Motywowanie jako funkcja zarządzania na przykładzie Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli

licenciate
dc.abstract.enMotivation is the main element in the process of human resource management. It is the basis of this system. In this thesis was concluded the issue of these errors and showing their possible improvements. Particular attention was paid to the errors that frequently commits managers in the development and practical use of the system of employee motivation.In this thesis explains the concept of the educational system in Poland and defined organizational and legal aspects of the educational institutions covered by this scheme. The second chapter defines the essence and purpose of management and shown its specificity in the public sphere on the basis of five models of public management. Furthermore, in the following chapters discusses more broadly how to manage in the Complex Primary School and Middle School on the basis of elements such as control, motivation and external recruitment.The last chapter presents the results of their empirical research. These include ways to motivate employees in the Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wola, depending on age, education, gender, occupied positions in the organization and nature of work. In addition, this chapter contains the characteristics of the object and the population studied and the analysis of the functioning of the incentive system workers in the examined object. We also analyzed the possibility of improving the Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wola. This article is based on primary research conducted by the author. Effective sample size: 46 completed surveys.pl
dc.abstract.plMotywacja jest głównym elementem procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Stanowi ona podstawę tego systemu. W niniejszej pracy licencjackiej zwrócono uwagę na problem tych błędów i pokazano możliwe ich udoskonalenia. Szczególną uwagę zwrócono na błędy, które najczęściej popełnia kadra kierownicza w tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu systemu motywacji pracowników.W niniejszej pracy wyjaśniono pojęcie systemu oświatowego w Polsce oraz zdefiniowano organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania instytucji oświatowych objętych tym systemem. Ponadto w poniższych rozdziałach szerzej omówiono sposób zarządzania w Zespołach Szkół Podstawowych i Gimnazjum na podstawie takich elementów jak kontrola, motywacja oraz rekrutacja zewnętrzna.Ostatni rozdział ukazuje wyniki własnych badań empirycznych. Obejmują one sposoby motywowania pracowników w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli zależnie od wieku, wykształcenia płci, zajmowanego w organizacji stanowiska i charakteru wykonywanej pracy. Ponadto rozdział ten zawiera charakterystykę badanego obiektu i badanej populacji oraz analizę funkcjonowania systemu motywacyjnego pracowników w badanym obiekcie. W analizie uwzględniono także możliwości doskonalenia Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli.Artykuł powstał na bazie badań pierwotnych przeprowadzonych przez autorkę. Efektywna liczebność próby: 46 wypełnionych ankiety.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSasak, Janusz - 131804 pl
dc.contributor.authorMazur, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSasak, Janusz - 131804 pl
dc.contributor.reviewerDobrowolski, Zbysławpl
dc.date.accessioned2020-07-26T20:59:01Z
dc.date.available2020-07-26T20:59:01Z
dc.date.submitted2016-06-24pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowympl
dc.identifier.apddiploma-104291-184504pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210721
dc.languagepolpl
dc.subject.enEDUCATION-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT-MOTIVATION-MOTIVATIONAL SYSTEMS – PUBLIC MANAGEMENTpl
dc.subject.plMOTYWACJA – OŚWIATA - SYSTEMY MOTYWACYJNE - ZARZADZANIE PUBLICZNE – ZARZADZANIE ZASOBAMI LUDZKIMpl
dc.titleMotywowanie jako funkcja zarządzania na przykładzie Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Wolipl
dc.title.alternativeMotivating , as a function of Management on the example of Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wolapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Motivation is the main element in the process of human resource management. It is the basis of this system. In this thesis was concluded the issue of these errors and showing their possible improvements. Particular attention was paid to the errors that frequently commits managers in the development and practical use of the system of employee motivation.In this thesis explains the concept of the educational system in Poland and defined organizational and legal aspects of the educational institutions covered by this scheme. The second chapter defines the essence and purpose of management and shown its specificity in the public sphere on the basis of five models of public management. Furthermore, in the following chapters discusses more broadly how to manage in the Complex Primary School and Middle School on the basis of elements such as control, motivation and external recruitment.The last chapter presents the results of their empirical research. These include ways to motivate employees in the Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wola, depending on age, education, gender, occupied positions in the organization and nature of work. In addition, this chapter contains the characteristics of the object and the population studied and the analysis of the functioning of the incentive system workers in the examined object. We also analyzed the possibility of improving the Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wola. This article is based on primary research conducted by the author. Effective sample size: 46 completed surveys.
dc.abstract.plpl
Motywacja jest głównym elementem procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Stanowi ona podstawę tego systemu. W niniejszej pracy licencjackiej zwrócono uwagę na problem tych błędów i pokazano możliwe ich udoskonalenia. Szczególną uwagę zwrócono na błędy, które najczęściej popełnia kadra kierownicza w tworzeniu i praktycznym wykorzystaniu systemu motywacji pracowników.W niniejszej pracy wyjaśniono pojęcie systemu oświatowego w Polsce oraz zdefiniowano organizacyjno-prawne aspekty funkcjonowania instytucji oświatowych objętych tym systemem. Ponadto w poniższych rozdziałach szerzej omówiono sposób zarządzania w Zespołach Szkół Podstawowych i Gimnazjum na podstawie takich elementów jak kontrola, motywacja oraz rekrutacja zewnętrzna.Ostatni rozdział ukazuje wyniki własnych badań empirycznych. Obejmują one sposoby motywowania pracowników w Zespole Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli zależnie od wieku, wykształcenia płci, zajmowanego w organizacji stanowiska i charakteru wykonywanej pracy. Ponadto rozdział ten zawiera charakterystykę badanego obiektu i badanej populacji oraz analizę funkcjonowania systemu motywacyjnego pracowników w badanym obiekcie. W analizie uwzględniono także możliwości doskonalenia Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli.Artykuł powstał na bazie badań pierwotnych przeprowadzonych przez autorkę. Efektywna liczebność próby: 46 wypełnionych ankiety.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sasak, Janusz - 131804
dc.contributor.authorpl
Mazur, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sasak, Janusz - 131804
dc.contributor.reviewerpl
Dobrowolski, Zbysław
dc.date.accessioned
2020-07-26T20:59:01Z
dc.date.available
2020-07-26T20:59:01Z
dc.date.submittedpl
2016-06-24
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym i pozarządowym
dc.identifier.apdpl
diploma-104291-184504
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/210721
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EDUCATION-HUMAN RESOURCE MANAGEMENT-MOTIVATION-MOTIVATIONAL SYSTEMS – PUBLIC MANAGEMENT
dc.subject.plpl
MOTYWACJA – OŚWIATA - SYSTEMY MOTYWACYJNE - ZARZADZANIE PUBLICZNE – ZARZADZANIE ZASOBAMI LUDZKIM
dc.titlepl
Motywowanie jako funkcja zarządzania na przykładzie Zespołu Szkoły Podstawowej i Gimnazjum w Pogórskiej Woli
dc.title.alternativepl
Motivating , as a function of Management on the example of Complex Primary School and Middle School in Pogórska Wola
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
37
Views per month
Views per city
Krakow
6
Gdansk
4
Chandler
3
Warsaw
2
Wroclaw
2
Colindale
1
Dublin
1
Gmina Bakałarzewo
1
Jaslo
1
Leżajsk
1

No access

No Thumbnail Available