Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie informacją w mediach masowych na przykładzie działalności korespondentów wojennych. Case study
Information management in mass media based on war correspondence. Case study.
KORESPONDENCJA WOJENNA – KORESPONDENT – DZIENNIKARSTWO – ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ
WAR CORRESPONDENCE – CORRESPONDENT – JOURNALISM – INFORMATION MANAGEMENT
Celem pracy jest zbadanie stopnia zarządzania informacją przez korespondenta wojennego w oparciu o studium przypadku, które skupiać się będzie na polskim korespondencie Waldemarze Milewiczu. Z tego względu przeanalizowano proces kreowania komunikatu i wkład korespondenta w jego tworzenie.Dla potrzeb badawczych przyjęto tezę: Korespondent wojenny w pełni samodzielnie pracuje nad przekazem zawartym w materiale transmitowanym przez media masowe i jest odpowiedzialny za sposób odbioru komunikatu przez społeczeństwo. By w pełni przeanalizować poruszaną kwestię, postawiono pytania badawcze: Jak media masowe wpłynęły na rozwój komunikacji? W jaki sposób korespondent tworzy materiał? Czy korespondencja wpływa na emocje i sposób odbierania świata przez odbiorcę?Założono, iż do pełnej analizy badań niezbędne jest podjęcie badań naukowych. Za metody badawcze obrano badanie ilościowe, a konkretniej ankietę, dzięki której możliwe będzie zrozumienie odbioru korespondencji wojennej przez widzów oraz badanie jakościowe – wywiad ekspercki z Leną Bretes, przełożoną Waldemara Milewicza w okresie jego współpracy z „Wiadomościami”, programem informacyjnym stacji TVP, tak by sprecyzować podział obowiązków między korespondentem, a jego przełożonym w trakcie przygotowań do wyjazdu zawodowego, pobytu w miejscu sporu, a także montażu materiału. Podjęcie tematu wyniknęło ze ścisłego związku z kierunkiem studiów, gdyż zarządzanie informacją wpisuje się w dziedzinę zarządzania humanistycznego. Warto dodać, iż w środowisku naukowym brakuje prac badawczych poruszających dziedzinę korespondencji i zarządzania informacją w dziennikarstwie, więc zapoczątkowanie tej kwestii może wpłynąć na szerszą analizę owej dziedziny w nauce.
The purpose of the study is to investigate the degree of information management by a war correspondent based on a case study that focuses on the Polish war correspondent Waldemar Milewicz. For this reason, the process of creating a message and the contribution of the correspondent in its creation has been analyzed.For the purpose of the research, a thesis has been adopted: The war correspondent is fully self-employed on the message contained in the material transmitted by the mass media and is responsible for the manner in which the message is received by the public.To fully analyze the issue, some questions have been raised: How did the mass media influence the development of communication? How does the correspondent create the news? Does his message affect the recipient's emotions and the way they receive the world?It has been assumed that scientific research is required for the full analysis of the forementioned research. The quantitative study was chosen for research methods - more specifically a survey to understand the reception of war correspondence by viewers, as well as qualitative research - an expert interview with Lena Bretes, the manager of Waldemar Milewicz during the period of his cooperation with the "News", TVP's news information program. It has been done to clarify the division of responsibilities between the correspondent and his superiors in trips preparation, staying at the set of the task, and editing gathered data.Taking up this particular subject came from a tight connection between this matter and the field of study, since information management reamains a part of humanities management. It is also worth mentioning that the scientific community lacks the research in the field of messaging and information management in journalism, so the launch of the reserach in this area may affect a wider analysis of this field of study.
dc.abstract.en | The purpose of the study is to investigate the degree of information management by a war correspondent based on a case study that focuses on the Polish war correspondent Waldemar Milewicz. For this reason, the process of creating a message and the contribution of the correspondent in its creation has been analyzed.For the purpose of the research, a thesis has been adopted: The war correspondent is fully self-employed on the message contained in the material transmitted by the mass media and is responsible for the manner in which the message is received by the public.To fully analyze the issue, some questions have been raised: How did the mass media influence the development of communication? How does the correspondent create the news? Does his message affect the recipient's emotions and the way they receive the world?It has been assumed that scientific research is required for the full analysis of the forementioned research. The quantitative study was chosen for research methods - more specifically a survey to understand the reception of war correspondence by viewers, as well as qualitative research - an expert interview with Lena Bretes, the manager of Waldemar Milewicz during the period of his cooperation with the "News", TVP's news information program. It has been done to clarify the division of responsibilities between the correspondent and his superiors in trips preparation, staying at the set of the task, and editing gathered data.Taking up this particular subject came from a tight connection between this matter and the field of study, since information management reamains a part of humanities management. It is also worth mentioning that the scientific community lacks the research in the field of messaging and information management in journalism, so the launch of the reserach in this area may affect a wider analysis of this field of study. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest zbadanie stopnia zarządzania informacją przez korespondenta wojennego w oparciu o studium przypadku, które skupiać się będzie na polskim korespondencie Waldemarze Milewiczu. Z tego względu przeanalizowano proces kreowania komunikatu i wkład korespondenta w jego tworzenie.Dla potrzeb badawczych przyjęto tezę: Korespondent wojenny w pełni samodzielnie pracuje nad przekazem zawartym w materiale transmitowanym przez media masowe i jest odpowiedzialny za sposób odbioru komunikatu przez społeczeństwo. By w pełni przeanalizować poruszaną kwestię, postawiono pytania badawcze: Jak media masowe wpłynęły na rozwój komunikacji? W jaki sposób korespondent tworzy materiał? Czy korespondencja wpływa na emocje i sposób odbierania świata przez odbiorcę?Założono, iż do pełnej analizy badań niezbędne jest podjęcie badań naukowych. Za metody badawcze obrano badanie ilościowe, a konkretniej ankietę, dzięki której możliwe będzie zrozumienie odbioru korespondencji wojennej przez widzów oraz badanie jakościowe – wywiad ekspercki z Leną Bretes, przełożoną Waldemara Milewicza w okresie jego współpracy z „Wiadomościami”, programem informacyjnym stacji TVP, tak by sprecyzować podział obowiązków między korespondentem, a jego przełożonym w trakcie przygotowań do wyjazdu zawodowego, pobytu w miejscu sporu, a także montażu materiału. Podjęcie tematu wyniknęło ze ścisłego związku z kierunkiem studiów, gdyż zarządzanie informacją wpisuje się w dziedzinę zarządzania humanistycznego. Warto dodać, iż w środowisku naukowym brakuje prac badawczych poruszających dziedzinę korespondencji i zarządzania informacją w dziennikarstwie, więc zapoczątkowanie tej kwestii może wpłynąć na szerszą analizę owej dziedziny w nauce. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.author | Tolewska, Joanna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Barańska, Marzena | pl |
dc.contributor.reviewer | Handzel, Zbigniew - 128282 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T12:04:28Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T12:04:28Z | |
dc.date.submitted | 2017-10-04 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie mediami | pl |
dc.identifier.apd | diploma-119528-205028 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/224516 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | WAR CORRESPONDENCE – CORRESPONDENT – JOURNALISM – INFORMATION MANAGEMENT | pl |
dc.subject.pl | KORESPONDENCJA WOJENNA – KORESPONDENT – DZIENNIKARSTWO – ZARZĄDZANIE INFORMACJĄ | pl |
dc.title | Zarządzanie informacją w mediach masowych na przykładzie działalności korespondentów wojennych. Case study | pl |
dc.title.alternative | Information management in mass media based on war correspondence. Case study. | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |