Turystyka kulinarna w Toskanii

licenciate
dc.abstract.enThe work deals with the circumstances conducive to the development of culinary tourism in Tuscany and the perception of this form of tourism by people associated with gastronomy. Culinary tourism is culturally motivated travel, combining cultural features, art and tourism with a culinary part. The study focuses on the tourist attractiveness and culinary qualities of Tuscany. Natural and infrastructural conditions create the tourist attractiveness of the region. Culinary values, products, trails and events attract tourists. The work contains an analysis of a questionnaire filled out by owners and employees of gastronomic establishments in Tuscany. The goal is to understand which elements attract tourists to this region. Research methods include literature analysis and survey results.pl
dc.abstract.plPraca poświęcona jest turystyce kulinarnej w Toskanii oraz postrzeganiu tej formy turystyki przez osoby związane z gastronomią. Turystyka kulinarna to podróżowanie o motywacji kulturowej, łączące cechy kulturowe, z częścią kulinarną. Opracowanie skupia się na atrakcyjności turystycznej i kulinarnych walorach Toskanii. Warunki przyrodnicze i infrastrukturalne tworzą atrakcyjność turystyczną regionu. Wartości kulinarne, produkty, szlaki i wydarzenia o takim charakterze, współcześnie przyciągają coraz więcej turystów. Praca zawiera również analizę kwestionariusza, wypełnionego przez właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych w Toskanii. Jej celem było zrozumienie, które elementy przyciągają turystów kulinarnych do tego regionu Włoch. Praca powstała przede wszystkim w oparciu o analizę literatury przedmiotu oraz wyniki badań ankietowych.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorSołjan, Izabela - 131994 pl
dc.contributor.authorLach, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerLiro, Justynapl
dc.contributor.reviewerSołjan, Izabela - 131994 pl
dc.date.accessioned2023-09-11T21:33:43Z
dc.date.available2023-09-11T21:33:43Z
dc.date.submitted2023-09-11pl
dc.fieldofstudygeografia i gospodarka przestrzennapl
dc.identifier.apddiploma-160191-277293pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318597
dc.languagepolpl
dc.subject.enCulinary tourism, Tuscan cuisine, Tuscany, motivations of touristspl
dc.subject.plTurystyka kulinarna, kuchnia, Toskania, motywacje turystówpl
dc.titleTurystyka kulinarna w Toskaniipl
dc.title.alternativeCulinary Tourism in Tuscanypl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The work deals with the circumstances conducive to the development of culinary tourism in Tuscany and the perception of this form of tourism by people associated with gastronomy. Culinary tourism is culturally motivated travel, combining cultural features, art and tourism with a culinary part. The study focuses on the tourist attractiveness and culinary qualities of Tuscany. Natural and infrastructural conditions create the tourist attractiveness of the region. Culinary values, products, trails and events attract tourists. The work contains an analysis of a questionnaire filled out by owners and employees of gastronomic establishments in Tuscany. The goal is to understand which elements attract tourists to this region. Research methods include literature analysis and survey results.
dc.abstract.plpl
Praca poświęcona jest turystyce kulinarnej w Toskanii oraz postrzeganiu tej formy turystyki przez osoby związane z gastronomią. Turystyka kulinarna to podróżowanie o motywacji kulturowej, łączące cechy kulturowe, z częścią kulinarną. Opracowanie skupia się na atrakcyjności turystycznej i kulinarnych walorach Toskanii. Warunki przyrodnicze i infrastrukturalne tworzą atrakcyjność turystyczną regionu. Wartości kulinarne, produkty, szlaki i wydarzenia o takim charakterze, współcześnie przyciągają coraz więcej turystów. Praca zawiera również analizę kwestionariusza, wypełnionego przez właścicieli i pracowników lokali gastronomicznych w Toskanii. Jej celem było zrozumienie, które elementy przyciągają turystów kulinarnych do tego regionu Włoch. Praca powstała przede wszystkim w oparciu o analizę literatury przedmiotu oraz wyniki badań ankietowych.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Sołjan, Izabela - 131994
dc.contributor.authorpl
Lach, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Liro, Justyna
dc.contributor.reviewerpl
Sołjan, Izabela - 131994
dc.date.accessioned
2023-09-11T21:33:43Z
dc.date.available
2023-09-11T21:33:43Z
dc.date.submittedpl
2023-09-11
dc.fieldofstudypl
geografia i gospodarka przestrzenna
dc.identifier.apdpl
diploma-160191-277293
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/318597
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Culinary tourism, Tuscan cuisine, Tuscany, motivations of tourists
dc.subject.plpl
Turystyka kulinarna, kuchnia, Toskania, motywacje turystów
dc.titlepl
Turystyka kulinarna w Toskanii
dc.title.alternativepl
Culinary Tourism in Tuscany
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
51
Views per month
Views per city
Krakow
17
Warsaw
17
Poznan
3
Wroclaw
3
Bremen
1
Głubczyce
1
Jasło
1
Katowice
1
Lodz
1
Lublin
1

No access

No Thumbnail Available