'Czy wolontariat służy porozumieniu? Występowanie międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej w projekcie Wolontariatu Europejskiego.

master
dc.abstract.enThe purpose of this study is to consider communication process in the intercultural enviroment, something that becomes today an experience of every person, not only in Europe, but around the globe. The main intention is to analize the occurence of intercultural communicative competence in the European Voluntary Service's (EVS) environment .First two chapters focus on the notions of 'communication' and 'culture', both serve to sketch the conceptual framework that will be used in further analysis.Chapter three presents the history of the emergence and development of new field of study, one that arose in result of attention shift towards cultural influences on communication.Chapter four contains twofold consideration of the concept of identity - with reference to communication, and to the European identity Further parts of the paper try to define the title competence using presented theories.The intention of this study is to explore communication in a specific enviroment (EVS), hence the next chapter describes a brief history of volunteering in Europe, discussing the specifics of this particular initiative of the European Commission addressed to the youth.We intend to analize the project’s main purposes - developing solidarity, promotion of an active citizenship and mutual understanding among young people and also present project specific priorities.The following chapter's purpose is to present non- formal educational aspect of EVS, it also introduces Youth Pass Certificate - a document that shows volounteer's skills development during the programme. Youth Pass Certificates of various volunteers have been analysed for this research.The final, ninth chapter presents the results of the study and its conclusions. We claim that intercultural communicative competence is underappreciated in the EU innitiative.pl
dc.abstract.plZadaniem niniejszej pracy jest refleksja nad procesem komunikacji w środowisku międzykulturowym, które staje się dziś udziałem każdego mieszkańca nie tylko Europy,ale i naszej planety. Celem szczegółowym jest zaś analiza występowania dyspozycji ułatwiających przebieg dialogu w środowisku Wolontariatu Europejskiego.Dwa pierwsze rozdziały skupiają się na komunikacji i kulturze, służyć mają zarysowaniu siatki pojęciowej, która będziemy się posługiwać w dalszej analizie.Rozdział trzeci przedstawia historie powstania i rozwoju badan nowej dziedziny naukowej, powstałej w wyniku zwrócenia uwagi na kulturowe uwarunkowania procesu komunikacji w ubiegłym stuleciu. Prezentuje również teorie wybranych przedstawicieli nurtu komunikacji międzykulturowej, ukazując złożoność zagadnienia.Rozdział czwarty stanowi dwojakie rozważania nad zagadnieniem tożsamości: w odniesieniu do komunikacji oraz na temat ‘tożsamości europejskiej’.W kolejnej części pracy próbujemy zdefiniować tytułowa kompetencje posługując się przedstawionymi wcześniej teoriami.Ponieważ zamierzamy zająć się zagadnieniem komunikacji w specyficznym środowisku, jakim jest projekt Wolontariatu Europejskiego (European Voluntary Service, EVS), a zatem kolejny rozdział przedstawia pokrótce historie działań wolontaryjnych w Europie, omawiając następnie specyfikę tej konkretnej inicjatywy Komisji Europejskiej skierowanej do młodzieży. Zwracamy uwagę na ogólne cele projektu - rozwijanie poczucia solidarności oraz promowanie aktywności obywatelskiej i wzajemnego zrozumienia wśród młodzieży omawiamy także jego szczególne priorytety.W tej kolejnej części pracy przedstawimy aspekt edukacyjny EVS oraz certyfikat Youth Pass, będący poświadczeniem rezultatów procesu uczenia się wolontariusza w trakcie projektu, który to dokument posłuży nam do analizy badawczej.Badanie i jego rezultaty zostaną omówione w ostatnim, dziewiątym rozdziale.pl
dc.affiliationWydział Filozoficznypl
dc.contributor.advisorPiekarski, Przemysławpl
dc.contributor.authorWłasińska, Joannapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WF5pl
dc.contributor.reviewerTrzcińska, Izabela - 132430 pl
dc.contributor.reviewerPiekarski, Przemysławpl
dc.date.accessioned2020-07-25T06:04:00Z
dc.date.available2020-07-25T06:04:00Z
dc.date.submitted2014-10-28pl
dc.fieldofstudyporównawcze studia cywilizacjipl
dc.identifier.apddiploma-92389-35145pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200536
dc.languagepolpl
dc.subject.enEVS, European Union, \nIntercultural Communicative Competencepl
dc.subject.plwolontariat, Unia Europejska, tożsamość,międzykulturowa kompetencja komunikacyjnapl
dc.title'Czy wolontariat służy porozumieniu? Występowanie międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej w projekcie Wolontariatu Europejskiego.pl
