Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Strategia i instrumenty marketingowe w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej
Strategy and marketing instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry
gospodarka cyfrowa, marketing, strategia marketingowa, instrumenty marketingowe, branża obuwniczo-odzieżowa.
digital economy, marketing, marketing strategy, marketing instruments, footwear and clothing industry.
Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. Dwa pierwsze rozdziały obejmują część teoretyczną, natomiast trzeci i czwarty obejmują część badawczą. W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zostały omówione cele i założenia konstrukcji strategii w gospodarce cyfrowej. W rozdziale drugim wyświetlono modele, strategie oraz metody marketingowe w gospodarce cyfrowej. W rozdziale trzecim jest opisana branża obuwniczo-odzieżowa jako obszar badań w zakresie strategii marketingowej. W ostatnim rozdziale jest przedstawiona charakterystyka instrumentów marketingowych wykorzystywanych w branży obuwniczo-odzieżowej.Głównym celem badania jest zidentyfikowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. W celu przeprowadzenia badań wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, metodę obserwacyjną oraz metodę monograficzną. Za główną tezę zakłada się, że strategie i instrumenty marketingowe w branży obuwniczo-odzieżowej są zdeterminowane funkcjonowaniem podmiotów w gospodarce cyfrowej. W wyniku badań teza główna została potwierdzona. Część tez szczegółowych nie znalazła potwierdzenia, a część została potwierdzona.W pracy wykorzystano ogólnodostępną literaturę przedmiotu, strony firmowe badanych przedsiębiorstw, profile w social media, artykuły poświęcone tematyce marketingu cyfrowego, dokumentację badanych przedsiębiorstw, informacje dostępne w internecie, a także badania własne.
The purpose of this work is to present marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. The first two chapters cover the theoretical part, while the third and fourth cover the research part. The first chapter of this work discusses the goals and assumptions of the strategy construction in the digital economy. The second chapter presents models, strategies and marketing methods in the digital economy. The third chapter describes the footwear and clothing industry as an area of research in the field of marketing strategy. The last chapter presents the characteristics of marketing instruments used in the footwear and clothing industry.The main objective of the study is to identify marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. In order to conduct the research, the diagnostic survey method, the observational method and the monographic method were used. The main thesis assumes that marketing strategies and instruments in the footwear and clothing industry are determined by the functioning of entities in the digital economy. As a result of the research, the main thesis was confirmed. Some of the detailed theses have not been confirmed, and some have been confirmed.The work uses generally available literature on the subject, company websites of the surveyed enterprises, profiles in social media, articles on digital marketing, documentation of the surveyed enterprises, information available on the Internet, as well as own research.
dc.abstract.en | The purpose of this work is to present marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. The first two chapters cover the theoretical part, while the third and fourth cover the research part. The first chapter of this work discusses the goals and assumptions of the strategy construction in the digital economy. The second chapter presents models, strategies and marketing methods in the digital economy. The third chapter describes the footwear and clothing industry as an area of research in the field of marketing strategy. The last chapter presents the characteristics of marketing instruments used in the footwear and clothing industry.The main objective of the study is to identify marketing strategies and instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry. In order to conduct the research, the diagnostic survey method, the observational method and the monographic method were used. The main thesis assumes that marketing strategies and instruments in the footwear and clothing industry are determined by the functioning of entities in the digital economy. As a result of the research, the main thesis was confirmed. Some of the detailed theses have not been confirmed, and some have been confirmed.The work uses generally available literature on the subject, company websites of the surveyed enterprises, profiles in social media, articles on digital marketing, documentation of the surveyed enterprises, information available on the Internet, as well as own research. | pl |
dc.abstract.pl | Celem niniejszej pracy jest zaprezentowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. Dwa pierwsze rozdziały obejmują część teoretyczną, natomiast trzeci i czwarty obejmują część badawczą. W rozdziale pierwszym niniejszej pracy zostały omówione cele i założenia konstrukcji strategii w gospodarce cyfrowej. W rozdziale drugim wyświetlono modele, strategie oraz metody marketingowe w gospodarce cyfrowej. W rozdziale trzecim jest opisana branża obuwniczo-odzieżowa jako obszar badań w zakresie strategii marketingowej. W ostatnim rozdziale jest przedstawiona charakterystyka instrumentów marketingowych wykorzystywanych w branży obuwniczo-odzieżowej.Głównym celem badania jest zidentyfikowanie strategii i instrumentów marketingowych w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej. W celu przeprowadzenia badań wykorzystano metodę sondażu diagnostycznego, metodę obserwacyjną oraz metodę monograficzną. Za główną tezę zakłada się, że strategie i instrumenty marketingowe w branży obuwniczo-odzieżowej są zdeterminowane funkcjonowaniem podmiotów w gospodarce cyfrowej. W wyniku badań teza główna została potwierdzona. Część tez szczegółowych nie znalazła potwierdzenia, a część została potwierdzona.W pracy wykorzystano ogólnodostępną literaturę przedmiotu, strony firmowe badanych przedsiębiorstw, profile w social media, artykuły poświęcone tematyce marketingu cyfrowego, dokumentację badanych przedsiębiorstw, informacje dostępne w internecie, a także badania własne. | pl |
dc.affiliation | Uniwersytet Jagielloński w Krakowie | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.author | Bugerko, Alina | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/UJK | pl |
dc.contributor.reviewer | Dudzińska-Korczak, Natalia - 127812 | pl |
dc.contributor.reviewer | Makieła, Zbigniew | pl |
dc.date.accessioned | 2023-07-06T21:31:23Z | |
dc.date.available | 2023-07-06T21:31:23Z | |
dc.date.submitted | 2023-07-05 | pl |
dc.fieldofstudy | marketing i logistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-148616-198459 | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/314456 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | digital economy, marketing, marketing strategy, marketing instruments, footwear and clothing industry. | pl |
dc.subject.pl | gospodarka cyfrowa, marketing, strategia marketingowa, instrumenty marketingowe, branża obuwniczo-odzieżowa. | pl |
dc.title | Strategia i instrumenty marketingowe w erze gospodarki cyfrowej na przykładzie branży obuwniczo-odzieżowej | pl |
dc.title.alternative | Strategy and marketing instruments in the era of digital economy on the example of the footwear and clothing industry | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |