FOTOGRAFIA REKLAMOWA – DZIEŁO SZTUKI, CZY SZTUKA REKLAMY? ZARZĄDZANIE PRZEKAZEM WIZUALNYM

master
dc.abstract.enThe aim of the work is to present advertising market in the field of advertising photography and to prove that it is created not only for product presentation but also for artistic reasons. Theoretical part consists of presenting various positions related to art and its relation to advertising and visual communication management. In addition, there is information on advertising photography; Her story and the way she had to go to become one of the arts. The subject of the study was art and its use by photographers in advertising and marketing.The research is based on an analysis of the content of the characteristics of works of art. Observation was a complementary method. The research presented in the paper focuses on the unexplored sphere of advertising management in the field of advertising photography. The analysis focuses on the work of three artists from the commercial advertising circle. These are precursors of advertising photography. The research has shown that the skillfully crafted message is not only about success in the mercantilist field, but also allows the creative freedom of the artist.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest przedstawienie rynku reklamy w obszarze fotografii reklamowej oraz udowodnienie, że tworzona jest ona nie tylko z myślą o prezentacji produktu ale także z pobudek artystycznych. Część teoretyczna składa się z przedstawienia różnych stanowisk dotyczących sztuki i jej powiązania z reklamą oraz zarządzanem przekazem wizualnym. Ponadto w pracy znajdują sie informacje dotyczące fotografii reklamowej; jej historia i droga, którą musiała przebyć aby stać się jedną z dziedzin sztuki. Przedmiotem badań byla sztuka oraz wykorzystanie jej cech przez twórców fotografii w działaniach reklamowych i marketingowych. Podstawą badań jest przeprowadzona analiza zawartości z wytypowaniem charakterystycznych cech dla dzieł sztuki. Metodą uzupełniającą była obserwacja. Badania przedstawione w pracy skupiają się na poruszeniu niebadanej wcześniej sfery dotyczącej zarządzania reklamą w zakresie fotografii reklamowej. Analiza skupia się na twórczości trzech artystów z kręgu reklamy komercyjnej. Są to prekursorzy fotografii reklamowej. Przeprowadzone badania pokazały, że umiejętnie wykreowany przekaz wiąże się nie tylko z odniesieniem sukcesu w kwestii merkantylnej, ale także pozwala na wolność twórczą artysty.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.contributor.advisorGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.authorLisik, Sylwiapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerGroń, Krzysztof - 173354 pl
dc.contributor.reviewerKocój, Ewa - 185927 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:55:48Z
dc.date.available2020-07-27T06:55:48Z
dc.date.submitted2017-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-114506-216892pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219877
dc.languagepolpl
dc.subject.enADVERTISEMENT – ADVERTISING PHOTOGRAPHY – ART IN ADVERTISING – VISUAL COMMUNICATIONpl
dc.subject.plFOTOGRAFIA REKLAMOWA – KOMUNIKACJA WIZUALNA – REKLAMA – SZTUKA – SZTUKA W REKLAMIEpl
dc.titleFOTOGRAFIA REKLAMOWA – DZIEŁO SZTUKI, CZY SZTUKA REKLAMY? ZARZĄDZANIE PRZEKAZEM WIZUALNYMpl
dc.title.alternativeAdvertising photography - a work of art or the art of advertisingpl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to present advertising market in the field of advertising photography and to prove that it is created not only for product presentation but also for artistic reasons. Theoretical part consists of presenting various positions related to art and its relation to advertising and visual communication management. In addition, there is information on advertising photography; Her story and the way she had to go to become one of the arts. The subject of the study was art and its use by photographers in advertising and marketing.The research is based on an analysis of the content of the characteristics of works of art. Observation was a complementary method. The research presented in the paper focuses on the unexplored sphere of advertising management in the field of advertising photography. The analysis focuses on the work of three artists from the commercial advertising circle. These are precursors of advertising photography. The research has shown that the skillfully crafted message is not only about success in the mercantilist field, but also allows the creative freedom of the artist.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest przedstawienie rynku reklamy w obszarze fotografii reklamowej oraz udowodnienie, że tworzona jest ona nie tylko z myślą o prezentacji produktu ale także z pobudek artystycznych. Część teoretyczna składa się z przedstawienia różnych stanowisk dotyczących sztuki i jej powiązania z reklamą oraz zarządzanem przekazem wizualnym. Ponadto w pracy znajdują sie informacje dotyczące fotografii reklamowej; jej historia i droga, którą musiała przebyć aby stać się jedną z dziedzin sztuki. Przedmiotem badań byla sztuka oraz wykorzystanie jej cech przez twórców fotografii w działaniach reklamowych i marketingowych. Podstawą badań jest przeprowadzona analiza zawartości z wytypowaniem charakterystycznych cech dla dzieł sztuki. Metodą uzupełniającą była obserwacja. Badania przedstawione w pracy skupiają się na poruszeniu niebadanej wcześniej sfery dotyczącej zarządzania reklamą w zakresie fotografii reklamowej. Analiza skupia się na twórczości trzech artystów z kręgu reklamy komercyjnej. Są to prekursorzy fotografii reklamowej. Przeprowadzone badania pokazały, że umiejętnie wykreowany przekaz wiąże się nie tylko z odniesieniem sukcesu w kwestii merkantylnej, ale także pozwala na wolność twórczą artysty.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.contributor.advisorpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.authorpl
Lisik, Sylwia
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Groń, Krzysztof - 173354
dc.contributor.reviewerpl
Kocój, Ewa - 185927
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:55:48Z
dc.date.available
2020-07-27T06:55:48Z
dc.date.submittedpl
2017-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-114506-216892
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219877
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
ADVERTISEMENT – ADVERTISING PHOTOGRAPHY – ART IN ADVERTISING – VISUAL COMMUNICATION
dc.subject.plpl
FOTOGRAFIA REKLAMOWA – KOMUNIKACJA WIZUALNA – REKLAMA – SZTUKA – SZTUKA W REKLAMIE
dc.titlepl
FOTOGRAFIA REKLAMOWA – DZIEŁO SZTUKI, CZY SZTUKA REKLAMY? ZARZĄDZANIE PRZEKAZEM WIZUALNYM
dc.title.alternativepl
Advertising photography - a work of art or the art of advertising
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
135
Views per month
Views per city
Warsaw
29
Krakow
24
Newcastle upon Tyne
16
Dublin
8
Poznan
6
Gdansk
5
Andrychow
4
Lublin
4
Tarnów
4
Vienna
4

No access

No Thumbnail Available