Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Marketing Internetowy Grupy LOTOS S.A.
Internet Marketing of LOTOS Group S.A.
MARKETING INTERNETOWY - GRUPA LOTOS – POLSKI SEKTOR PALIWOWY
INTERNET MARKETING – LOTOS GROUP – POLISH FUEL SECTOR
Bardzo duża popularność internetu przyczyniła się do rozwoju marketingu internetowego, który posiada szerokie zastosowanie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jest on wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do handlu, promocji oraz do badań marketingowych. Celem pracy jest przeanalizowanie i ocena marketingu internetowego stosowanego w Grupie LOTOS. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsza części pracy obejmuje rozważania teoretyczne na temat e-marketingu, i jego roli w przedsiębiorstwie. Kolejny rozdział to charakterystyka polskiego sektora paliwowego. Rozdział trzeci poświęcony został metodologii badania empirycznego. Metodami badawczymi zastosowanymi w pracy były: case study, analiza SWOT firmy oraz ankieta. Studium przypadku Grupy LOTOS pozwoliło na dokładne zapoznanie się z firmą i jej działalnością. Druga część studium przypadku to analiza wykorzystania marketingu internetowego firmy, czyli zastosowanych narzędzi e-marketingu, m.in marketing w wyszukiwarkach, serwis WWW, e-mail marketing i media społecznościowe. Ostatnią częścią badania było przygotowanie analizy SWOT Grupy LOTOS oraz ankiety skierowanej do klientów firmy na temat marketingu internetowego Grupy LOTOS. Grupa LOTOS jest nowoczesną i dynamicznie rozwijającą się firmą. Sposobem na doskonalenie pewnych obszarów w działalności przedsiębiorstwa jest wykorzystanie e-marketingu. W wyniku analizy przeprowadzonych badań stwierdzono, że marketing internetowy dla Grupy LOTOS jest ważny w obszarze promocji i komunikacji z otoczeniem. Działania firmy w zakresie e-marketingu są uzupełnieniem marketingu tradycyjnego. Jest to dobry kierunek działania do osiągania lepszych wyników przez przedsiębiorstwo.
Very high popularity of the Internet has contributed to the development of Internet marketing, which has wide application in business activity. It is used by enterprises for trade, promotion and marketing research. The aim of this thesis is to analyze and evaluate internet marketing of LOTOS Group. The work consists of five chapters. The first part of the work covers the theoretical considerations of e-marketing, and its role in the enterprise. The next chapter is a Polish fuel sector characteristic. The third chapter was devoted to empirical research methodology. Research methods used in the work were case study, SWOT analysis of the company and the survey. The case study of LOTOS Group allowed to thoroughly familiarize with the company and its activity. The second part of the case study is an analysis of the use of Internet Marketing of the company - applying e-marketing tools such as: search engine marketing, website, email marketing and social media. Last part of the study was the preparation of SWOT analysis of LOTOS Group and survey about the Internet Marketing of LOTOS Group addressed to company's clients. LOTOS Group is a modern and dynamically developing company. The way to improve certain areas of business activities is to use e-marketing. As a result of the analysis of the conducted research, it was found that Internet Marketing for LOTOS Group is important in the area of promotion and communication with the environment. Company activities in the scope of e-marketing are relevant, they complement traditional marketing. This is a good direction to achieve better results by the company.
dc.abstract.en | Very high popularity of the Internet has contributed to the development of Internet marketing, which has wide application in business activity. It is used by enterprises for trade, promotion and marketing research. The aim of this thesis is to analyze and evaluate internet marketing of LOTOS Group. The work consists of five chapters. The first part of the work covers the theoretical considerations of e-marketing, and its role in the enterprise. The next chapter is a Polish fuel sector characteristic. The third chapter was devoted to empirical research methodology. Research methods used in the work were case study, SWOT analysis of the company and the survey. The case study of LOTOS Group allowed to thoroughly familiarize with the company and its activity. The second part of the case study is an analysis of the use of Internet Marketing of the company - applying e-marketing tools such as: search engine marketing, website, email marketing and social media. Last part of the study was the preparation of SWOT analysis of LOTOS Group and survey about the Internet Marketing of LOTOS Group addressed to company's clients. LOTOS Group is a modern and dynamically developing company. The way to improve certain areas of business activities is to use e-marketing. As a result of the analysis of the conducted research, it was found that Internet Marketing for LOTOS Group is important in the area of promotion and communication with the environment. Company activities in the scope of e-marketing are relevant, they complement traditional marketing. This is a good direction to achieve better results by the company. | pl |
dc.abstract.pl | Bardzo duża popularność internetu przyczyniła się do rozwoju marketingu internetowego, który posiada szerokie zastosowanie w prowadzeniu działalności gospodarczej. Jest on wykorzystywany przez przedsiębiorstwa do handlu, promocji oraz do badań marketingowych. Celem pracy jest przeanalizowanie i ocena marketingu internetowego stosowanego w Grupie LOTOS. Praca składa się z pięciu rozdziałów. Pierwsza części pracy obejmuje rozważania teoretyczne na temat e-marketingu, i jego roli w przedsiębiorstwie. Kolejny rozdział to charakterystyka polskiego sektora paliwowego. Rozdział trzeci poświęcony został metodologii badania empirycznego. Metodami badawczymi zastosowanymi w pracy były: case study, analiza SWOT firmy oraz ankieta. Studium przypadku Grupy LOTOS pozwoliło na dokładne zapoznanie się z firmą i jej działalnością. Druga część studium przypadku to analiza wykorzystania marketingu internetowego firmy, czyli zastosowanych narzędzi e-marketingu, m.in. marketing w wyszukiwarkach, serwis WWW, e-mail marketing i media społecznościowe. Ostatnią częścią badania było przygotowanie analizy SWOT Grupy LOTOS oraz ankiety skierowanej do klientów firmy na temat marketingu internetowego Grupy LOTOS. Grupa LOTOS jest nowoczesną i dynamicznie rozwijającą się firmą. Sposobem na doskonalenie pewnych obszarów w działalności przedsiębiorstwa jest wykorzystanie e-marketingu. W wyniku analizy przeprowadzonych badań stwierdzono, że marketing internetowy dla Grupy LOTOS jest ważny w obszarze promocji i komunikacji z otoczeniem. Działania firmy w zakresie e-marketingu są uzupełnieniem marketingu tradycyjnego. Jest to dobry kierunek działania do osiągania lepszych wyników przez przedsiębiorstwo. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.contributor.author | Sikorska, Justyna | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Najda-Janoszka, Marta - 173388 | pl |
dc.contributor.reviewer | Gancarczyk, Jacek - 185651 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T08:51:27Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T08:51:27Z | |
dc.date.submitted | 2017-07-12 | pl |
dc.fieldofstudy | zarządzanie | pl |
dc.fieldofstudy | media społecznościowe w zarządzaniu | pl |
dc.identifier.apd | diploma-116322-216314 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/221622 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | INTERNET MARKETING – LOTOS GROUP – POLISH FUEL SECTOR | pl |
dc.subject.pl | MARKETING INTERNETOWY - GRUPA LOTOS – POLSKI SEKTOR PALIWOWY | pl |
dc.title | Marketing Internetowy Grupy LOTOS S.A. | pl |
dc.title.alternative | Internet Marketing of LOTOS Group S.A. | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |