Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie przez wartości w organizacji trzeciego sektora - na przykładzie Stowarzyszenia Laboratorium Działań dla Pokoju „Salam Lab”
Management by values in a third sector organization - as exemplified by the Association of the Laboratory of Action for Peace "Salam Lab"
Zarządzanie przez wartości, organizacja pozarządowa, misja społeczna, kultura organizacyjna, wartości organizacyjne, spójność wartości, zmiana społeczna.
Management by values, non-governmental organization, social mission, organizational culture, organizational values, value coherence, social change.
W różnego typu organizacjach coraz większe znaczenie zdobywa metoda zarządzania przez wartości. Jest to forma zarządzania, która szczególnie powinna być reprezentowana w organizacjach trzeciego sektora, które osadzają swój fundament na konkretnych wartościach, w celu realizacji misji społecznej. Celem niniejszej pracy jest zbadanie działalności organizacji pozarządowej Salam Lab, w celu wyszczególnienia wartości deklarowanych przez organizację i wykazania jak przekładają się one na codzienne praktyki, funkcjonowanie, relacje, pracowników oraz zawierane współprace. Przy wykorzystaniu badań jakościowych, w tym analizy treści i wywiadów z pracownikami organizacji, starano się odpowiedzieć na postawione pytanie badawcze — jak organizacja Salam Lab zarządza poprzez deklarowane przez siebie wartości? Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że wartości nagłaśniane przez organizację, są istotne dla wszystkich jej członków i stanowią trwały fundament organizacji. Wszelkie działania podejmowane przez Salam Lab są wyznaczone przez wyznawane wartości, zwłaszcza empatię, akceptację, równość i otwartość oraz są spójne z nimi. A harmonijność wartości pomiędzy uczestnikami, pogłębia zaufanie w zespole, pozytywnie przekłada się na współpracę i rozwiązywanie konfliktów oraz wzmacnia oddanie organizacji, również w sytuacjach kryzysowych.
In various types of organizations, the management by values approach is gaining increasing importance. This is a management style that should be particularly represented in third-sector organizations, which base their foundations on specific values to fulfill a social mission. The aim of this study is to examine the activities of the non-governmental organization Salam Lab, in order to highlight the values declared by the organization and demonstrate how they translate into everyday practices, operations, relationships, employees, and collaborations. Using qualitative research methods, content analysis, and interviews with the organization's employees, an effort was made to address the research question: how does Salam Lab manage through the values it declares? The results of the conducted research showed that the values emphasized by the organization are significant to all its members and form a lasting foundation for the organization. All actions undertaken by Salam Lab are guided by and consistent with their values, especially empathy, acceptance, equality and openness. The alignment of values among participants deepens trust within the team, positively impacts collaboration and conflict resolution, and strengthens commitment to the organization, even in crisis situations.
dc.abstract.en | In various types of organizations, the management by values approach is gaining increasing importance. This is a management style that should be particularly represented in third-sector organizations, which base their foundations on specific values to fulfill a social mission. The aim of this study is to examine the activities of the non-governmental organization Salam Lab, in order to highlight the values declared by the organization and demonstrate how they translate into everyday practices, operations, relationships, employees, and collaborations. Using qualitative research methods, content analysis, and interviews with the organization's employees, an effort was made to address the research question: how does Salam Lab manage through the values it declares? The results of the conducted research showed that the values emphasized by the organization are significant to all its members and form a lasting foundation for the organization. All actions undertaken by Salam Lab are guided by and consistent with their values, especially empathy, acceptance, equality and openness. The alignment of values among participants deepens trust within the team, positively impacts collaboration and conflict resolution, and strengthens commitment to the organization, even in crisis situations. | pl |
dc.abstract.pl | W różnego typu organizacjach coraz większe znaczenie zdobywa metoda zarządzania przez wartości. Jest to forma zarządzania, która szczególnie powinna być reprezentowana w organizacjach trzeciego sektora, które osadzają swój fundament na konkretnych wartościach, w celu realizacji misji społecznej. Celem niniejszej pracy jest zbadanie działalności organizacji pozarządowej Salam Lab, w celu wyszczególnienia wartości deklarowanych przez organizację i wykazania jak przekładają się one na codzienne praktyki, funkcjonowanie, relacje, pracowników oraz zawierane współprace. Przy wykorzystaniu badań jakościowych, w tym analizy treści i wywiadów z pracownikami organizacji, starano się odpowiedzieć na postawione pytanie badawcze — jak organizacja Salam Lab zarządza poprzez deklarowane przez siebie wartości? Wyniki przeprowadzonych badań wykazały, że wartości nagłaśniane przez organizację, są istotne dla wszystkich jej członków i stanowią trwały fundament organizacji. Wszelkie działania podejmowane przez Salam Lab są wyznaczone przez wyznawane wartości, zwłaszcza empatię, akceptację, równość i otwartość oraz są spójne z nimi. A harmonijność wartości pomiędzy uczestnikami, pogłębia zaufanie w zespole, pozytywnie przekłada się na współpracę i rozwiązywanie konfliktów oraz wzmacnia oddanie organizacji, również w sytuacjach kryzysowych. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Laberschek, Marcin - 138069 | pl |
dc.contributor.author | Kulig, Monika - USOS307205 | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Gaweł, Łukasz - 128023 | pl |
dc.contributor.reviewer | Laberschek, Marcin - 138069 | pl |
dc.date.accessioned | 2024-10-22T23:06:31Z | |
dc.date.available | 2024-10-22T23:06:31Z | |
dc.date.submitted | 2024-10-21 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami i reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-172399-307205 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/454590 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Management by values, non-governmental organization, social mission, organizational culture, organizational values, value coherence, social change. | pl |
dc.subject.pl | Zarządzanie przez wartości, organizacja pozarządowa, misja społeczna, kultura organizacyjna, wartości organizacyjne, spójność wartości, zmiana społeczna. | pl |
dc.title | Zarządzanie przez wartości w organizacji trzeciego sektora - na przykładzie Stowarzyszenia Laboratorium Działań dla Pokoju „Salam Lab” | pl |
dc.title.alternative | Management by values in a third sector organization - as exemplified by the Association of the Laboratory of Action for Peace "Salam Lab" | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |