraz wszelkie skandale i kontrowersje.Opłacalność tej techniki jest dyskusyjna i uzależniona jest od kilku czynników np. od koniunktury na rynku. Technika ta jednak ,za główne zadanie ma zwiększać świadomość marki , co jak potwierdzają liczne badania, czyni. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.contributor.advisor | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.contributor.author | Wilkosz, Patrycja | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Jedynak, Piotr - 128512 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rosiński, Jerzy | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T09:07:36Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T09:07:36Z | |
dc.date.submitted | 2012-07-10 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-67720-135453 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/181121 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | advertising- awareness - brand-celebrity - persuasion | pl |
dc.subject.pl | gwiazda- marka-perswazja- reklama- świadomość | pl |
dc.title | ZASTOSOWANIE TECHNIKI CELEBRITY ENDORSEMENT, WYKORZYSTUJĄCEJ ZNANĄ POSTAĆ JAKO INSTRUMENT PERSWAZJI, NA PRZYKŁADZIE POLSKICH REKLAM BANKÓW NA PRZESTRZENI OSTATNICH LAT | pl |
dc.title.alternative | Using advertising techniques- celebrity endorsement , with is instrument of persuasion, in polish advertisement of banks in past years. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |