Marketing sensoryczny w sprzedaży online

master
dc.abstract.enThe aim of the work is a holistic discussion of one of the marketing areas, which is sensory marketing, with particular emphasis on its use in online sales. The paper discusses the area of sensory marketing, both from the psychological (influence on perception) and marketing (tools, techniques, use) as well as sociological and analytical (research analysis and structural modeling) perspectives. Each of the chapters is devoted to a specific issue that allows you to explore the topic of sensory marketing in an orderly way. The evaluation of haptic and communication experiences influencing the purchasing process, presented in the paper, complements the existing research and analyses.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest holistyczne omówienie jednego z obszarów marketingu jakim jest marketing sensoryczny, ze szczególnym uwzględnienie wykorzystywania go w sprzedaży online. W pracy omówiony został obszar marketingu sensorycznego, zarówno z perspektywy psychologicznej (wpływ na percepcję), jak i marketingowej (narzędzia, techniki, wykorzystanie) a także socjologiczno-analitycznej (analiza badań i modelowanie strukturalne). Każdy z rozdziałów poświęcony jest konkretnemu zagadnieniu pozwalający w uporządkowany sposób zgłębić temat marketingu sensorycznego. Uzupełnieniem istniejących już badań i analiz jest zaprezentowana w pracy ocena doświadczeń haptycznych i komunikacyjnych wpływająca na proces zakupowy.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.authorJungiewicz, Magdalenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerSagan, Adam - 131779 pl
dc.contributor.reviewerCzarnik, Szymon - 161426 pl
dc.date.accessioned2023-07-18T21:52:32Z
dc.date.available2023-07-18T21:52:32Z
dc.date.submitted2023-07-07pl
dc.fieldofstudysocjologiapl
dc.identifier.apddiploma-167907-253232pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316865
dc.languagepolpl
dc.subject.enmarketing, sensory marketing, experience marketing, digital marketing, mobile marketing, online sales, online shopping, senses, communication, haptics, haptic experiencespl
dc.subject.plmarketing, marketing sensoryczny, marketing doświadczeń, digital marketing, marketing mobilny, sprzedaż internetowa, zakupy internetowe, zmysły, komunikacja, haptyka, doświadczenia haptycznepl
dc.titleMarketing sensoryczny w sprzedaży onlinepl
dc.title.alternativeSensory marketing in online salespl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is a holistic discussion of one of the marketing areas, which is sensory marketing, with particular emphasis on its use in online sales. The paper discusses the area of sensory marketing, both from the psychological (influence on perception) and marketing (tools, techniques, use) as well as sociological and analytical (research analysis and structural modeling) perspectives. Each of the chapters is devoted to a specific issue that allows you to explore the topic of sensory marketing in an orderly way. The evaluation of haptic and communication experiences influencing the purchasing process, presented in the paper, complements the existing research and analyses.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest holistyczne omówienie jednego z obszarów marketingu jakim jest marketing sensoryczny, ze szczególnym uwzględnienie wykorzystywania go w sprzedaży online. W pracy omówiony został obszar marketingu sensorycznego, zarówno z perspektywy psychologicznej (wpływ na percepcję), jak i marketingowej (narzędzia, techniki, wykorzystanie) a także socjologiczno-analitycznej (analiza badań i modelowanie strukturalne). Każdy z rozdziałów poświęcony jest konkretnemu zagadnieniu pozwalający w uporządkowany sposób zgłębić temat marketingu sensorycznego. Uzupełnieniem istniejących już badań i analiz jest zaprezentowana w pracy ocena doświadczeń haptycznych i komunikacyjnych wpływająca na proces zakupowy.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.authorpl
Jungiewicz, Magdalena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Sagan, Adam - 131779
dc.contributor.reviewerpl
Czarnik, Szymon - 161426
dc.date.accessioned
2023-07-18T21:52:32Z
dc.date.available
2023-07-18T21:52:32Z
dc.date.submittedpl
2023-07-07
dc.fieldofstudypl
socjologia
dc.identifier.apdpl
diploma-167907-253232
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/316865
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
marketing, sensory marketing, experience marketing, digital marketing, mobile marketing, online sales, online shopping, senses, communication, haptics, haptic experiences
dc.subject.plpl
marketing, marketing sensoryczny, marketing doświadczeń, digital marketing, marketing mobilny, sprzedaż internetowa, zakupy internetowe, zmysły, komunikacja, haptyka, doświadczenia haptyczne
dc.titlepl
Marketing sensoryczny w sprzedaży online
dc.title.alternativepl
Sensory marketing in online sales
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections