Postać hipstera. Towar i ideologia.

master
dc.abstract.enThe object of study is the analysis and definition of the phenomenon of Hipster culture in Poland, which is complicated because by definition, Hipster culture is not describable. I’m trying to find an answer to the question: whether the current Hipster culture in Poland is only a result of western influences and the consumer nature of the modern world or it hides deeper thought and ideology? I analyze the individual elements of Hipster subculture. These include notion of subculture, history of the Hipsters, ideology of rebellion, consumer nature of the world and searching for identity. What’s more, I deal with a matter of gender in Hipster context. The last part of study concerns image of the Hipster subculture on the Internet.pl
dc.abstract.plPrzedmiotem pracy jest analiza i definicja zjawiska kultury hipsterów w Polsce. Analizie poddałam środowisko subkultury hipsterów oraz związanie z nimi treści kultury. Na początku pracy zajmuję się charakterystyką postaci hipstera i genezą rozwoju ich subkultury. Następnie rozwijam koncepcję subkultury w ogólnym pojęciu, a także kwestię buntu we współczesnym świecie. Powodem buntu hipsterów jest konsumpcyjny charakter utowarowionego świata i brak stałych elementów, do których mogliby się odnieść. Konsumpcja i przemysł kulturalny stały się głównym narzędziem kreowania tożsamości. W kolejnej części analizuję poszczególne elementy subkultury hipsterów. Są to między innym miasto - naturalne środowisko hipsterów oraz moda, która jest czynnikiem kształtującym społeczeństwo ponowoczesne. Dalej analizuję wizerunek współczesnego mężczyzny-hipstera w społeczeństwie, któremu zarzuca się feminizację i wyłamanie z „męskiego” wzorca. W tym kontekście istotna jest analiza zjawiska krytyki i niechęci do hipsterów w mediach. W ostatniej części pracy zajmuję się wizerunkiem subkultury hipsterów w Internecie.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.contributor.advisorLeśniak, Andrzej - 186414 pl
dc.contributor.authorWłodarczyk, Marzenapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWoźniak, Cezary - 200237 pl
dc.contributor.reviewerLeśniak, Andrzej - 186414 pl
dc.date.accessioned2020-07-24T21:52:36Z
dc.date.available2020-07-24T21:52:36Z
dc.date.submitted2013-10-23pl
dc.fieldofstudykultura współczesnapl
dc.identifier.apddiploma-83509-84512pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192960
dc.languagepolpl
dc.subject.enCONSUMERISM – HIPSTER – INTERNET – SUBCULTURE – VINTAGE FASHIONpl
dc.subject.plHIPSTER – INTERNET – KONSUMPCJONIZM – MODA VINTAGE – SUBKULTURApl
dc.titlePostać hipstera. Towar i ideologia.pl
dc.title.alternativeHipster. Merchendise and Ideology.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The object of study is the analysis and definition of the phenomenon of Hipster culture in Poland, which is complicated because by definition, Hipster culture is not describable. I’m trying to find an answer to the question: whether the current Hipster culture in Poland is only a result of western influences and the consumer nature of the modern world or it hides deeper thought and ideology? I analyze the individual elements of Hipster subculture. These include notion of subculture, history of the Hipsters, ideology of rebellion, consumer nature of the world and searching for identity. What’s more, I deal with a matter of gender in Hipster context. The last part of study concerns image of the Hipster subculture on the Internet.
dc.abstract.plpl
Przedmiotem pracy jest analiza i definicja zjawiska kultury hipsterów w Polsce. Analizie poddałam środowisko subkultury hipsterów oraz związanie z nimi treści kultury. Na początku pracy zajmuję się charakterystyką postaci hipstera i genezą rozwoju ich subkultury. Następnie rozwijam koncepcję subkultury w ogólnym pojęciu, a także kwestię buntu we współczesnym świecie. Powodem buntu hipsterów jest konsumpcyjny charakter utowarowionego świata i brak stałych elementów, do których mogliby się odnieść. Konsumpcja i przemysł kulturalny stały się głównym narzędziem kreowania tożsamości. W kolejnej części analizuję poszczególne elementy subkultury hipsterów. Są to między innym miasto - naturalne środowisko hipsterów oraz moda, która jest czynnikiem kształtującym społeczeństwo ponowoczesne. Dalej analizuję wizerunek współczesnego mężczyzny-hipstera w społeczeństwie, któremu zarzuca się feminizację i wyłamanie z „męskiego” wzorca. W tym kontekście istotna jest analiza zjawiska krytyki i niechęci do hipsterów w mediach. W ostatniej części pracy zajmuję się wizerunkiem subkultury hipsterów w Internecie.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.contributor.advisorpl
Leśniak, Andrzej - 186414
dc.contributor.authorpl
Włodarczyk, Marzena
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Woźniak, Cezary - 200237
dc.contributor.reviewerpl
Leśniak, Andrzej - 186414
dc.date.accessioned
2020-07-24T21:52:36Z
dc.date.available
2020-07-24T21:52:36Z
dc.date.submittedpl
2013-10-23
dc.fieldofstudypl
kultura współczesna
dc.identifier.apdpl
diploma-83509-84512
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/192960
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
CONSUMERISM – HIPSTER – INTERNET – SUBCULTURE – VINTAGE FASHION
dc.subject.plpl
HIPSTER – INTERNET – KONSUMPCJONIZM – MODA VINTAGE – SUBKULTURA
dc.titlepl
Postać hipstera. Towar i ideologia.
dc.title.alternativepl
Hipster. Merchendise and Ideology.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
57
Views per month
Views per city
Klepina
8
Bydgoszcz
7
Kazimierz
7
Warsaw
7
Olsztyn
2
Querétaro City
2
Wroclaw
2
Ashburn
1
Bogotá
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available