Sposoby kreowania wizerunku przedsiębiorstw za pomocą nowych mediów

licenciate
dc.abstract.enThe aim of the work is to present the most popular marketing techniques of reputation management through new media and to present examples of their use in practice in selected cases. Theoretical assumptions are based on selected marketing, communication and new media theory, social psychology and public relations literature. An inactive passive analysis was performed on websites, social networks and mobile applications, which included watching the content posted by businesses, received feedback from customers, the marketing techniques used to promote and create the image of the company. The results of the analysis were collected and examined examples of activities of selected companies (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Iit has been proven that companies and brands create their image through new media using the tools and techniques of marketing, in particular: viral marketing, content marketing, social Media marketing, PR marketing and mobile marketing. They also position themselves, use media interactivity and the ability to receive feedback from the audience.pl
dc.abstract.plCelem pracy jest ukazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przypadkach. Założenia teoretyczne opracowano na podstawie wybranej literatury z zakresu marketingu, teorii komunikacji, wiedzy o mediach, psychologii społecznej i public relations. Przeprowadzono analizę ukrytą bierną na stronach internetowych, portalach społecznościowych oraz aplikacjach mobilnych, która objęła obserwowanie: publikowanych przez przedsiębiorstwa treści, otrzymywanej informacji zwrotnej od odbiorców, wykorzystywanych technik marketingowych w celu promocji i kreowania wizerunku przez firmy. W wyniku analizy zebrano i zbadano przykłady działań wybranych przedsiębiorstw (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Po zapoznaniu się z wybraną literaturą dotyczącą tematu projektu licencjackiego oraz przeanalizowaniu zebranych materiałów udowodniono słuszność założenia, iż przedsiębiorstwa i marki kreują swój wizerunek za pomocą nowych mediów, posługując się w tym celu narzędziami i technikami marketingowymi, w szczególności: marketingu wirusowego, content marketingu, social media marketingu, PR marketingu i marketingu mobilnego. Dokonują również pozycjonowania, wykorzystują interakcyjność mediów i możliwość otrzynywania informacji zwrotnej od odbiorców. Osiągnięto cel projektu licencjackiego, jakim było wykazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przedsiębiorstwach.pl
dc.affiliationWydział Polonistykipl
dc.areaobszar nauk humanistycznychpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorChudzik, Annapl
dc.contributor.authorTrojak, Paulinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WP4pl
dc.contributor.reviewerKraśnicka-Wilk, Izabelapl
dc.contributor.reviewerChudzik, Annapl
dc.date.accessioned2020-07-27T06:28:33Z
dc.date.available2020-07-27T06:28:33Z
dc.date.submitted2017-07-06pl
dc.fieldofstudykomunikacja w praktyce społecznejpl
dc.identifier.apddiploma-114046-177452pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219457
dc.languagepolpl
dc.subject.ennew media, internet marketing, company's image, social media, image creationpl
dc.subject.plnowe media, marketing internetowy, wizerunek przedsiębiorstwa, media społecznościowe, kreowanie wizerunkupl
dc.titleSposoby kreowania wizerunku przedsiębiorstw za pomocą nowych mediówpl
dc.title.alternativeWays of creating the image of companies with new mediapl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The aim of the work is to present the most popular marketing techniques of reputation management through new media and to present examples of their use in practice in selected cases. Theoretical assumptions are based on selected marketing, communication and new media theory, social psychology and public relations literature. An inactive passive analysis was performed on websites, social networks and mobile applications, which included watching the content posted by businesses, received feedback from customers, the marketing techniques used to promote and create the image of the company. The results of the analysis were collected and examined examples of activities of selected companies (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Iit has been proven that companies and brands create their image through new media using the tools and techniques of marketing, in particular: viral marketing, content marketing, social Media marketing, PR marketing and mobile marketing. They also position themselves, use media interactivity and the ability to receive feedback from the audience.
dc.abstract.plpl
Celem pracy jest ukazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przypadkach. Założenia teoretyczne opracowano na podstawie wybranej literatury z zakresu marketingu, teorii komunikacji, wiedzy o mediach, psychologii społecznej i public relations. Przeprowadzono analizę ukrytą bierną na stronach internetowych, portalach społecznościowych oraz aplikacjach mobilnych, która objęła obserwowanie: publikowanych przez przedsiębiorstwa treści, otrzymywanej informacji zwrotnej od odbiorców, wykorzystywanych technik marketingowych w celu promocji i kreowania wizerunku przez firmy. W wyniku analizy zebrano i zbadano przykłady działań wybranych przedsiębiorstw (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Po zapoznaniu się z wybraną literaturą dotyczącą tematu projektu licencjackiego oraz przeanalizowaniu zebranych materiałów udowodniono słuszność założenia, iż przedsiębiorstwa i marki kreują swój wizerunek za pomocą nowych mediów, posługując się w tym celu narzędziami i technikami marketingowymi, w szczególności: marketingu wirusowego, content marketingu, social media marketingu, PR marketingu i marketingu mobilnego. Dokonują również pozycjonowania, wykorzystują interakcyjność mediów i możliwość otrzynywania informacji zwrotnej od odbiorców. Osiągnięto cel projektu licencjackiego, jakim było wykazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przedsiębiorstwach.
dc.affiliationpl
Wydział Polonistyki
dc.areapl
obszar nauk humanistycznych
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Chudzik, Anna
dc.contributor.authorpl
Trojak, Paulina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WP4
dc.contributor.reviewerpl
Kraśnicka-Wilk, Izabela
dc.contributor.reviewerpl
Chudzik, Anna
dc.date.accessioned
2020-07-27T06:28:33Z
dc.date.available
2020-07-27T06:28:33Z
dc.date.submittedpl
2017-07-06
dc.fieldofstudypl
komunikacja w praktyce społecznej
dc.identifier.apdpl
diploma-114046-177452
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219457
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
new media, internet marketing, company's image, social media, image creation
dc.subject.plpl
nowe media, marketing internetowy, wizerunek przedsiębiorstwa, media społecznościowe, kreowanie wizerunku
dc.titlepl
Sposoby kreowania wizerunku przedsiębiorstw za pomocą nowych mediów
dc.title.alternativepl
Ways of creating the image of companies with new media
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
111
Views per month
Views per city
Warsaw
27
Krakow
21
Poznan
6
Gdansk
5
Wroclaw
4
Bialystok
3
Katowice
3
Lodz
3
Lublin
3
Szczecin
3

No access

No Thumbnail Available