Rola informacji zwrotnej w komunikacji wewnętrznej w organizacji

master
dc.abstract.enThe goal of this thesis was to identify the role of the feedback in internal communication. Feedback was analyzed by the author as essential tool of the communication process, also different methods of the feedback were described together with its meaning for effective and qualitative work. Performed empirical researches in two companies showed that feedback is important tool in managing employees and first of all in their motivation and in coordination of their work. Using feedback manager should help the employees to understand that their work and opinion are valuable for the company.pl
dc.abstract.plNiniejsza praca miała na celu ustalenie roli informacji zwrotnej (feedbacku) w komunikacji wewnętrznej. Została dokonana analiza informacji zwrotnej jako niezbędnego elementu komunikacji, opisane metody feedbacku i jego znaczenie dla efektywnej i jakościowej pracy. Przeprowadzone badania empiryczne w dwóch przedsiębiorstwach pokazały, że feedback jest ważnym narzędziem zarządzania pracownikami i przede wszystkim ich motywacji i koordynowania ich pracy. Za pomocą feedbacku menadżer powinien pomóc pracownikowi uświadomić, że jego praca i jego opinia są dla firmy wartościowe.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.contributor.authorHerlivanova, Mariannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerJaworek, Magdalena - 173360 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T04:10:40Z
dc.date.available2020-07-27T04:10:40Z
dc.date.submitted2016-10-21pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie zasobami ludzkimipl
dc.identifier.apddiploma-111398-205067pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217318
dc.languagepolpl
dc.subject.encommunication – feedback – effectiveness of the work - motivationpl
dc.subject.plkomunikacja – feedback – efektywność pracy – motywacjapl
dc.titleRola informacji zwrotnej w komunikacji wewnętrznej w organizacjipl
dc.title.alternativeThe role of feedback in internal communication in an organizationpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The goal of this thesis was to identify the role of the feedback in internal communication. Feedback was analyzed by the author as essential tool of the communication process, also different methods of the feedback were described together with its meaning for effective and qualitative work. Performed empirical researches in two companies showed that feedback is important tool in managing employees and first of all in their motivation and in coordination of their work. Using feedback manager should help the employees to understand that their work and opinion are valuable for the company.
dc.abstract.plpl
Niniejsza praca miała na celu ustalenie roli informacji zwrotnej (feedbacku) w komunikacji wewnętrznej. Została dokonana analiza informacji zwrotnej jako niezbędnego elementu komunikacji, opisane metody feedbacku i jego znaczenie dla efektywnej i jakościowej pracy. Przeprowadzone badania empiryczne w dwóch przedsiębiorstwach pokazały, że feedback jest ważnym narzędziem zarządzania pracownikami i przede wszystkim ich motywacji i koordynowania ich pracy. Za pomocą feedbacku menadżer powinien pomóc pracownikowi uświadomić, że jego praca i jego opinia są dla firmy wartościowe.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.contributor.authorpl
Herlivanova, Marianna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Jaworek, Magdalena - 173360
dc.date.accessioned
2020-07-27T04:10:40Z
dc.date.available
2020-07-27T04:10:40Z
dc.date.submittedpl
2016-10-21
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie zasobami ludzkimi
dc.identifier.apdpl
diploma-111398-205067
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/217318
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
communication – feedback – effectiveness of the work - motivation
dc.subject.plpl
komunikacja – feedback – efektywność pracy – motywacja
dc.titlepl
Rola informacji zwrotnej w komunikacji wewnętrznej w organizacji
dc.title.alternativepl
The role of feedback in internal communication in an organization
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
202
Views per month
Views per city
Warsaw
49
Wroclaw
17
Poznan
16
Krakow
13
Lodz
8
Katowice
6
Kruszyn
5
Gdansk
4
Bielsko-Biala
3
Ozarow Mazowiecki
3

No access

No Thumbnail Available