Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Zarządzanie strategiczne na przykładzie małej firmy e-commerce
Strategic management on the example of a small e-commerce company
analiza strategiczna - e-commerce - strategia rozwoju - studium przypadku – zarządzanie strategiczne
case study - development strategy - e-commerce – strategic analysis - strategic management
Celem niniejszego badania jest przeprowadzenie studium przypadku skupionego na zarządzaniu strategicznym oraz analizie strategicznej małej firmy e-commerce w kontekście rozwoju i ekspansji na rynku kosmetycznym. Badanie koncentruje się na identyfikacji strategii rozwoju oraz strategii walki z konkurencją. Metoda badawcza opiera się na studium przypadku sklepu internetowego "tiande.net.pl" z wykorzystaniem analizy strategicznej. Źródłem danych są informacje związane z działalnością firmy, takie jak bazy danych czy wywiady z właścicielami i pracownikami oraz literatura naukowa i branżowa. Wnioski z analizy wskazują, że firma "tiande.net.pl" znajduje się w relatywnie silnej pozycji na rynku kosmetyków naturalnych, ale musi stawić czoła konkurencji oraz aktualnym problemom gospodarczym. Aby osiągnąć sukces, firma powinna skupić się na wyróżnieniu się na tle konkurencji, dywersyfikacji asortymentu, poszukiwaniu nowych rynków i segmentów, wzmacnianiu działań marketingowych oraz optymalizacji łańcucha do-staw. Rekomendowaną strategią dla firmy "tiande.net.pl" jest strategia różnicowania, która pozwoli wyróżnić się na rynku kosmetyków naturalnych i zdrowotnych, zdywersyfikować działalność, tworzyć dodatkową wartość dla klientów oraz zwiększyć ich lojalność.
This study aims to conduct a case study focused on strategic management and strategic analysis of a small e-commerce company in the context of development and expansion in the cosmetics market. The study focuses on the identification of development strategies and strategies to combat competition. The research method is based on a case study of the online store "tiande.net.pl" using strategic analysis. Data sources include information related to the company's operations, such as databases or interviews with owners and employees, as well as scientific and industry literature. The conclusions of the analysis indicate that the company "tiande.net.pl" is in a relatively strong position in the natural cosmetics market, but it needs to face competition and current economic problems. To achieve success, the company should focus on differentiating itself from the competition, diversifying its assortment, searching for new markets and segments, strengthening its marketing activities and optimizing its supply chain. The recommended strategy for the "tiande.net.pl" company is a differentiation strategy that will allow it to stand out in the natural and health cosmetics market, diversify its business, create additional value for customers and increase their loyalty.
dc.abstract.en | This study aims to conduct a case study focused on strategic management and strategic analysis of a small e-commerce company in the context of development and expansion in the cosmetics market. The study focuses on the identification of development strategies and strategies to combat competition. The research method is based on a case study of the online store "tiande.net.pl" using strategic analysis. Data sources include information related to the company's operations, such as databases or interviews with owners and employees, as well as scientific and industry literature. The conclusions of the analysis indicate that the company "tiande.net.pl" is in a relatively strong position in the natural cosmetics market, but it needs to face competition and current economic problems. To achieve success, the company should focus on differentiating itself from the competition, diversifying its assortment, searching for new markets and segments, strengthening its marketing activities and optimizing its supply chain. The recommended strategy for the "tiande.net.pl" company is a differentiation strategy that will allow it to stand out in the natural and health cosmetics market, diversify its business, create additional value for customers and increase their loyalty. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszego badania jest przeprowadzenie studium przypadku skupionego na zarządzaniu strategicznym oraz analizie strategicznej małej firmy e-commerce w kontekście rozwoju i ekspansji na rynku kosmetycznym. Badanie koncentruje się na identyfikacji strategii rozwoju oraz strategii walki z konkurencją. Metoda badawcza opiera się na studium przypadku sklepu internetowego "tiande.net.pl" z wykorzystaniem analizy strategicznej. Źródłem danych są informacje związane z działalnością firmy, takie jak bazy danych czy wywiady z właścicielami i pracownikami oraz literatura naukowa i branżowa. Wnioski z analizy wskazują, że firma "tiande.net.pl" znajduje się w relatywnie silnej pozycji na rynku kosmetyków naturalnych, ale musi stawić czoła konkurencji oraz aktualnym problemom gospodarczym. Aby osiągnąć sukces, firma powinna skupić się na wyróżnieniu się na tle konkurencji, dywersyfikacji asortymentu, poszukiwaniu nowych rynków i segmentów, wzmacnianiu działań marketingowych oraz optymalizacji łańcucha do-staw. Rekomendowaną strategią dla firmy "tiande.net.pl" jest strategia różnicowania, która pozwoli wyróżnić się na rynku kosmetyków naturalnych i zdrowotnych, zdywersyfikować działalność, tworzyć dodatkową wartość dla klientów oraz zwiększyć ich lojalność. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.contributor.advisor | Teczke, Maciej | pl |
dc.contributor.author | Mróz, Karol | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Teczke, Maciej | pl |
dc.contributor.reviewer | Bugaj, Justyna - 161421 | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-11T21:46:10Z | |
dc.date.available | 2023-07-11T21:46:10Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-11 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie – firmą, personelem, międzynarodowe | pl |
dc.identifier.apd | diploma-165061-294336 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/315577 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | case study - development strategy - e-commerce – strategic analysis - strategic management | pl |
dc.subject.pl | analiza strategiczna - e-commerce - strategia rozwoju - studium przypadku – zarządzanie strategiczne | pl |
dc.title | Zarządzanie strategiczne na przykładzie małej firmy e-commerce | pl |
dc.title.alternative | Strategic management on the example of a small e-commerce company | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |