Zarządzanie w sytuacji kryzysowej na przykładzie przedsiębiorstwa Alfa

master
dc.abstract.enCrisis situations in the 21st century are an extremely common phenomenon affecting almost every enterprise. The tourism industry is especially exposed to them, which is associated with increasing globalization, competition and technological development. The ability to manage in a crisis situation becomes a necessary element of every activity. Only efficient and effective crisis management will allow enterprises to survive and even develop. That is why knowledge and the ability to use the right tools for the operation of each phase of management in a crisis situation is so important. The aim of the master thesis is to assess the crisis management in the Alfa company. In order to achieve the goal of the work, the following research questions were raised: What was the development of the crisis situation in the Alfa company ?, What were the reasons for the crisis in the Alfa ?, Was the Alfa hotel prepared for crisis management? Was it possible to prevent the crisis? ?, Are the actions taken by management in individual phases of the crisis situation sufficient?. Two research techniques were used: participant observation and analysis of source documents. Analysis of crisis management in the Alfa company showed that the hotel management lacked the necessary knowledge and practical skills. As a result, the necessary actions in the field of such crisis phases as the preparatory and preventive phase were not implemented. On the other hand, actions undertaken in a crisis situation proved to be insufficient. Therefore, the only possible step was to limit the hotel's operation to the conference and banquet activities.pl
dc.abstract.plSytuacje kryzysowe w XXI w. są zjawiskiem niezwykle powszechnym, dotykającym niemal każdego przedsiębiorstwa. Szczególnie jest na nie narażona branża, którą jest turystyka, co wiąże się z postępującą globalizacją, konkurencją i rozwojem technologicznym. Umiejętność zarządzania w sytuacji kryzysowej staje się więc koniecznym elementem każdej działalności. Tylko sprawne i skuteczne zarządzanie w sytuacji kryzysowej pozwoli przedsiębiorstwom przetrwać, a nawet się rozwinąć, dlatego tak ważna jest wiedza i umiejętność wykorzystania właściwych narzędzi z zakresu działania każdej fazy zarządzania w sytuacji kryzysowej. Celem pracy magisterskiej jest dokonanie oceny zarządzania w sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie Alfa. Chcąc zrealizować cel pracy postawiono następujące pytania badawcze: Czym objawiał się rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie Alfa?, Jakie były przyczyny rozwoju sytuacji kryzysowej w hotelu Alfa?, Czy hotel Alfa był przygotowany do zarządzania w sytuacji kryzysowej?, Czy zaistniałej sytuacji kryzysowej można było zapobiec?, Czy zastosowane przez kierownictwo działania w poszczególnych fazach sytuacji kryzysowej były wystarczające?. Zastosowano dwie techniki badawcze: obserwację uczestniczącą i analizę dokumentów źródłowych. Analiza zarządzania w sytuacji kryzysowej, w przedsiębiorstwie Alfa wykazała, że kierownictwu hotelu zabrakło koniecznej wiedzy i praktycznych umiejętności. Wskutek czego nie zrealizowano niezbędnych działań z zakresu takich faz sytuacji kryzysowej jak: faza przygotowawcza i zapobiegawcza. Natomiast czynności podjęte w sytuacji kryzysowej okazały się nie wystarczające, dlatego jedynym możliwym krokiem było ograniczenie funkcjonowania hotelu do działalności konferencyjno – bankietowej.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.contributor.authorBrożek, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerBatorski, Jarema - 127259 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T16:33:09Z
dc.date.available2020-07-27T16:33:09Z
dc.date.submitted2018-07-05pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w turystycepl
dc.identifier.apddiploma-123960-229916pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228269
dc.languagepolpl
dc.subject.enCrisis situation - Management – Tourismpl
dc.subject.plSytuacja kryzysowa – Zarządzanie – Turystykapl
dc.titleZarządzanie w sytuacji kryzysowej na przykładzie przedsiębiorstwa Alfapl
