Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Motywacja osób uczestniczących w kursach e-learningowych
Motivation of people participating in e-learning courses
motywacja, e-learning, ISQ, orientacje motywacyjne,
motivation, ISQ, e-learning, intrinsic, extrinsic
Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu orientacji motywacyjnej na rodzaj motywacji dominującej w przypadku zaangażowania się w kursy e-learningowe. W 2013 roku przeprowadzono pilotaż diagnozujący kwestionariusz własnego autorstwa do badania motywacji uczestników korzystających z kursów e-learningowych, wzięło w nim udział 83 respondentów. W rezultacie powstało narzędzie składające się z dwóch wymiarów: motywacji wewnętrznej i motywacji zewnętrznej. W badaniu właściwym (2014 rok) posłużono się zmodyfikowaną wersją autorskiego kwestionariusza oraz polską adaptacją Individual Styles Questionnaire (N=91). Analiza wyników wykazała dodatnią korelację między orientacją autonomiczną a motywacją wewnętrzną, a także motywacją zewnętrzną. Dodatnia korelacja wystąpiła również między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną. Natomiast orientacja pozaosobowa korelowała ujemnie z motywacją wewnętrzną. Brak związku między orientacją skierowaną na kontrolę a pozostałymi wymiarami.
The aim of this study was to investigate the effects of motivational orientation on the dominant type of motivation in case of participation in e-learning courses. In 2013 a pilot study was conducted to verify my questionnaire on examining the motivation of participants involved in e-learning courses, there was 83 respondents. As the result, a tool consisting of two dimensions was created: intrinsic motivation and extrinsic motivation. In the proper study (2014) a modified version of the questionnaire and Polish adaptation of Individual Styles Questionnaire (N = 91) were used. Analysis of the results showed a positive correlation between the autonomous orientation and self-motivation, as well as external motivation. A positive correlation also occurred between internal and external motivation. On the other hand, impersonal orientation correlated negatively with self-motivation. There was no relationship between the orientation aimed at control and other dimensions (intrisinc and extrinsic motivation).
dc.abstract.en | The aim of this study was to investigate the effects of motivational orientation on the dominant type of motivation in case of participation in e-learning courses. In 2013 a pilot study was conducted to verify my questionnaire on examining the motivation of participants involved in e-learning courses, there was 83 respondents. As the result, a tool consisting of two dimensions was created: intrinsic motivation and extrinsic motivation. In the proper study (2014) a modified version of the questionnaire and Polish adaptation of Individual Styles Questionnaire (N = 91) were used. Analysis of the results showed a positive correlation between the autonomous orientation and self-motivation, as well as external motivation. A positive correlation also occurred between internal and external motivation. On the other hand, impersonal orientation correlated negatively with self-motivation. There was no relationship between the orientation aimed at control and other dimensions (intrisinc and extrinsic motivation). | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy było zbadanie wpływu orientacji motywacyjnej na rodzaj motywacji dominującej w przypadku zaangażowania się w kursy e-learningowe. W 2013 roku przeprowadzono pilotaż diagnozujący kwestionariusz własnego autorstwa do badania motywacji uczestników korzystających z kursów e-learningowych, wzięło w nim udział 83 respondentów. W rezultacie powstało narzędzie składające się z dwóch wymiarów: motywacji wewnętrznej i motywacji zewnętrznej. W badaniu właściwym (2014 rok) posłużono się zmodyfikowaną wersją autorskiego kwestionariusza oraz polską adaptacją Individual Styles Questionnaire (N=91). Analiza wyników wykazała dodatnią korelację między orientacją autonomiczną a motywacją wewnętrzną, a także motywacją zewnętrzną. Dodatnia korelacja wystąpiła również między motywacją wewnętrzną i zewnętrzną. Natomiast orientacja pozaosobowa korelowała ujemnie z motywacją wewnętrzną. Brak związku między orientacją skierowaną na kontrolę a pozostałymi wymiarami. | pl |
dc.affiliation | Wydział Filozoficzny | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Sikora, Katarzyna - 131861 | pl |
dc.contributor.author | Kisielewska, Martyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WF5 | pl |
dc.contributor.reviewer | Czyżowska, Dorota - 127679 | pl |
dc.contributor.reviewer | Sikora, Katarzyna - 131861 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-25T05:08:08Z | |
dc.date.available | 2020-07-25T05:08:08Z | |
dc.date.submitted | 2014-10-30 | pl |
dc.fieldofstudy | psychologia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-91460-102124 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/199657 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | motivation, ISQ, e-learning, intrinsic, extrinsic | pl |
dc.subject.pl | motywacja, e-learning, ISQ, orientacje motywacyjne, | pl |
dc.title | Motywacja osób uczestniczących w kursach e-learningowych | pl |
dc.title.alternative | Motivation of people participating in e-learning courses | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |