Strategia i instrumenty marketingowe w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej

master
dc.abstract.enThe purpose of this work is to present marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. The first two chapters cover the theoretical part, while the third and fourth cover the research part. The first chapter of this work discusses the goals and assumptions of the strategy construction in the digital economy. The second chapter presents models, strategies and marketing methods in the digital economy. The third chapter describes the footwear and clothing industry as an area of research in the field of marketing strategy. The last chapter presents the characteristics of marketing instruments used in the footwear and clothing industry.The main objective of the study is to identify marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. In order to conduct the research, the diagnostic survey method, the observational method and the monographic method were used. The main thesis assumes that marketing strategies and instruments in the footwear and clothing industry are determined by the functioning of entities in the digital economy. As a result of the research, the main thesis was confirmed. Some of the detailed theses have not been confirmed, and some have been confirmed.The work uses generally available literature on the subject, company websites of the surveyed enterprises, profiles in social media, articles on digital marketing, documentation of the surveyed enterprises, information available on the Internet, as well as own research.pl
dc.abstract.plCelem niniejszej pracy jest zaprezentowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. Dwa pierwsze rozdziały obejmują część teoretyczną, natomiast trzeci i czwarty obejmują część badawczą. W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zostały omówione cele i założenia konstrukcji strategii w gospodarce cyfrowej. W rozdziale drugim wyświetlono modele, strategie oraz metody marketingowe w gospodarce cyfrowej. W rozdziale trzecim jest opisana branża obuwniczo-odzieżowa jako obszar badań w zakresie strategii marketingowej. W ostatnim rozdziale jest przedstawiona charakterystyka instrumentów marketingowych wykorzystywanych w branży obuwniczo-odzieżowej.Głównym celem badania jest zidentyfikowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. W celu przeprowadzenia badań wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, metodę obserwacyjną oraz metodę monograficzną. Za główną tezę zakłada się, że strategie i instrumenty marketingowe w branży obuwniczo-odzieżowej są zdeterminowane funkcjonowaniem podmiotów w gospodarce cyfrowej. W wyniku badań teza główna została potwierdzona. Część tez szczegółowych nie znalazła potwierdzenia, a część została potwierdzona.W pracy wykorzystano ogólnodostępną literaturę przedmiotu, strony firmowe badanych przedsiębiorstw, profile w social media, artykuły poświęcone tematyce marketingu cyfrowego, dokumentację badanych przedsiębiorstw, informacje dostępne w internecie, a także badania własne.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.authorBugerko, Alinapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerDudzińska-Korczak, Natalia - 127812 pl
dc.contributor.reviewerMakieła, Zbigniewpl
dc.date.accessioned2023-07-06T21:31:23Z
dc.date.available2023-07-06T21:31:23Z
dc.date.submitted2023-07-05pl
dc.fieldofstudymarketing i logistykapl
dc.identifier.apddiploma-148616-198459pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314456
dc.languagepolpl
dc.subject.endigital economy, marketing, marketing strategy, marketing instruments, footwear and clothing industry.pl
dc.subject.plgospodarka cyfrowa, marketing, strategia marketingowa, instrumenty marketingowe, branża obuwniczo-odzieżowa.pl
dc.titleStrategia i instrumenty marketingowe w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowejpl
dc.title.alternativeStrategy and marketing instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industrypl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this work is to present marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. The first two chapters cover the theoretical part, while the third and fourth cover the research part. The first chapter of this work discusses the goals and assumptions of the strategy construction in the digital economy. The second chapter presents models, strategies and marketing methods in the digital economy. The third chapter describes the footwear and clothing industry as an area of research in the field of marketing strategy. The last chapter presents the characteristics of marketing instruments used in the footwear and clothing industry.The main objective of the study is to identify marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. In order to conduct the research, the diagnostic survey method, the observational method and the monographic method were used. The main thesis assumes that marketing strategies and instruments in the footwear and clothing industry are determined by the functioning of entities in the digital economy. As a result of the research, the main thesis was confirmed. Some of the detailed theses have not been confirmed, and some have been confirmed.The work uses generally available literature on the subject, company websites of the surveyed enterprises, profiles in social media, articles on digital marketing, documentation of the surveyed enterprises, information available on the Internet, as well as own research.
dc.abstract.plpl
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. Dwa pierwsze rozdziały obejmują część teoretyczną, natomiast trzeci i czwarty obejmują część badawczą. W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zostały omówione cele i założenia konstrukcji strategii w gospodarce cyfrowej. W rozdziale drugim wyświetlono modele, strategie oraz metody marketingowe w gospodarce cyfrowej. W rozdziale trzecim jest opisana branża obuwniczo-odzieżowa jako obszar badań w zakresie strategii marketingowej. W ostatnim rozdziale jest przedstawiona charakterystyka instrumentów marketingowych wykorzystywanych w branży obuwniczo-odzieżowej.Głównym celem badania jest zidentyfikowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. W celu przeprowadzenia badań wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, metodę obserwacyjną oraz metodę monograficzną. Za główną tezę zakłada się, że strategie i instrumenty marketingowe w branży obuwniczo-odzieżowej są zdeterminowane funkcjonowaniem podmiotów w gospodarce cyfrowej. W wyniku badań teza główna została potwierdzona. Część tez szczegółowych nie znalazła potwierdzenia, a część została potwierdzona.W pracy wykorzystano ogólnodostępną literaturę przedmiotu, strony firmowe badanych przedsiębiorstw, profile w social media, artykuły poświęcone tematyce marketingu cyfrowego, dokumentację badanych przedsiębiorstw, informacje dostępne w internecie, a także badania własne.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.authorpl
Bugerko, Alina
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812
dc.contributor.reviewerpl
Makieła, Zbigniew
dc.date.accessioned
2023-07-06T21:31:23Z
dc.date.available
2023-07-06T21:31:23Z
dc.date.submittedpl
2023-07-05
dc.fieldofstudypl
marketing i logistyka
dc.identifier.apdpl
diploma-148616-198459
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314456
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
digital economy, marketing, marketing strategy, marketing instruments, footwear and clothing industry.
dc.subject.plpl
gospodarka cyfrowa, marketing, strategia marketingowa, instrumenty marketingowe, branża obuwniczo-odzieżowa.
dc.titlepl
Strategia i instrumenty marketingowe w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej
dc.title.alternativepl
Strategy and marketing instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

No access

No Thumbnail Available
Collections