Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Czym jest "Trash TV". Tabloidyzacja amerykańskiej telewizji w latach 80. na przykładzie talk show
What is "Trash TV". Tabloidization of American television in the 80's. Study case: talk show
tabloid, talk show, trash TV,
tabloid, talk show, trash TV
Praca magisterska jest poświęcona rozważaniom na temat tabloidyzacji, jakiej uległa amerykańska telewizja, szczególnie w latach 80. XX wieku. Główna uwaga skierowana jest w stronę programów typu talk show, które posłużyły mi jako przykład omawianego procesu. Celem pracy jest udowodnienie, iż talk show zmienia się wraz z przemianami społecznymi, kulturalnymi i ekonomicznymi kraju, oraz rozwojem przemysłu telewizyjnego, samego sobie. Dzieje się tak, ponieważ talk show oraz jego gospodarze, starają się sprostać oczekiwaniom widzów, poprzez prezentacje treści adekwatnych dla kultury oraz wydarzeń danej dekady.Niniejsza praca, składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich, zatytułowany „Tabloidyzacja amerykańskich mediów w latach 80.”, To przede wszystkim wyjaśnienie podstawowych pojęć dotyczących tego procesu. Trudno bowiem mówić o tabloidyzacji talk show, bez wyjaśnienia etymologii słowa „tabloid”, jego znaczenia oraz historii, która związana jest uprzednio z prasą. Rozdział traktuje o gazetach XIX wieku, tzw. „penny press” oraz „yellow journalism”, które starając się dopasować do potrzeb „szarego” czytelnika, zmieniły swoje standardy, obniżyły cenę, oraz skierowały swoją uwagę w stronę taniej sensacji. Następnie skupiam się na procesie tabloidyzacji w telewizji amerykańskiej, który stał się bardzo widoczny w latach 80. XX wieku. Omówione tu zostają warunki oraz problemy społeczne, kulturalne i ekonomiczne Stanów Zjednoczonych w latach 80., ich wpływ na rynek telewizyjny, oraz pokazane jest w jaki sposób trudne kwestie dekady przełożyły się na treści pokazywane w talk show i popularność „trash TV”.Drugi rozdział, to historia powstania i rozwoju gatunku talk show od lat 40. do 80. Omówione tu zostają najpopularniejsze programy, sylwetki ich gospodarzy, oraz realia, w jakich tworzył się ten format w danej dekadzie.Trzeci, ostatni rozdział, jest następstwem dwóch poprzednich, a więc traktuje on ściśle o tabloidyzacji talk show w latach 80. i skupia się na najciekawszych jej przykładach, oraz kierunku w jakim poszły kolejne z nich w latach 90. Część ta, to także próba odpowiedzenia na pytanie, kim jest widz i uczestnik talk show, oraz przedstawienia argumentów zarówno po stronie zwolenników, dla których programy te są rozrywką, jak i krytyków gatunku, którzy widzą w nich jedynie agresję oraz degradację wartości moralnych.
The M.A thesis is devoted to the tabloidization of American television, which became visible especially in the 80's in the 20th century. The main focus is given to talk show programs that serve as an example of the process discussed. The aim of the thesis is to prove, that evolution within the talk show format is closely related to social, economical, and political changes, as well as, the development of television industry itself. It happens because, talk shows and their hosts have tried to meet the viewers' expectations. They can manage to do it, through presenting and discussing issues, which are adequate to the culture and events of a decade. This dissertation consists of three chapters. First, entitled “Tabloidization of American media in the 80's”, is mainly about explaining the basic concepts concerning this process, as it's hard to talk over tabloidization of talk shows, without clarifying the etymology of the word “tabloid” and its meaning for the history, which was previously connected with the press. The chapter deals with the newspapers from the 19th Century, so called, “penny press” and “yellow journalism”, which tried to adjust to the needs of a common reader, changed their standards, lowered the price, and focused their attention on cheap sensation. Next, I discuss the process of tabloidization in American television, seen especially in the 80's of 20th Century. This part deals with the social, economical and cultural conditions and problems in the United States, as well as, their influence on television industry. I also try to show in what way, difficult issues of the decade were reflected in the content shown on talk shows and why the “trash TV” gained then such popularity. The second chapter is a talk show history in terms of its beginning and the development from the 40's to the 80's of the 20th Century. It presents the most popular programs and their hosts and the realia of living in the given years, in which talk show was developing.The third, last chapter results form two previous ones. It deals closely with the tabloidization of talk show in the 80's and it focuses on the most interesting examples. I also wanted to show in what direction next programs of this kind went a decade later. This part is also an attempt of answering the question who the viewer and participant of talk show is, and presenting the arguments of talk shows proponents, who perceive them as an entertainment, and the critics of the genre, dispraising aggression and degradation of moral values, which, according to them, are present on talk shows..
