Elektroniczne usługi publiczne na przykładnie Urzędu Gminy Wilamowice.

master
dc.abstract.enThe main aim of the thesis is to assess before gathered information about functioning e-services in the Municipal Council in Wilamowice as well as to present benefits of introducing e-services. The thesis consists of four chapters. The first two present theoretical issues of a subject. In the course of the first chapter I present analysis of a district as a public administration unit. The subsequent chapter is connected with the matter of public services. The task undertaken in the third chapter is to present both characterization of a chosen institution and description of services performed via electronic way. The last chapter consists of an evaluation and performance of e-services. Evaluation that results from analysis of survey forms as well as trends in development of e-services.In order to gain necessary information I had to analyze previously allocated survey forms to workers of the Municipal Council in Wilamowice. The main conclusion that can be drawn is the fact that 80 per cent of those polled highly assessed e-service in the office as well as they are highly interested of new e-services. Unfortunately, this new kind of services have some drawbacks that result from the lack of system's compatibility and working out common standards what cause little interest of this kind of solution.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ocena zebranych informacji na temat funkcjonowania elektronicznych usług w Urzędzie Gminy Wilamowice oraz przedstawienie korzyści wynikających z wdrożenia e-uslug. Praca zbudowana jest z czterech rozdziałów, z których dwa pierwsze zawierają przedstawienie teoretycznych zagadnień tematu. Rozdział pierwszy przedstawia analizę gminy jako jednostki administracji publicznej. Drugi rozdział związany jest z tematyką usług publicznych. Kolejna część pracy przedstawia charakterystykę wybranej jednostki oraz opis usług świadczonych drogą elektroniczną. Ostatnia czwarta część zawiera ocenę oraz świadczenia elektronicznych usług, pozyskaną na podstawie analizy ankiet, a także kierunki rozwoju e-usług. Do zdobycia potrzebnych informacji posłużyła analiza ankiet, które zostały rozdysponowane pracownikom Urzędu Gminy Wilamowice. Podstawowym wnioskiem jaki możemy wysunąć na podstawie ankiet jest pozytywna ocena przydatności wdrażanych elektronicznych usług w urzędzie a także wysoki stopień zainteresowania nowymi e-usługami w śród pracowników co deklaruje 80% ankietowanych. Nowy rodzaj usług posiada także wady wynikające z braku integracji systemów oraz opracowania wspólnych standardów, co przyczynia się do mniejszego zainteresowania takim właśnie rozwiązaniem.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorSasak, Janusz - 131804 pl
dc.contributor.authorSmolarski, Tomaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerSowa, Kazimierz - 100929 pl
dc.contributor.reviewerSasak, Janusz - 131804 pl
dc.date.accessioned2020-07-23T23:41:07Z
dc.date.available2020-07-23T23:41:07Z
dc.date.submitted2012-06-27pl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sektorze publicznympl
dc.identifier.apddiploma-65402-133822pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178918
dc.languagepolpl
dc.subject.enelectronic administration (e-administration) – Internetpl
dc.subject.plusługi – elektroniczna administracja – Internetpl
dc.titleElektroniczne usługi publiczne na przykładnie Urzędu Gminy Wilamowice.pl
dc.title.alternativeElectronic public services on the example of the Municipal Council in Wilamowicepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The main aim of the thesis is to assess before gathered information about functioning e-services in the Municipal Council in Wilamowice as well as to present benefits of introducing e-services. The thesis consists of four chapters. The first two present theoretical issues of a subject. In the course of the first chapter I present analysis of a district as a public administration unit. The subsequent chapter is connected with the matter of public services. The task undertaken in the third chapter is to present both characterization of a chosen institution and description of services performed via electronic way. The last chapter consists of an evaluation and performance of e-services. Evaluation that results from analysis of survey forms as well as trends in development of e-services.In order to gain necessary information I had to analyze previously allocated survey forms to workers of the Municipal Council in Wilamowice. The main conclusion that can be drawn is the fact that 80 per cent of those polled highly assessed e-service in the office as well as they are highly interested of new e-services. Unfortunately, this new kind of services have some drawbacks that result from the lack of system's compatibility and working out common standards what cause little interest of this kind of solution.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ocena zebranych informacji na temat funkcjonowania elektronicznych usług w Urzędzie Gminy Wilamowice oraz przedstawienie korzyści wynikających z wdrożenia e-uslug. Praca zbudowana jest z czterech rozdziałów, z których dwa pierwsze zawierają przedstawienie teoretycznych zagadnień tematu. Rozdział pierwszy przedstawia analizę gminy jako jednostki administracji publicznej. Drugi rozdział związany jest z tematyką usług publicznych. Kolejna część pracy przedstawia charakterystykę wybranej jednostki oraz opis usług świadczonych drogą elektroniczną. Ostatnia czwarta część zawiera ocenę oraz świadczenia elektronicznych usług, pozyskaną na podstawie analizy ankiet, a także kierunki rozwoju e-usług. Do zdobycia potrzebnych informacji posłużyła analiza ankiet, które zostały rozdysponowane pracownikom Urzędu Gminy Wilamowice. Podstawowym wnioskiem jaki możemy wysunąć na podstawie ankiet jest pozytywna ocena przydatności wdrażanych elektronicznych usług w urzędzie a także wysoki stopień zainteresowania nowymi e-usługami w śród pracowników co deklaruje 80% ankietowanych. Nowy rodzaj usług posiada także wady wynikające z braku integracji systemów oraz opracowania wspólnych standardów, co przyczynia się do mniejszego zainteresowania takim właśnie rozwiązaniem.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Sasak, Janusz - 131804
dc.contributor.authorpl
Smolarski, Tomasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Sowa, Kazimierz - 100929
dc.contributor.reviewerpl
Sasak, Janusz - 131804
dc.date.accessioned
2020-07-23T23:41:07Z
dc.date.available
2020-07-23T23:41:07Z
dc.date.submittedpl
2012-06-27
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sektorze publicznym
dc.identifier.apdpl
diploma-65402-133822
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/178918
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
electronic administration (e-administration) – Internet
dc.subject.plpl
usługi – elektroniczna administracja – Internet
dc.titlepl
Elektroniczne usługi publiczne na przykładnie Urzędu Gminy Wilamowice.
dc.title.alternativepl
Electronic public services on the example of the Municipal Council in Wilamowice
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Bielsko-Biala
2
Lodz
2
Warsaw
2
Wroclaw
2
Dublin
1
Krakow
1
Mogielnica
1
Ostrołęka
1
Strzyżów
1
Zabrze
1

No access

No Thumbnail Available