Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Sposoby kreowania wizerunku przedsiębiorstw za pomocą nowych mediów
Ways of creating the image of companies with new media
nowe media, marketing internetowy, wizerunek przedsiębiorstwa, media społecznościowe, kreowanie wizerunku
new media, internet marketing, company's image, social media, image creation
Celem pracy jest ukazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przypadkach. Założenia teoretyczne opracowano na podstawie wybranej literatury z zakresu marketingu, teorii komunikacji, wiedzy o mediach, psychologii społecznej i public relations. Przeprowadzono analizę ukrytą bierną na stronach internetowych, portalach społecznościowych oraz aplikacjach mobilnych, która objęła obserwowanie: publikowanych przez przedsiębiorstwa treści, otrzymywanej informacji zwrotnej od odbiorców, wykorzystywanych technik marketingowych w celu promocji i kreowania wizerunku przez firmy. W wyniku analizy zebrano i zbadano przykłady działań wybranych przedsiębiorstw (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Po zapoznaniu się z wybraną literaturą dotyczącą tematu projektu licencjackiego oraz przeanalizowaniu zebranych materiałów udowodniono słuszność założenia, iż przedsiębiorstwa i marki kreują swój wizerunek za pomocą nowych mediów, posługując się w tym celu narzędziami i technikami marketingowymi, w szczególności: marketingu wirusowego, content marketingu, social media marketingu, PR marketingu i marketingu mobilnego. Dokonują również pozycjonowania, wykorzystują interakcyjność mediów i możliwość otrzynywania informacji zwrotnej od odbiorców. Osiągnięto cel projektu licencjackiego, jakim było wykazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przedsiębiorstwach.
The aim of the work is to present the most popular marketing techniques of reputation management through new media and to present examples of their use in practice in selected cases. Theoretical assumptions are based on selected marketing, communication and new media theory, social psychology and public relations literature. An inactive passive analysis was performed on websites, social networks and mobile applications, which included watching the content posted by businesses, received feedback from customers, the marketing techniques used to promote and create the image of the company. The results of the analysis were collected and examined examples of activities of selected companies (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Iit has been proven that companies and brands create their image through new media using the tools and techniques of marketing, in particular: viral marketing, content marketing, social Media marketing, PR marketing and mobile marketing. They also position themselves, use media interactivity and the ability to receive feedback from the audience.
dc.abstract.en | The aim of the work is to present the most popular marketing techniques of reputation management through new media and to present examples of their use in practice in selected cases. Theoretical assumptions are based on selected marketing, communication and new media theory, social psychology and public relations literature. An inactive passive analysis was performed on websites, social networks and mobile applications, which included watching the content posted by businesses, received feedback from customers, the marketing techniques used to promote and create the image of the company. The results of the analysis were collected and examined examples of activities of selected companies (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Iit has been proven that companies and brands create their image through new media using the tools and techniques of marketing, in particular: viral marketing, content marketing, social Media marketing, PR marketing and mobile marketing. They also position themselves, use media interactivity and the ability to receive feedback from the audience. | pl |
dc.abstract.pl | Celem pracy jest ukazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przypadkach. Założenia teoretyczne opracowano na podstawie wybranej literatury z zakresu marketingu, teorii komunikacji, wiedzy o mediach, psychologii społecznej i public relations. Przeprowadzono analizę ukrytą bierną na stronach internetowych, portalach społecznościowych oraz aplikacjach mobilnych, która objęła obserwowanie: publikowanych przez przedsiębiorstwa treści, otrzymywanej informacji zwrotnej od odbiorców, wykorzystywanych technik marketingowych w celu promocji i kreowania wizerunku przez firmy. W wyniku analizy zebrano i zbadano przykłady działań wybranych przedsiębiorstw (Apple, Nestlé, Yeah Bunny, PLNY LALA, Mosquito, Starbucks Coffee Company, McDonald's, Solgaz, Volkswagen, Semilac, Legal Cakes, Costa Coffee, Szmizjerka). Po zapoznaniu się z wybraną literaturą dotyczącą tematu projektu licencjackiego oraz przeanalizowaniu zebranych materiałów udowodniono słuszność założenia, iż przedsiębiorstwa i marki kreują swój wizerunek za pomocą nowych mediów, posługując się w tym celu narzędziami i technikami marketingowymi, w szczególności: marketingu wirusowego, content marketingu, social media marketingu, PR marketingu i marketingu mobilnego. Dokonują również pozycjonowania, wykorzystują interakcyjność mediów i możliwość otrzynywania informacji zwrotnej od odbiorców. Osiągnięto cel projektu licencjackiego, jakim było wykazanie najpopularniejszych technik marketingowych zarządzania reputacją za pośrednictwem nowych mediów oraz zaprezentowanie przykładów ich wykorzystania w praktyce na wybranych przedsiębiorstwach. | pl |
dc.affiliation | Wydział Polonistyki | pl |
dc.area | obszar nauk humanistycznych | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Chudzik, Anna | pl |
dc.contributor.author | Trojak, Paulina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WP4 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kraśnicka-Wilk, Izabela | pl |
dc.contributor.reviewer | Chudzik, Anna | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T06:28:33Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T06:28:33Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-06 | pl |
dc.fieldofstudy | komunikacja w praktyce społecznej | pl |
dc.identifier.apd | diploma-114046-177452 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/219457 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | new media, internet marketing, company's image, social media, image creation | pl |
dc.subject.pl | nowe media, marketing internetowy, wizerunek przedsiębiorstwa, media społecznościowe, kreowanie wizerunku | pl |
dc.title | Sposoby kreowania wizerunku przedsiębiorstw za pomocą nowych mediów | pl |
dc.title.alternative | Ways of creating the image of companies with new media | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |