Znaczenie telewizji w lokalnym komunikowaniu politycznym na przykładzie poznańskich mediów lokalnych i sublokalnych

2023
journal article
article
dc.abstract.enIn the article, the authors, based on audience and readership surveys of Poznan media, in particular those conducted by the CATI method in April 2022 by the Institute for Market and Social Research IBRiS, analyse the possibility of using traditional media, especially local television, in the next local government election campaign in 2024, in provincial cities. The example of Poznań is treated as a case study. The authors attempt to grapple with the increasingly popular hypothesis that, especially in metropolitan areas, new media, mainly social media, are becoming the most important channel of electoral communication. In their analysis, they try to show that despite the dynamic growth in the importance of online news portals, local groups, individual fan sites of politicians and social activists, the growing opinions about the "death" of television are exaggerated (if anything, one can talk about the disappearance of the importance of the printed press), and the choice of media depends on the target group, with traditional media, especially local televisions, continuously serving as an important channel for reaching a part of the electorate.
dc.abstract.plW artykule autorzy na podstawie badań oglądalności i czytelnictwa poznańskich mediów, w szczególności przeprowadzonych metodą CATI w kwietniu 2022 roku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, dokonują analizy możliwości wykorzystania mediów tradycyjnych, w szczególności telewizji lokalnej, w kolejnej samorządowej kampanii wyborczej w 2024 roku w miastach wojewódzkich. Przykład Poznania potraktowano jako studium przypadku. Autorzy próbują zweryfikować coraz częściej stawianą hipotezę, że zwłaszcza w metropoliach nowe media, głównie społecznościowe, stają się najważniejszym kanałem komunikacji wyborczej. W swojej analizie starają się wykazać, że mimo dynamicznego wzrostu znaczenia internetowych portali informacyjnych, grup lokalnych, indywidualnych stron fanowskich polityków i społeczników, coraz częstsze opinie o „śmierci” telewizji są przesadzone (jeżeli już, to można mówić o zaniku znaczenia prasy drukowanej), a wybór mediów jest uzależniony od grupy docelowej, przez co cały czas istotnym kanałem dotarcia do części wyborców są media tradycyjne, w szczególności telewizje lokalne.
dc.contributor.authorOssowski, Szymon
dc.contributor.authorUżarowska, Beata
dc.contributor.authorDopierała‑Kalińska, Weronika
dc.date.accessioned2024-04-22T10:05:43Z
dc.date.available2024-04-22T10:05:43Z
dc.date.issued2023
dc.date.openaccess0
dc.description.accesstimew momencie opublikowania
dc.description.additionalBibliogr. s. 161. Na dokumencie błędny numer DOI, należący do innego artykułu
dc.description.number4 (256)
dc.description.physical143-162
dc.description.versionostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume66
dc.identifier.doi10.4467/22996362PZ.23.040.18674
dc.identifier.eissn2299-6362
dc.identifier.issn0555-0025
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/handle/item/330667
dc.languagepol
dc.language.containerpol
dc.rightsUdzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licenceCC-BY
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.typeotwarte czasopismo
dc.subject.enlocal media
dc.subject.enlocal TV stations
dc.subject.enlocal elections
dc.subject.entelevision
dc.subject.enelections
dc.subject.plmedia lokalne
dc.subject.pllokalne stacje telewizyjne
dc.subject.plwybory samorządowe
dc.subject.pltelewizja
dc.subject.plwybory
dc.subtypeArticle
dc.titleZnaczenie telewizji w lokalnym komunikowaniu politycznym na przykładzie poznańskich mediów lokalnych i sublokalnych
dc.title.alternativeThe role of television in local political communication on the example of Poznan local and sub-local media
dc.title.journalZeszyty Prasoznawcze
dc.title.volumeKomunikowanie polityczne - mapowanie pola badawczego
dc.typeJournalArticle
dspace.entity.typePublicationen
dc.abstract.en
In the article, the authors, based on audience and readership surveys of Poznan media, in particular those conducted by the CATI method in April 2022 by the Institute for Market and Social Research IBRiS, analyse the possibility of using traditional media, especially local television, in the next local government election campaign in 2024, in provincial cities. The example of Poznań is treated as a case study. The authors attempt to grapple with the increasingly popular hypothesis that, especially in metropolitan areas, new media, mainly social media, are becoming the most important channel of electoral communication. In their analysis, they try to show that despite the dynamic growth in the importance of online news portals, local groups, individual fan sites of politicians and social activists, the growing opinions about the "death" of television are exaggerated (if anything, one can talk about the disappearance of the importance of the printed press), and the choice of media depends on the target group, with traditional media, especially local televisions, continuously serving as an important channel for reaching a part of the electorate.
