Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Media społecznościowe jako innowacyjne rozwiązanie w nowoczesnymzarządzaniu procesem rekrutacji
Social media as an innovative solution in modern recruitment management
media społecznościowe, rekrutacja, zarządzanie, zasobami ludzkimi
social media, recruitment, human resources management
Media społecznościowe stanowią ogromny potencjał dla współczesnego procesurekrutacji. Specjaliści działów rekrutacji wciąż poszukują jak najbardziej wydajnychi dopasowanych narzędzi, które będą wspomagać ich działania w obszarze poszukiwaniaidealnego kandydata. Aktualnie wyzwanie dla działań z zakresu pozyskiwaniapracowników stanowią oferty nie dostosowane do oczekiwań potencjalnychkandydatów. Współczesne pokolenie przejawia zwiększoną aktywność w mediachspołecznościowych, szczególnie w zakresie dzielenia się własnymi opiniami. W związkuz tym odpowiednie wykorzystanie, zaprojektowanie i przeprowadzenie rekrutacji przyużyciu mediów społecznościowych jest kluczem do efektywnego pozyskaniapracownika.Celem pracy magisterskiej jest analiza możliwości, jakie media społecznościoweoferują w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w pozyskiwaniupersonelu. W pracy opisano zmiany zachodzące w procesie rekrutacji na przestrzeniostatniego stulecia. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom,odnosi się do celowości podejmowania określonych działań w celu weryfikacji orazselekcji kandydatów przy użyciu mediów społecznościowych. Realizując cel badawczyautor postawił następujące pytania wspierające: Czy kandydat może byćwyselekcjonowany wyłącznie na podstawie danych zebranych w mediachspołecznościowych? Jakie są współczesne problemy rekrutacyjne? Jakie zmianyzachodzą w funkcjonalności mediów społecznościowych?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza danychliczbowych obrazująca stopień wykorzystania mediów społecznościowych wykazałaznaczący wzrost udziału tego kanału komunikacji w rekrutowaniu kompetentnychpracowników.
Social media provides great potential for the modern recruitmentprocess.Specialists of recruitment departments are still seeking for the most efficient andadapted tools that will be able to support their activities in the area of searching for theperfect candidate. Currently, the challenges for employee acquisition activities areinappropriate adaptation of the offer to the expectations of potential candidates. Themodern generation manifests in-depth activity in social media, especially in the field ofsharing its own opinions. Therefore, proper use, design and recruitment using socialmedia is the key to effectively recruiting the present employee.The aim of the thesis is to analyze the opportunities that social media offers in thefield of human resources management, especially in acquiring staff. The work describesthe changes taking place in the recruitment process over the last century. The basicquestion, which is guided by the considerations discussed here, refers to thepurposefulness of undertaking specific actions to verify and select candidates using socialmedia. In carrying out the research objective, the author asked the following supportingquestions: Can the candidate be selected solely on the basis of data collected in socialmedia? What are the current recruitment problems? What changes take place in thefunctionality of social media?The author's questionnaire was the research tool. The analysis of numerical dataillustrating the degree of use of social media has shown a significant increase in the shareof this communication channel in the recruitment of competent employees.
dc.abstract.en | Social media provides great potential for the modern recruitmentprocess.Specialists of recruitment departments are still seeking for the most efficient andadapted tools that will be able to support their activities in the area of searching for theperfect candidate. Currently, the challenges for employee acquisition activities areinappropriate adaptation of the offer to the expectations of potential candidates. Themodern generation manifests in-depth activity in social media, especially in the field ofsharing its own opinions. Therefore, proper use, design and recruitment using socialmedia is the key to effectively recruiting the present employee.The aim of the thesis is to analyze the opportunities that social media offers in thefield of human resources management, especially in acquiring staff. The work describesthe changes taking place in the recruitment process over the last century. The basicquestion, which is guided by the considerations discussed here, refers to thepurposefulness of undertaking specific actions to verify and select candidates using socialmedia. In carrying out the research objective, the author asked the following supportingquestions: Can the candidate be selected solely on the basis of data collected in socialmedia? What are the current recruitment problems? What changes take place in thefunctionality of social media?The author's questionnaire was the research tool. The analysis of numerical dataillustrating the degree of use of social media has shown a significant increase in the shareof this communication channel in the recruitment of competent employees. | pl |
dc.abstract.pl | Media społecznościowe stanowią ogromny potencjał dla współczesnego procesurekrutacji. Specjaliści działów rekrutacji wciąż poszukują jak najbardziej wydajnychi dopasowanych narzędzi, które będą wspomagać ich działania w obszarze poszukiwaniaidealnego kandydata. Aktualnie wyzwanie dla działań z zakresu pozyskiwaniapracowników stanowią oferty nie dostosowane do oczekiwań potencjalnychkandydatów. Współczesne pokolenie przejawia zwiększoną aktywność w mediachspołecznościowych, szczególnie w zakresie dzielenia się własnymi opiniami. W związkuz tym odpowiednie wykorzystanie, zaprojektowanie i przeprowadzenie rekrutacji przyużyciu mediów społecznościowych jest kluczem do efektywnego pozyskaniapracownika.Celem pracy magisterskiej jest analiza możliwości, jakie media społecznościoweoferują w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi, szczególnie w pozyskiwaniupersonelu. W pracy opisano zmiany zachodzące w procesie rekrutacji na przestrzeniostatniego stulecia. Podstawowe pytanie jakie przyświeca podjętym tu rozważaniom,odnosi się do celowości podejmowania określonych działań w celu weryfikacji orazselekcji kandydatów przy użyciu mediów społecznościowych. Realizując cel badawczyautor postawił następujące pytania wspierające: Czy kandydat może byćwyselekcjonowany wyłącznie na podstawie danych zebranych w mediachspołecznościowych? Jakie są współczesne problemy rekrutacyjne? Jakie zmianyzachodzą w funkcjonalności mediów społecznościowych?Narzędziem badawczym był autorski kwestionariusz ankiety. Analiza danychliczbowych obrazująca stopień wykorzystania mediów społecznościowych wykazałaznaczący wzrost udziału tego kanału komunikacji w rekrutowaniu kompetentnychpracowników. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.author | Koller, Filip | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Kopera, Sebastian - 173368 | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T22:45:06Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T22:45:06Z | |
dc.date.submitted | 2019-10-22 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-131120-251391 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/233971 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | social media, recruitment, human resources management | pl |
dc.subject.pl | media społecznościowe, rekrutacja, zarządzanie, zasobami ludzkimi | pl |
dc.title | Media społecznościowe jako innowacyjne rozwiązanie w nowoczesnymzarządzaniu procesem rekrutacji | pl |
dc.title.alternative | Social media as an innovative solution in modern recruitment management | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |