Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language
podejście zadaniowe, język polski jako obcy, nauczanie, edukacja, podręczniki
Task Based Language Learning, polsih for foreigners, teaching, education, coursebooks
Tematem niniejszej pracy jest Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego. Cztery pierwsze rozdziały poświęcone zostały rozważaniom teoretycznym. Poruszają one następujące kwestie: rozróżnienie pojęć metoda i podejście, rozwój podejścia komunikacyjnego, teoretyczne podstawy podejścia zadaniowego oraz porównanie podejścia zadaniowego z podejściem ukierunkowanym na działanie. Rozdział piąty dotyczy badania, którego głównym celem było sprawdzenie, czy w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego znajdują się zadania. Analizie poddane zostało sześć podręczników dedykowanych uczącym się na poziomach od A2 do B2. Wyniki zaprezentowano w formie graficznej i opatrzono komentarzami przedstawiającymi wnioski.
The title of this thesis is A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language. It contains four chapters that cover following topics: differences between a method and an approach in language teaching, development of Communicative Language Teaching Approach, theoretical basis of Task-Based Language Learning, comparison of Task-Based Language Learning and An action-oriented approach. The fifth chapter presents the results of the research. This study investigated the presence of tasks in the coursebooks for teaching Polish as a foreign language. Six coursebooks were analysed and they are designed for learners learning Polish at levels A2 to B2. The results of the analysis presented in the graphs are accompanied by a commentary containing conclusions.
dc.abstract.en | The title of this thesis is A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language. It contains four chapters that cover following topics: differences between a method and an approach in language teaching, development of Communicative Language Teaching Approach, theoretical basis of Task-Based Language Learning, comparison of Task-Based Language Learning and An action-oriented approach. The fifth chapter presents the results of the research. This study investigated the presence of tasks in the coursebooks for teaching Polish as a foreign language. Six coursebooks were analysed and they are designed for learners learning Polish at levels A2 to B2. The results of the analysis presented in the graphs are accompanied by a commentary containing conclusions. | pl |
dc.abstract.pl | Tematem niniejszej pracy jest Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego. Cztery pierwsze rozdziały poświęcone zostały rozważaniom teoretycznym. Poruszają one następujące kwestie: rozróżnienie pojęć metoda i podejście, rozwój podejścia komunikacyjnego, teoretyczne podstawy podejścia zadaniowego oraz porównanie podejścia zadaniowego z podejściem ukierunkowanym na działanie. Rozdział piąty dotyczy badania, którego głównym celem było sprawdzenie, czy w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego znajdują się zadania. Analizie poddane zostało sześć podręczników dedykowanych uczącym się na poziomach od A2 do B2. Wyniki zaprezentowano w formie graficznej i opatrzono komentarzami przedstawiającymi wnioski. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Janowska, Iwona - 128471 | pl |
dc.contributor.author | Tokarczyk, Marlena | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Janowska, Iwona - 128471 | pl |
dc.contributor.reviewer | Rabiej, Agnieszka - 131609 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-10-21T18:55:26Z | |
dc.date.available | 2020-10-21T18:55:26Z | |
dc.date.submitted | 2020-09-14 | pl |
dc.fieldofstudy | nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego | pl |
dc.identifier.apd | diploma-144582-264040 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249874 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | Task Based Language Learning, polsih for foreigners, teaching, education, coursebooks | pl |
dc.subject.pl | podejście zadaniowe, język polski jako obcy, nauczanie, edukacja, podręczniki | pl |
dc.title | Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego | pl |
dc.title.alternative | A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |