Motywacja osób uczestniczących w kursach e-learningowych

master
dc.abstract.enThe aim of this study was to investigate the effects of motivational orientation on the dominant type of motivation in case of participation in e-learning courses. In 2013 a pilot study was conducted to verify my questionnaire on examining the motivation of participants involved in e-learning courses, there was 83 respondents. As the result, a tool consisting of two dimensions was created: intrinsic motivation and extrinsic motivation. In the proper study (2014) a modified version of the questionnaire and Polish adaptation of Individual Styles Questionnaire (N = 91) were used. Analysis of the results showed a positive correlation between the autonomous orientation and self-motivation, as well as external motivation. A positive correlation also occurred between internal and external motivation. On the other hand, impersonal orientation correlated negatively with self-motivation. There was no relationship between the orientation aimed at control and other dimensions (intrisinc and extrinsic motivation).pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy było zbadanie wpływu orientacji motywacyjnej na rodzaj motywacji dominującej w przypadku zaangażowania się w kursy e-learningowe. W 2013 roku przeprowadzono pilotaż diagnozujący kwestionariusz własnego autorstwa do badania motywacji uczestników korzystających z kursów e-learningowych, wzięło w nim udział 83 respondentów. W rezultacie powstało narzędzie składające się z dwóch wymiarów: motywacji wewnętrznej i motywacji zewnętrznej. W badaniu właściwym (2014 rok) posłużono się zmodyfikowaną wersją autorskiego kwestionariusza oraz polską adaptacją Individual Styles Questionnaire (N=91). Analiza wyników wykazała dodatnią korelację między orientacją autonomiczną a motywacją wewnętrzną, a także motywacją zewnętrzną. Dodatnia korelacja wystąpiła również między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną. Natomiast orientacja pozaosobowa korelowała ujemnie z motywacją wewnętrzną. Brak związku między orientacją skierowaną na kontrolę a pozostałymi wymiarami.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSikora, Katarzyna - 131861 pl
dc.contributor.authorKisielewska, Martynapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerCzyżowska, Dorota - 127679 pl
dc.contributor.reviewerSikora, Katarzyna - 131861 pl
dc.date.accessioned2020-07-25T05:08:08Z
dc.date.available2020-07-25T05:08:08Z
dc.date.submitted2014-10-30pl
dc.fieldofstudypsychologiapl
dc.identifier.apddiploma-91460-102124pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199657
dc.languagepolpl
dc.subject.enmotivation, ISQ, e-learning, intrinsic, extrinsicpl
dc.subject.plmotywacja, e-learning, ISQ, orientacje motywacyjne,pl
dc.titleMotywacja osób uczestniczących w kursach e-learningowychpl
dc.title.alternativeMotivation of people participating in e-learning coursespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of this study was to investigate the effects of motivational orientation on the dominant type of motivation in case of participation in e-learning courses. In 2013 a pilot study was conducted to verify my questionnaire on examining the motivation of participants involved in e-learning courses, there was 83 respondents. As the result, a tool consisting of two dimensions was created: intrinsic motivation and extrinsic motivation. In the proper study (2014) a modified version of the questionnaire and Polish adaptation of Individual Styles Questionnaire (N = 91) were used. Analysis of the results showed a positive correlation between the autonomous orientation and self-motivation, as well as external motivation. A positive correlation also occurred between internal and external motivation. On the other hand, impersonal orientation correlated negatively with self-motivation. There was no relationship between the orientation aimed at control and other dimensions (intrisinc and extrinsic motivation).
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu orientacji motywacyjnej na rodzaj motywacji dominującej w przypadku zaangażowania się w kursy e-learningowe. W 2013 roku przeprowadzono pilotaż diagnozujący kwestionariusz własnego autorstwa do badania motywacji uczestników korzystających z kursów e-learningowych, wzięło w nim udział 83 respondentów. W rezultacie powstało narzędzie składające się z dwóch wymiarów: motywacji wewnętrznej i motywacji zewnętrznej. W badaniu właściwym (2014 rok) posłużono się zmodyfikowaną wersją autorskiego kwestionariusza oraz polską adaptacją Individual Styles Questionnaire (N=91). Analiza wyników wykazała dodatnią korelację między orientacją autonomiczną a motywacją wewnętrzną, a także motywacją zewnętrzną. Dodatnia korelacja wystąpiła również między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną. Natomiast orientacja pozaosobowa korelowała ujemnie z motywacją wewnętrzną. Brak związku między orientacją skierowaną na kontrolę a pozostałymi wymiarami.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sikora, Katarzyna - 131861
dc.contributor.authorpl
Kisielewska, Martyna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Czyżowska, Dorota - 127679
dc.contributor.reviewerpl
Sikora, Katarzyna - 131861
dc.date.accessioned
2020-07-25T05:08:08Z
dc.date.available
2020-07-25T05:08:08Z
dc.date.submittedpl
2014-10-30
dc.fieldofstudypl
psychologia
dc.identifier.apdpl
diploma-91460-102124
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199657
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
motivation, ISQ, e-learning, intrinsic, extrinsic
dc.subject.plpl
motywacja, e-learning, ISQ, orientacje motywacyjne,
dc.titlepl
Motywacja osób uczestniczących w kursach e-learningowych
dc.title.alternativepl
Motivation of people participating in e-learning courses
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available