dc.abstract.en | The M.A thesis is devoted to the tabloidization of American television, which became visible especially in the 80's in the 20th century. The main focus is given to talk show programs that serve as an example of the process discussed. The aim of the thesis is to prove, that evolution within the talk show format is closely related to social, economical, and political changes, as well as, the development of television industry itself. It happens because, talk shows and their hosts have tried to meet the viewers' expectations. They can manage to do it, through presenting and discussing issues, which are adequate to the culture and events of a decade. This dissertation consists of three chapters. First, entitled “Tabloidization of American media in the 80's”, is mainly about explaining the basic concepts concerning this process, as it's hard to talk over tabloidization of talk shows, without clarifying the etymology of the word “tabloid” and its meaning for the history, which was previously connected with the press. The chapter deals with the newspapers from the 19th Century, so called, “penny press” and “yellow journalism”, which tried to adjust to the needs of a common reader, changed their standards, lowered the price, and focused their attention on cheap sensation. Next, I discuss the process of tabloidization in American television, seen especially in the 80's of 20th Century. This part deals with the social, economical and cultural conditions and problems in the United States, as well as, their influence on television industry. I also try to show in what way, difficult issues of the decade were reflected in the content shown on talk shows and why the “trash TV” gained then such popularity. The second chapter is a talk show history in terms of its beginning and the development from the 40's to the 80's of the 20th Century. It presents the most popular programs and their hosts and the realia of living in the given years, in which talk show was developing.The third, last chapter results form two previous ones. It deals closely with the tabloidization of talk show in the 80's and it focuses on the most interesting examples. I also wanted to show in what direction next programs of this kind went a decade later. This part is also an attempt of answering the question who the viewer and participant of talk show is, and presenting the arguments of talk shows proponents, who perceive them as an entertainment, and the critics of the genre, dispraising aggression and degradation of moral values, which, according to them, are present on talk shows.. | pl |
dc.abstract.pl | Praca magisterska jest poświęcona rozważaniom na temat tabloidyzacji, jakiej uległa amerykańska telewizja, szczególnie w latach 80. XX wieku. Główna uwaga skierowana jest w stronę programów typu talk show, które posłużyły mi jako przykład omawianego procesu. Celem pracy jest udowodnienie, iż talk show zmienia się wraz z przemianami społecznymi, kulturalnymi i ekonomicznymi kraju, oraz rozwojem przemysłu telewizyjnego, samego sobie. Dzieje się tak, ponieważ talk show oraz jego gospodarze, starają się sprostać oczekiwaniom widzów, poprzez prezentacje treści adekwatnych dla kultury oraz wydarzeń danej dekady.Niniejsza praca, składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich, zatytułowany „Tabloidyzacja amerykańskich mediów w latach 80.”, To przede wszystkim wyjaśnienie podstawowych pojęć dotyczących tego procesu. Trudno bowiem mówić o tabloidyzacji talk show, bez wyjaśnienia etymologii słowa „tabloid”, jego znaczenia oraz historii, która związana jest uprzednio z prasą. Rozdział traktuje o gazetach XIX wieku, tzw. „penny press” oraz „yellow journalism”, które starając się dopasować do potrzeb „szarego” czytelnika, zmieniły swoje standardy, obniżyły cenę, oraz skierowały swoją uwagę w stronę taniej sensacji. Następnie skupiam się na procesie tabloidyzacji w telewizji amerykańskiej, który stał się bardzo widoczny w latach 80. XX wieku. Omówione tu zostają warunki oraz problemy społeczne, kulturalne i ekonomiczne Stanów Zjednoczonych w latach 80., ich wpływ na rynek telewizyjny, oraz pokazane jest w jaki sposób trudne kwestie dekady przełożyły się na treści pokazywane w talk show i popularność „trash TV”.Drugi rozdział, to historia powstania i rozwoju gatunku talk show od lat 40. do 80. Omówione tu zostają najpopularniejsze programy, sylwetki ich gospodarzy, oraz realia, w jakich tworzył się ten format w danej dekadzie.Trzeci, ostatni rozdział, jest następstwem dwóch poprzednich, a więc traktuje on ściśle o tabloidyzacji talk show w latach 80. i skupia się na najciekawszych jej przykładach, oraz kierunku w jakim poszły kolejne z nich w latach 90. Część ta, to także próba odpowiedzenia na pytanie, kim jest widz i uczestnik talk show, oraz przedstawienia argumentów zarówno po stronie zwolenników, dla których programy te są rozrywką, jak i krytyków gatunku, którzy widzą w nich jedynie agresję oraz degradację wartości moralnych. | pl |
dc.affiliation | Wydział Studiów Międzynarodowych i Politycznych | pl |
dc.contributor.advisor | Kijewska-Trembecka, Marta - 128788 | pl |
dc.contributor.author | Kielar, Marta | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WSMP | pl |
dc.contributor.reviewer | Rybkowski, Radosław - 100834 | pl |
dc.contributor.reviewer | Kijewska-Trembecka, Marta - 128788 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-24T11:17:32Z | |
dc.date.available | 2020-07-24T11:17:32Z | |
dc.date.submitted | 2012-10-25 | pl |
dc.fieldofstudy | amerykanistyka | pl |
dc.identifier.apd | diploma-69938-124619 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/183081 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | tabloid, talk show, trash TV | pl |
dc.subject.pl | tabloid, talk show, trash TV, | pl |
dc.title | Czym jest "Trash TV". Tabloidyzacja amerykańskiej telewizji w latach 80. na przykładzie talk show | pl |
dc.title.alternative | What is "Trash TV". Tabloidization of American television in the 80's. Study case: talk show | pl |
dc.type | master | pl |
dspace.entity.type | Publication |