dc.abstract.pl
W artykule autorzy na podstawie badań oglądalności i czytelnictwa poznańskich mediów, w szczególności przeprowadzonych metodą CATI w kwietniu 2022 roku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS, dokonują analizy możliwości wykorzystania mediów tradycyjnych, w szczególności telewizji lokalnej, w kolejnej samorządowej kampanii wyborczej w 2024 roku w miastach wojewódzkich. Przykład Poznania potraktowano jako studium przypadku. Autorzy próbują zweryfikować coraz częściej stawianą hipotezę, że zwłaszcza w metropoliach nowe media, głównie społecznościowe, stają się najważniejszym kanałem komunikacji wyborczej. W swojej analizie starają się wykazać, że mimo dynamicznego wzrostu znaczenia internetowych portali informacyjnych, grup lokalnych, indywidualnych stron fanowskich polityków i społeczników, coraz częstsze opinie o „śmierci” telewizji są przesadzone (jeżeli już, to można mówić o zaniku znaczenia prasy drukowanej), a wybór mediów jest uzależniony od grupy docelowej, przez co cały czas istotnym kanałem dotarcia do części wyborców są media tradycyjne, w szczególności telewizje lokalne.
dc.contributor.author
Ossowski, Szymon
dc.contributor.author
Użarowska, Beata
dc.contributor.author
Dopierała‑Kalińska, Weronika
dc.date.accessioned
2024-04-22T10:05:43Z
dc.date.available
2024-04-22T10:05:43Z
dc.date.issued
2023
dc.date.openaccess
0
dc.description.accesstime
w momencie opublikowania
dc.description.additional
Bibliogr. s. 161. Na dokumencie błędny numer DOI, należący do innego artykułu
dc.description.number
4 (256)
dc.description.physical
143-162
dc.description.version
ostateczna wersja wydawcy
dc.description.volume
66
dc.identifier.doi
10.4467/22996362PZ.23.040.18674
dc.identifier.eissn
2299-6362
dc.identifier.issn
0555-0025
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/handle/item/330667
dc.language
pol
dc.language.container
pol
dc.rights
Udzielam licencji. Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowa
dc.rights.licence
CC-BY
dc.rights.uri
http://creativecommons.org/licenses/by/4.0/legalcode.pl
dc.share.type
otwarte czasopismo
dc.subject.en
local media
dc.subject.en
local TV stations
dc.subject.en
local elections
dc.subject.en
television
dc.subject.en
elections
dc.subject.pl
media lokalne
dc.subject.pl
lokalne stacje telewizyjne
dc.subject.pl
wybory samorządowe
dc.subject.pl
telewizja
dc.subject.pl
wybory
dc.subtype
Article
dc.title
Znaczenie telewizji w lokalnym komunikowaniu politycznym na przykładzie poznańskich mediów lokalnych i sublokalnych
dc.title.alternative
The role of television in local political communication on the example of Poznan local and sub-local media
dc.title.journal
Zeszyty Prasoznawcze
dc.title.volume
Komunikowanie polityczne - mapowanie pola badawczego
dc.type
JournalArticle
dspace.entity.typeen
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.