dc.title.alternativeDoes Volunteering increase Understanding? The presence of Intercultural Communicative Competence within European Voluntary Service framework.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The purpose of this study is to consider communication process in the intercultural enviroment, something that becomes today an experience of every person, not only in Europe, but around the globe. The main intention is to analize the occurence of intercultural communicative competence in the European Voluntary Service's (EVS) environment .First two chapters focus on the notions of 'communication' and 'culture', both serve to sketch the conceptual framework that will be used in further analysis.Chapter three presents the history of the emergence and development of new field of study, one that arose in result of attention shift towards cultural influences on communication.Chapter four contains twofold consideration of the concept of identity - with reference to communication, and to the European identity Further parts of the paper try to define the title competence using presented theories.The intention of this study is to explore communication in a specific enviroment (EVS), hence the next chapter describes a brief history of volunteering in Europe, discussing the specifics of this particular initiative of the European Commission addressed to the youth.We intend to analize the project’s main purposes - developing solidarity, promotion of an active citizenship and mutual understanding among young people and also present project specific priorities.The following chapter's purpose is to present non- formal educational aspect of EVS, it also introduces Youth Pass Certificate - a document that shows volounteer's skills development during the programme. Youth Pass Certificates of various volunteers have been analysed for this research.The final, ninth chapter presents the results of the study and its conclusions. We claim that intercultural communicative competence is underappreciated in the EU innitiative.
dc.abstract.plpl
Zadaniem niniejszej pracy jest refleksja nad procesem komunikacji w środowisku międzykulturowym, które staje się dziś udziałem każdego mieszkańca nie tylko Europy,ale i naszej planety. Celem szczegółowym jest zaś analiza występowania dyspozycji ułatwiających przebieg dialogu w środowisku Wolontariatu Europejskiego.Dwa pierwsze rozdziały skupiają się na komunikacji i kulturze, służyć mają zarysowaniu siatki pojęciowej, która będziemy się posługiwać w dalszej analizie.Rozdział trzeci przedstawia historie powstania i rozwoju badan nowej dziedziny naukowej, powstałej w wyniku zwrócenia uwagi na kulturowe uwarunkowania procesu komunikacji w ubiegłym stuleciu. Prezentuje również teorie wybranych przedstawicieli nurtu komunikacji międzykulturowej, ukazując złożoność zagadnienia.Rozdział czwarty stanowi dwojakie rozważania nad zagadnieniem tożsamości: w odniesieniu do komunikacji oraz na temat ‘tożsamości europejskiej’.W kolejnej części pracy próbujemy zdefiniować tytułowa kompetencje posługując się przedstawionymi wcześniej teoriami.Ponieważ zamierzamy zająć się zagadnieniem komunikacji w specyficznym środowisku, jakim jest projekt Wolontariatu Europejskiego (European Voluntary Service, EVS), a zatem kolejny rozdział przedstawia pokrótce historie działań wolontaryjnych w Europie, omawiając następnie specyfikę tej konkretnej inicjatywy Komisji Europejskiej skierowanej do młodzieży. Zwracamy uwagę na ogólne cele projektu - rozwijanie poczucia solidarności oraz promowanie aktywności obywatelskiej i wzajemnego zrozumienia wśród młodzieży omawiamy także jego szczególne priorytety.W tej kolejnej części pracy przedstawimy aspekt edukacyjny EVS oraz certyfikat Youth Pass, będący poświadczeniem rezultatów procesu uczenia się wolontariusza w trakcie projektu, który to dokument posłuży nam do analizy badawczej.Badanie i jego rezultaty zostaną omówione w ostatnim, dziewiątym rozdziale.
dc.affiliationpl
Wydział Filozoficzny
dc.contributor.advisorpl
Piekarski, Przemysław
dc.contributor.authorpl
Własińska, Joanna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WF5
dc.contributor.reviewerpl
Trzcińska, Izabela - 132430
dc.contributor.reviewerpl
Piekarski, Przemysław
dc.date.accessioned
2020-07-25T06:04:00Z
dc.date.available
2020-07-25T06:04:00Z
dc.date.submittedpl
2014-10-28
dc.fieldofstudypl
porównawcze studia cywilizacji
dc.identifier.apdpl
diploma-92389-35145
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/200536
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
EVS, European Union, \nIntercultural Communicative Competence
dc.subject.plpl
wolontariat, Unia Europejska, tożsamość,międzykulturowa kompetencja komunikacyjna
dc.titlepl
'Czy wolontariat służy porozumieniu? Występowanie międzykulturowej kompetencji komunikacyjnej w projekcie Wolontariatu Europejskiego.
dc.title.alternativepl
Does Volunteering increase Understanding? The presence of Intercultural Communicative Competence within European Voluntary Service framework.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
28
Views per month
Views per city
Chandler
5
Wroclaw
3
Lublin
2
Des Moines
1
Dublin
1
Pisarzowice
1
Poznan
1
Skawina
1
Warsaw
1

No access

No Thumbnail Available