Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
FOTOGRAFIA REKLAMOWA – DZIEŁO SZTUKI, CZY SZTUKA REKLAMY? ZARZĄDZANIE PRZEKAZEM WIZUALNYM
Advertising photography - a work of art or the art of advertising
FOTOGRAFIA REKLAMOWA – KOMUNIKACJA WIZUALNA – REKLAMA – SZTUKA – SZTUKA W REKLAMIE
ADVERTISEMENT – ADVERTISING PHOTOGRAPHY – ART IN ADVERTISING – VISUAL COMMUNICATION
Celem pracy jest przedstawienie rynku reklamy w obszarze fotografii reklamowej oraz udowodnienie, że tworzona jest ona nie tylko z myślą o prezentacji produktu ale także z pobudek artystycznych. Część teoretyczna składa się z przedstawienia różnych stanowisk dotyczących sztuki i jej powiązania z reklamą oraz zarządzanem przekazem wizualnym. Ponadto w pracy znajdują sie informacje dotyczące fotografii reklamowej; jej historia i droga, którą musiała przebyć aby stać się jedną z dziedzin sztuki. Przedmiotem badań byla sztuka oraz wykorzystanie jej cech przez twórców fotografii w działaniach reklamowych i marketingowych. Podstawą badań jest przeprowadzona analiza zawartości z wytypowaniem charakterystycznych cech dla dzieł sztuki. Metodą uzupełniającą była obserwacja. Badania przedstawione w pracy skupiają się na poruszeniu niebadanej wcześniej sfery dotyczącej zarządzania reklamą w zakresie fotografii reklamowej. Analiza skupia się na twórczości trzech artystów z kręgu reklamy komercyjnej. Są to prekursorzy fotografii reklamowej. Przeprowadzone badania pokazały, że umiejętnie wykreowany przekaz wiąże się nie tylko z odniesieniem sukcesu w kwestii merkantylnej, ale także pozwala na wolność twórczą artysty.
The aim of the work is to present advertising market in the field of advertising photography and to prove that it is created not only for product presentation but also for artistic reasons. Theoretical part consists of presenting various positions related to art and its relation to advertising and visual communication management. In addition, there is information on advertising photography; Her story and the way she had to go to become one of the arts. The subject of the study was art and its use by photographers in advertising and marketing.The research is based on an analysis of the content of the characteristics of works of art. Observation was a complementary method. The research presented in the paper focuses on the unexplored sphere of advertising management in the field of advertising photography. The analysis focuses on the work of three artists from the commercial advertising circle. These are precursors of advertising photography. The research has shown that the skillfully crafted message is not only about success in the mercantilist field, but also allows the creative freedom of the artist.
dc.abstract.en | The aim of the work is to present advertising market in the field of advertising photography and to prove that it is created not only for product presentation but also for artistic reasons. Theoretical part consists of presenting various positions related to art and its relation to advertising and visual communication management. In addition, there is information on advertising photography; Her story and the way she had to go to become one of the arts. The subject of the study was art and its use by photographers in advertising and marketing.The research is based on an analysis of the content of the characteristics of works of art. Observation was a complementary method. The research presented in the paper focuses on the unexplored sphere of advertising management in the field of advertising photography. The analysis focuses on the work of three artists from the commercial advertising circle. These are precursors of advertising photography. The research has shown that the skillfully crafted message is not only about success in the mercantilist field, but also allows the creative freedom of the artist. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest przedstawienie rynku reklamy w obszarze fotografii reklamowej oraz udowodnienie, że tworzona jest ona nie tylko z myślą o prezentacji produktu ale także z pobudek artystycznych. Część teoretyczna składa się z przedstawienia różnych stanowisk dotyczących sztuki i jej powiązania z reklamą oraz zarządzanem przekazem wizualnym. Ponadto w pracy znajdują sie informacje dotyczące fotografii reklamowej; jej historia i droga, którą musiała przebyć aby stać się jedną z dziedzin sztuki. Przedmiotem badań byla sztuka oraz wykorzystanie jej cech przez twórców fotografii w działaniach reklamowych i marketingowych. Podstawą badań jest przeprowadzona analiza zawartości z wytypowaniem charakterystycznych cech dla dzieł sztuki. Metodą uzupełniającą była obserwacja. Badania przedstawione w pracy skupiają się na poruszeniu niebadanej wcześniej sfery dotyczącej zarządzania reklamą w zakresie fotografii reklamowej. Analiza skupia się na twórczości trzech artystów z kręgu reklamy komercyjnej. Są to prekursorzy fotografii reklamowej. Przeprowadzone badania pokazały, że umiejętnie wykreowany przekaz wiąże się nie tylko z odniesieniem sukcesu w kwestii merkantylnej, ale także pozwala na wolność twórczą artysty. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.author | Lisik, Sylwia | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Groń, Krzysztof - 173354 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kocój, Ewa - 185927 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:55:48Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:55:48Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-03 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie reklamą | pl |
dc.identifier.apd | diploma-114506-216892 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219877 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | ADVERTISEMENT – ADVERTISING PHOTOGRAPHY – ART IN ADVERTISING – VISUAL COMMUNICATION | pl |
dc.subject.pl | FOTOGRAFIA REKLAMOWA – KOMUNIKACJA WIZUALNA – REKLAMA – SZTUKA – SZTUKA W REKLAMIE | pl |
dc.title | FOTOGRAFIA REKLAMOWA – DZIEŁO SZTUKI, CZY SZTUKA REKLAMY? ZARZĄDZANIE PRZEKAZEM WIZUALNYM | pl |
dc.title.alternative | Advertising photography - a work of art or the art of advertising | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |