Rodzaje emocji w reklamach i marketingu dóbr luksusowych

licenciate
dc.abstract.enThe purpose of this paper is to present and describe the types of emotions induced in the audience while watching advertising materials, and to show the role of the affect priority before cognitive processes. Basic issues of emotion in advertising that appear in the process of transmission and reception, were discussed on the basis of the theory derived from the literature and examples of commercially available advertising presented in the media, mainly mainstream – online social media such as YouTube. Presented findings also stem from personal experience of the author of this paper and are the result of her matter of interests.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zaprezentowanie oraz opis rodzajów emocji wywołanych u odbiorców podczas oglądania materiałów reklamowych oraz ukazanie jaką rolę w tym procesie odgrywa pierwszeństwo afektu nad poznaniem. Podstawowe zagadnienia emocji w reklamie, które się pojawiają w procesie przekazu i odbioru, zostały omówione na podstawie teorii zaczerpniętej z literatury przedmiotu oraz na przykładach ogólnie dostępnych reklam prezentowanych w mediach, głównie, mainstream’owych – internetowych. Zaprezentowane spostrzeżenia wynikają również z osobistego doświadczenia Autorki pracy, stanowią wynik jej zainteresowań.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorRosiński, Jerzypl
dc.contributor.authorKokoszka, Monikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerDyląg, Anna - 127842 pl
dc.contributor.reviewerRosiński, Jerzypl
dc.date.accessioned2020-07-27T03:44:45Z
dc.date.available2020-07-27T03:44:45Z
dc.date.submitted2016-11-28pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie personelempl
dc.identifier.apddiploma-110962-43440pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216915
dc.languagepolpl
dc.subject.enadvertisement, emotions, luxury goods, marketingpl
dc.subject.pldobra luksusowe, emocje, marketing, reklamapl
dc.titleRodzaje emocji w reklamach i marketingu dóbr luksusowychpl
dc.title.alternativeTypes of emotions in advertising and marketing of luxury goodspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this paper is to present and describe the types of emotions induced in the audience while watching advertising materials, and to show the role of the affect priority before cognitive processes. Basic issues of emotion in advertising that appear in the process of transmission and reception, were discussed on the basis of the theory derived from the literature and examples of commercially available advertising presented in the media, mainly mainstream – online social media such as YouTube. Presented findings also stem from personal experience of the author of this paper and are the result of her matter of interests.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie oraz opis rodzajów emocji wywołanych u odbiorców podczas oglądania materiałów reklamowych oraz ukazanie jaką rolę w tym procesie odgrywa pierwszeństwo afektu nad poznaniem. Podstawowe zagadnienia emocji w reklamie, które się pojawiają w procesie przekazu i odbioru, zostały omówione na podstawie teorii zaczerpniętej z literatury przedmiotu oraz na przykładach ogólnie dostępnych reklam prezentowanych w mediach, głównie, mainstream’owych – internetowych. Zaprezentowane spostrzeżenia wynikają również z osobistego doświadczenia Autorki pracy, stanowią wynik jej zainteresowań.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Rosiński, Jerzy
dc.contributor.authorpl
Kokoszka, Monika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Dyląg, Anna - 127842
dc.contributor.reviewerpl
Rosiński, Jerzy
dc.date.accessioned
2020-07-27T03:44:45Z
dc.date.available
2020-07-27T03:44:45Z
dc.date.submittedpl
2016-11-28
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie personelem
dc.identifier.apdpl
diploma-110962-43440
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/216915
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
advertisement, emotions, luxury goods, marketing
dc.subject.plpl
dobra luksusowe, emocje, marketing, reklama
dc.titlepl
Rodzaje emocji w reklamach i marketingu dóbr luksusowych
dc.title.alternativepl
Types of emotions in advertising and marketing of luxury goods
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
114
Views per month
Views per city
Warsaw
28
Krakow
15
Poznan
11
Gdansk
10
Wroclaw
8
Katowice
6
Lublin
3
Reda
3
Lodz
2
Rzeszów
2

No access

No Thumbnail Available