dc.title.alternativeCrisis management on the example of the Alpha companypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Crisis situations in the 21st century are an extremely common phenomenon affecting almost every enterprise. The tourism industry is especially exposed to them, which is associated with increasing globalization, competition and technological development. The ability to manage in a crisis situation becomes a necessary element of every activity. Only efficient and effective crisis management will allow enterprises to survive and even develop. That is why knowledge and the ability to use the right tools for the operation of each phase of management in a crisis situation is so important. The aim of the master thesis is to assess the crisis management in the Alfa company. In order to achieve the goal of the work, the following research questions were raised: What was the development of the crisis situation in the Alfa company ?, What were the reasons for the crisis in the Alfa ?, Was the Alfa hotel prepared for crisis management? Was it possible to prevent the crisis? ?, Are the actions taken by management in individual phases of the crisis situation sufficient?. Two research techniques were used: participant observation and analysis of source documents. Analysis of crisis management in the Alfa company showed that the hotel management lacked the necessary knowledge and practical skills. As a result, the necessary actions in the field of such crisis phases as the preparatory and preventive phase were not implemented. On the other hand, actions undertaken in a crisis situation proved to be insufficient. Therefore, the only possible step was to limit the hotel's operation to the conference and banquet activities.
dc.abstract.plpl
Sytuacje kryzysowe w XXI w. są zjawiskiem niezwykle powszechnym, dotykającym niemal każdego przedsiębiorstwa. Szczególnie jest na nie narażona branża, którą jest turystyka, co wiąże się z postępującą globalizacją, konkurencją i rozwojem technologicznym. Umiejętność zarządzania w sytuacji kryzysowej staje się więc koniecznym elementem każdej działalności. Tylko sprawne i skuteczne zarządzanie w sytuacji kryzysowej pozwoli przedsiębiorstwom przetrwać, a nawet się rozwinąć, dlatego tak ważna jest wiedza i umiejętność wykorzystania właściwych narzędzi z zakresu działania każdej fazy zarządzania w sytuacji kryzysowej. Celem pracy magisterskiej jest dokonanie oceny zarządzania w sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie Alfa. Chcąc zrealizować cel pracy postawiono następujące pytania badawcze: Czym objawiał się rozwój sytuacji kryzysowej w przedsiębiorstwie Alfa?, Jakie były przyczyny rozwoju sytuacji kryzysowej w hotelu Alfa?, Czy hotel Alfa był przygotowany do zarządzania w sytuacji kryzysowej?, Czy zaistniałej sytuacji kryzysowej można było zapobiec?, Czy zastosowane przez kierownictwo działania w poszczególnych fazach sytuacji kryzysowej były wystarczające?. Zastosowano dwie techniki badawcze: obserwację uczestniczącą i analizę dokumentów źródłowych. Analiza zarządzania w sytuacji kryzysowej, w przedsiębiorstwie Alfa wykazała, że kierownictwu hotelu zabrakło koniecznej wiedzy i praktycznych umiejętności. Wskutek czego nie zrealizowano niezbędnych działań z zakresu takich faz sytuacji kryzysowej jak: faza przygotowawcza i zapobiegawcza. Natomiast czynności podjęte w sytuacji kryzysowej okazały się nie wystarczające, dlatego jedynym możliwym krokiem było ograniczenie funkcjonowania hotelu do działalności konferencyjno – bankietowej.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.contributor.authorpl
Brożek, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Batorski, Jarema - 127259
dc.date.accessioned
2020-07-27T16:33:09Z
dc.date.available
2020-07-27T16:33:09Z
dc.date.submittedpl
2018-07-05
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w turystyce
dc.identifier.apdpl
diploma-123960-229916
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/228269
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Crisis situation - Management – Tourism
dc.subject.plpl
Sytuacja kryzysowa – Zarządzanie – Turystyka
dc.titlepl
Zarządzanie w sytuacji kryzysowej na przykładzie przedsiębiorstwa Alfa
dc.title.alternativepl
Crisis management on the example of the Alpha company
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available