Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego

master
dc.abstract.enThe title of this thesis is A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language. It contains four chapters that cover following topics: differences between a method and an approach in language teaching, development of Communicative Language Teaching Approach, theoretical basis of Task-Based Language Learning, comparison of Task-Based Language Learning and An action-oriented approach. The fifth chapter presents the results of the research. This study investigated the presence of tasks in the coursebooks for teaching Polish as a foreign language. Six coursebooks were analysed and they are designed for learners learning Polish at levels A2 to B2. The results of the analysis presented in the graphs are accompanied by a commentary containing conclusions.pl
dc.abstract.plTematem niniejszej pracy jest Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego. Cztery pierwsze rozdziały poświęcone zostały rozważaniom teoretycznym. Poruszają one następujące kwestie: rozróżnienie pojęć metoda i podejście, rozwój podejścia komunikacyjnego, teoretyczne podstawy podejścia zadaniowego oraz porównanie podejścia zadaniowego z podejściem ukierunkowanym na działanie. Rozdział piąty dotyczy badania, którego głównym celem było sprawdzenie, czy w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego znajdują się zadania. Analizie poddane zostało sześć podręczników dedykowanych uczącym się na poziomach od A2 do B2. Wyniki zaprezentowano w formie graficznej i opatrzono komentarzami przedstawiającymi wnioski.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorJanowska, Iwona - 128471 pl
dc.contributor.authorTokarczyk, Marlenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerJanowska, Iwona - 128471 pl
dc.contributor.reviewerRabiej, Agnieszka - 131609 pl
dc.date.accessioned2020-10-21T18:55:26Z
dc.date.available2020-10-21T18:55:26Z
dc.date.submitted2020-09-14pl
dc.fieldofstudynauczanie języka polskiego jako obcego i drugiegopl
dc.identifier.apddiploma-144582-264040pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249874
dc.languagepolpl
dc.subject.enTask Based Language Learning, polsih for foreigners, teaching, education, coursebookspl
dc.subject.plpodejście zadaniowe, język polski jako obcy, nauczanie, edukacja, podręcznikipl
dc.titlePodejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcegopl
dc.title.alternativeA Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign languagepl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The title of this thesis is A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language. It contains four chapters that cover following topics: differences between a method and an approach in language teaching, development of Communicative Language Teaching Approach, theoretical basis of Task-Based Language Learning, comparison of Task-Based Language Learning and An action-oriented approach. The fifth chapter presents the results of the research. This study investigated the presence of tasks in the coursebooks for teaching Polish as a foreign language. Six coursebooks were analysed and they are designed for learners learning Polish at levels A2 to B2. The results of the analysis presented in the graphs are accompanied by a commentary containing conclusions.
dc.abstract.plpl
Tematem niniejszej pracy jest Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego. Cztery pierwsze rozdziały poświęcone zostały rozważaniom teoretycznym. Poruszają one następujące kwestie: rozróżnienie pojęć metoda i podejście, rozwój podejścia komunikacyjnego, teoretyczne podstawy podejścia zadaniowego oraz porównanie podejścia zadaniowego z podejściem ukierunkowanym na działanie. Rozdział piąty dotyczy badania, którego głównym celem było sprawdzenie, czy w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego znajdują się zadania. Analizie poddane zostało sześć podręczników dedykowanych uczącym się na poziomach od A2 do B2. Wyniki zaprezentowano w formie graficznej i opatrzono komentarzami przedstawiającymi wnioski.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Janowska, Iwona - 128471
dc.contributor.authorpl
Tokarczyk, Marlena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Janowska, Iwona - 128471
dc.contributor.reviewerpl
Rabiej, Agnieszka - 131609
dc.date.accessioned
2020-10-21T18:55:26Z
dc.date.available
2020-10-21T18:55:26Z
dc.date.submittedpl
2020-09-14
dc.fieldofstudypl
nauczanie języka polskiego jako obcego i drugiego
dc.identifier.apdpl
diploma-144582-264040
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/249874
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Task Based Language Learning, polsih for foreigners, teaching, education, coursebooks
dc.subject.plpl
podejście zadaniowe, język polski jako obcy, nauczanie, edukacja, podręczniki
dc.titlepl
Podejście zadaniowe w podręcznikach do nauczania języka polskiego jako obcego
dc.title.alternativepl
A Task-Based Language Learning in coursebooks for teaching Polish as a foreign language
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available