Emocje w reklamie dóbr luksusowych.

master
dc.abstract.enThe paper is comprised of five chapters. The first one concerns the general definition of emotion.The second chapter presents the issue of emotions in advertising. In the third chapter the author introduces the concept of composition in luxury goods advertising according to neuropsychological theory and the theory of emotion. Chapter four of the paper is a comparative case study of the Sisley and Hugo Boss brands. According to the author, the Hugo Boss campaign for the 2011 spring/summer season represents an effective advertising message in line with the three-hit theory. The Sisley campaign is dynamic but inconsistent. Hence, the author claims that the Hugo Boss ad campaign is superior.pl
dc.abstract.otherPraca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy traktuje o emocjach; drugi dotyczy zagadnienia emocji w reklamie. Trzeci rozdział przedstawia zasady kompozycji reklamy dóbr luksusowych według teorii neuropsychologicznej oraz teorii emocji. Kolejne dwa rozdziały stanowią porównawcze studium przypadku marek Sisley i Hugo Boss. Według autora pracy skuteczny przekaz reklamowy wobec trójczłonowego modelu efektywnej reklamy ma kampania Hugo Boss wiosna/lato 2011. Kampania Sisley jest dynamiczna. Jednak jest niespójna według trójczłonowego modelu efektywnej reklamy. Stąd wniosek autora o wyższości kampanii reklamowej Hugo Boss.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorZięba, Jarosławpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.contributor.reviewerJedynak, Piotr - 128512 pl
dc.date.accessioned2020-07-20T20:11:50Z
dc.date.available2020-07-20T20:11:50Z
dc.date.submitted2011-10-25pl
dc.fieldofstudypsychologia w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-61465-115775pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175027
dc.subject.enadvertising, emotions, luxury, mood, valencepl
dc.subject.otheremocje – luksus – nastrój - reklama – walencjapl
dc.titleEmocje w reklamie dóbr luksusowych.pl
dc.title.alternativeEmotions in the luxury goods advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The paper is comprised of five chapters. The first one concerns the general definition of emotion.The second chapter presents the issue of emotions in advertising. In the third chapter the author introduces the concept of composition in luxury goods advertising according to neuropsychological theory and the theory of emotion. Chapter four of the paper is a comparative case study of the Sisley and Hugo Boss brands. According to the author, the Hugo Boss campaign for the 2011 spring/summer season represents an effective advertising message in line with the three-hit theory. The Sisley campaign is dynamic but inconsistent. Hence, the author claims that the Hugo Boss ad campaign is superior.
dc.abstract.otherpl
Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwszy traktuje o emocjach; drugi dotyczy zagadnienia emocji w reklamie. Trzeci rozdział przedstawia zasady kompozycji reklamy dóbr luksusowych według teorii neuropsychologicznej oraz teorii emocji. Kolejne dwa rozdziały stanowią porównawcze studium przypadku marek Sisley i Hugo Boss. Według autora pracy skuteczny przekaz reklamowy wobec trójczłonowego modelu efektywnej reklamy ma kampania Hugo Boss wiosna/lato 2011. Kampania Sisley jest dynamiczna. Jednak jest niespójna według trójczłonowego modelu efektywnej reklamy. Stąd wniosek autora o wyższości kampanii reklamowej Hugo Boss.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Zięba, Jarosław
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.reviewerpl
Jedynak, Piotr - 128512
dc.date.accessioned
2020-07-20T20:11:50Z
dc.date.available
2020-07-20T20:11:50Z
dc.date.submittedpl
2011-10-25
dc.fieldofstudypl
psychologia w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-61465-115775
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/175027
dc.subject.enpl
advertising, emotions, luxury, mood, valence
dc.subject.otherpl
emocje – luksus – nastrój - reklama – walencja
dc.titlepl
Emocje w reklamie dóbr luksusowych.
dc.title.alternativepl
Emotions in the luxury goods advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
67
Views per month
Views per city
Warsaw
12
Krakow
7
Wroclaw
5
Kosakowo
4
Dublin
2
Pabianice
2
Poznan
2
Bialystok
1
Bytom
1
Chorzów
1

No access

No Thumbnail Available