Media społecznościowe jako innowacyjne rozwiązanie w nowoczesnymzarządzaniu procesem rekrutacji

master
dc.abstract.enSocial media provides great potential for the modern recruitmentprocess.Specialists of recruitment departments are still seeking for the most efficient andadapted tools that will be able to support their activities in the area of searching for theperfect candidate. Currently, the challenges for employee acquisition activities areinappropriate adaptation of the offer to the expectations of potential candidates. Themodern generation manifests in-depth activity in social media, especially in the field ofsharing its own opinions. Therefore, proper use, design and recruitment using socialmedia is the key to effectively recruiting the present employee.The aim of the thesis is to analyze the opportunities that social media offers in thefield of human resources management, especially in acquiring staff. The work describesthe changes taking place in the recruitment process over the last century. The basicquestion, which is guided by the considerations discussed here, refers to thepurposefulness of undertaking specific actions to verify and select candidates using socialmedia. In carrying out the research objective, the author asked the following supportingquestions: Can the candidate be selected solely on the basis of data collected in socialmedia? What are the current recruitment problems? What changes take place in thefunctionality of social media?The author's questionnaire was the research tool. The analysis of numerical dataillustrating the degree of use of social media has shown a significant increase in the shareof this communication channel in the recruitment of competent employees.pl
dc.abstract.plMedia społecznościowe stanowią ogromny potencjał dla współczesnego procesurekrutacji. Specjaliści działów rekrutacji wciąż poszukują jak najbardziej wydajnychi dopasowanych narzędzi, które będą wspomagać ich działania w obszarze poszukiwaniaidealnego kandydata. Aktualnie wyzwanie dla działań z zakresu pozyskiwaniapracowników stanowią oferty nie dostosowane do oczekiwań potencjalnychkandydatów. Współczesne pokolenie przejawia zwiększoną aktywność w mediachspołecznościowych, szczególnie w zakresie dzielenia się własnymi opiniami. W związkuz tym odpowiednie wykorzystanie, zaprojektowanie i przeprowadzenie rekrutacji przyużyciu mediów społecznościowych jest kluczem do efektywnego pozyskaniapracownika.Celem pracy magisterskiej jest analiza możliwości, jakie media społecznościoweoferują w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w pozyskiwaniupersonelu. W pracy opisano zmiany zachodzące w procesie rekrutacji na przestrzeniostatniego stulecia. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom,odnosi się do celowości podejmowania określonych działań w celu weryfikacji orazselekcji kandydatów przy użyciu mediów społecznościowych. Realizując cel badawczyautor postawił następujące pytania wspierające: Czy kandydat może byćwyselekcjonowany wyłącznie na podstawie danych zebranych w mediachspołecznościowych? Jakie są współczesne problemy rekrutacyjne? Jakie zmianyzachodzą w funkcjonalności mediów społecznościowych?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza danychliczbowych obrazująca stopień wykorzystania mediów społecznościowych wykazałaznaczący wzrost udziału tego kanału komunikacji w rekrutowaniu kompetentnychpracowników.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.authorKoller, Filippl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerKopera, Sebastian - 173368 pl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T22:45:06Z
dc.date.available2020-07-27T22:45:06Z
dc.date.submitted2019-10-22pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-131120-251391pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233971
dc.languagepolpl
dc.subject.ensocial media, recruitment, human resources managementpl
dc.subject.plmedia społecznościowe, rekrutacja, zarządzanie, zasobami ludzkimipl
dc.titleMedia społecznościowe jako innowacyjne rozwiązanie w nowoczesnymzarządzaniu procesem rekrutacjipl
dc.title.alternativeSocial media as an innovative solution in modern recruitment managementpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Social media provides great potential for the modern recruitmentprocess.Specialists of recruitment departments are still seeking for the most efficient andadapted tools that will be able to support their activities in the area of searching for theperfect candidate. Currently, the challenges for employee acquisition activities areinappropriate adaptation of the offer to the expectations of potential candidates. Themodern generation manifests in-depth activity in social media, especially in the field ofsharing its own opinions. Therefore, proper use, design and recruitment using socialmedia is the key to effectively recruiting the present employee.The aim of the thesis is to analyze the opportunities that social media offers in thefield of human resources management, especially in acquiring staff. The work describesthe changes taking place in the recruitment process over the last century. The basicquestion, which is guided by the considerations discussed here, refers to thepurposefulness of undertaking specific actions to verify and select candidates using socialmedia. In carrying out the research objective, the author asked the following supportingquestions: Can the candidate be selected solely on the basis of data collected in socialmedia? What are the current recruitment problems? What changes take place in thefunctionality of social media?The author's questionnaire was the research tool. The analysis of numerical dataillustrating the degree of use of social media has shown a significant increase in the shareof this communication channel in the recruitment of competent employees.
dc.abstract.plpl
Media społecznościowe stanowią ogromny potencjał dla współczesnego procesurekrutacji. Specjaliści działów rekrutacji wciąż poszukują jak najbardziej wydajnychi dopasowanych narzędzi, które będą wspomagać ich działania w obszarze poszukiwaniaidealnego kandydata. Aktualnie wyzwanie dla działań z zakresu pozyskiwaniapracowników stanowią oferty nie dostosowane do oczekiwań potencjalnychkandydatów. Współczesne pokolenie przejawia zwiększoną aktywność w mediachspołecznościowych, szczególnie w zakresie dzielenia się własnymi opiniami. W związkuz tym odpowiednie wykorzystanie, zaprojektowanie i przeprowadzenie rekrutacji przyużyciu mediów społecznościowych jest kluczem do efektywnego pozyskaniapracownika.Celem pracy magisterskiej jest analiza możliwości, jakie media społecznościoweoferują w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w pozyskiwaniupersonelu. W pracy opisano zmiany zachodzące w procesie rekrutacji na przestrzeniostatniego stulecia. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom,odnosi się do celowości podejmowania określonych działań w celu weryfikacji orazselekcji kandydatów przy użyciu mediów społecznościowych. Realizując cel badawczyautor postawił następujące pytania wspierające: Czy kandydat może byćwyselekcjonowany wyłącznie na podstawie danych zebranych w mediachspołecznościowych? Jakie są współczesne problemy rekrutacyjne? Jakie zmianyzachodzą w funkcjonalności mediów społecznościowych?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza danychliczbowych obrazująca stopień wykorzystania mediów społecznościowych wykazałaznaczący wzrost udziału tego kanału komunikacji w rekrutowaniu kompetentnychpracowników.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.authorpl
Koller, Filip
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Kopera, Sebastian - 173368
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.date.accessioned
2020-07-27T22:45:06Z
dc.date.available
2020-07-27T22:45:06Z
dc.date.submittedpl
2019-10-22
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-131120-251391
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233971
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
social media, recruitment, human resources management
dc.subject.plpl
media społecznościowe, rekrutacja, zarządzanie, zasobami ludzkimi
dc.titlepl
Media społecznościowe jako innowacyjne rozwiązanie w nowoczesnymzarządzaniu procesem rekrutacji
dc.title.alternativepl
Social media as an innovative solution in modern recruitment management
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Krakow
10
Warsaw
8
Katowice
3
Lodz
3
Wroclaw
3
Gdansk
2
Poznan
2
Chorzów
1
Ciechocinek
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available