Determinanty struktury kosztów jakości w przedsiębiorstwach usługowych

2017
book section
article
dc.abstract.plKoszty jakości są najważniejszą częścią rachunku kosztów jakości. W celu prowadzenia działań optymalizacyjnych niezbędne staje się oszacowanie ich wielkości. Celem artykułu jest przedstawienie najważniejszych czynników wpływających na strukturę i poziom kosztów jakości w przedsiębiorstwach usługowych. W części pierwszej autor skupia się na klasyfikacjach procesów. Druga część zawiera determinanty kosztów jakości występujących w procesach usługowych. W trzecim punkcie znajduje się kompleksowa analiza struktury kosztów jakości w procesach przedsiębiorstw świadczących usługi. Obiekt badań stanowią koszty jakości i procesy zachodzące w działalności usługowej. Na potrzeby opracowania publikacji wykorzystano analizę piśmiennictwa naukowego z zakresu zarządzania jakością, rachunkowości i jakości usług oraz zastosowano metody indukcji i dedukcji. W podsumowaniu artykułu autor podkreśla co jest najważniejszym elementem w szacowaniu kosztów jakości oraz wskazuje na działania, które należy podjąć w przedsiębiorstwach usługowych, aby zapewnić pełną satysfakcję klientów.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzaniapl
dc.contributor.authorSadkowski, Wojciech - 149476 pl
dc.contributor.editorLuty, Zbigniewpl
dc.contributor.editorKrasiński, Marekpl
dc.date.accessioned2018-10-25T15:27:07Z
dc.date.available2018-10-25T15:27:07Z
dc.date.issued2017pl
dc.description.physical72-82pl
dc.description.publication0,7pl
dc.identifier.bookweblinkhttp://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4456066pl
dc.identifier.isbn978-83-7695-714-2pl
dc.identifier.projectROD UJ / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/58725
dc.languagepolpl
dc.language.containerpolpl
dc.pubinfoWrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznegopl
dc.publisher.ministerialUniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiupl
dc.rightsDodaję tylko opis bibliograficzny*
dc.rights.licenceBez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfoliczba autorów 13; liczba stron 104; liczba arkuszy wydawniczych 6,9;pl
dc.subject.plkoszty jakościpl
dc.subject.plprocespl
dc.subject.plprzedsiębiorstwo usługowepl
dc.subtypeArticlepl
dc.titleDeterminanty struktury kosztów jakości w przedsiębiorstwach usługowychpl
dc.title.alternativeDeterminants of the structure of quality costs in service companiespl
dc.title.containerRachunkowość w zarządzaniupl
dc.typeBookSectionpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.plpl
Koszty jakości są najważniejszą częścią rachunku kosztów jakości. W celu prowadzenia działań optymalizacyjnych niezbędne staje się oszacowanie ich wielkości. Celem artykułu jest przedstawienie najważniejszych czynników wpływających na strukturę i poziom kosztów jakości w przedsiębiorstwach usługowych. W części pierwszej autor skupia się na klasyfikacjach procesów. Druga część zawiera determinanty kosztów jakości występujących w procesach usługowych. W trzecim punkcie znajduje się kompleksowa analiza struktury kosztów jakości w procesach przedsiębiorstw świadczących usługi. Obiekt badań stanowią koszty jakości i procesy zachodzące w działalności usługowej. Na potrzeby opracowania publikacji wykorzystano analizę piśmiennictwa naukowego z zakresu zarządzania jakością, rachunkowości i jakości usług oraz zastosowano metody indukcji i dedukcji. W podsumowaniu artykułu autor podkreśla co jest najważniejszym elementem w szacowaniu kosztów jakości oraz wskazuje na działania, które należy podjąć w przedsiębiorstwach usługowych, aby zapewnić pełną satysfakcję klientów.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej : Instytut Ekonomii, Finansów i Zarządzania
dc.contributor.authorpl
Sadkowski, Wojciech - 149476
dc.contributor.editorpl
Luty, Zbigniew
dc.contributor.editorpl
Krasiński, Marek
dc.date.accessioned
2018-10-25T15:27:07Z
dc.date.available
2018-10-25T15:27:07Z
dc.date.issuedpl
2017
dc.description.physicalpl
72-82
dc.description.publicationpl
0,7
dc.identifier.bookweblinkpl
http://katalog.nukat.edu.pl/lib/item?id=chamo:4456066
dc.identifier.isbnpl
978-83-7695-714-2
dc.identifier.projectpl
ROD UJ / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/58725
dc.languagepl
pol
dc.language.containerpl
pol
dc.pubinfopl
Wrocław : Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego
dc.publisher.ministerialpl
Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu
dc.rights*
Dodaję tylko opis bibliograficzny
dc.rights.licence
Bez licencji otwartego dostępu
dc.rights.uri*
dc.sourceinfopl
liczba autorów 13; liczba stron 104; liczba arkuszy wydawniczych 6,9;
dc.subject.plpl
koszty jakości
dc.subject.plpl
proces
dc.subject.plpl
przedsiębiorstwo usługowe
dc.subtypepl
Article
dc.titlepl
Determinanty struktury kosztów jakości w przedsiębiorstwach usługowych
dc.title.alternativepl
Determinants of the structure of quality costs in service companies
dc.title.containerpl
Rachunkowość w zarządzaniu
dc.typepl
BookSection
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
10
Views per month
Views per city
Siemianowice Śląskie
2
Warsaw
2
Hrubieszów
1
Krakow
1
Kraśnik
1
Lodz
1
Rumia
1
Zielona Góra
1

No access

No Thumbnail Available