Wykorzystanie ambient marketingu w celu kreatywnej komunikacji z odbiorcami na przykładzie wybranych marek

master
dc.abstract.enNowadays, enterprises more and more often decide to use innovative forms of promoting their services or products. The advertising market is developing dynamically, which means that companies compete with each other and try to best match the advertisement to the client. In connection with the above, an important element is the analysis of activities undertaken by enterprises in the field of using ambient marketing. The main goal of this master’s thesis is to discuss the impact of ambient marketing on the recipient's involvement and its active role in the process of marketing communication on the example of Coca Cola and Ikea ambient campaigns. In accordance with the aim of the work, the author analyzed three ambient campaigns of the given brands in terms of communication, innovation and the scope of activity caused by a given advertisement.pl
dc.abstract.plW dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na innowacyjne formy promowania swoich usług czy też produktu. Rynek reklamy rozwija się dynamicznie przez co przedsiębiorstwa konkurują ze sobą i starają się jak najlepiej dopasować reklamę pod klienta. W związku z powyższym istotnym elementem staje się analiza działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie stosowania ambient marketingu. Celem głównym niniejszej pracy jest omówienie wpływu ambient marketingu na zaangażowanie odbiorcy oraz jego aktywnej roli w procesie komunikacji marketingowej na przykładzie kampanii ambientowych marki Coca Cola i Ikea. Zgodnie z celem pracy autorka przeanalizowała trzy kampanie ambientowe podanych marek pod względem komunikacji, innowacji oraz zakresu aktywności jaki wywołuje dana reklama.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.authorSulisz, Annapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerNajda-Janoszka, Marta - 173388 pl
dc.contributor.reviewerGancarczyk, Jacek - 185651 pl
dc.date.accessioned2022-10-31T22:43:34Z
dc.date.available2022-10-31T22:43:34Z
dc.date.submitted2022-10-27pl
dc.fieldofstudymedia społecznościowe w zarządzaniupl
dc.identifier.apddiploma-158220-287101pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303099
dc.languagepolpl
dc.subject.enAMBIENT MARKETING – COCA COLA - IKEA – INNOWATION – MARKETINGpl
dc.subject.plAMBIENT MARKETING – COCA COLA - IKEA – INNOWACJA – MARKETINGpl
dc.titleWykorzystanie ambient marketingu w celu kreatywnej komunikacji z odbiorcami na przykładzie wybranych marekpl
dc.title.alternativeThe use of ambient marketing for creative communication with recipients on the example of selected brandspl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Nowadays, enterprises more and more often decide to use innovative forms of promoting their services or products. The advertising market is developing dynamically, which means that companies compete with each other and try to best match the advertisement to the client. In connection with the above, an important element is the analysis of activities undertaken by enterprises in the field of using ambient marketing. The main goal of this master’s thesis is to discuss the impact of ambient marketing on the recipient's involvement and its active role in the process of marketing communication on the example of Coca Cola and Ikea ambient campaigns. In accordance with the aim of the work, the author analyzed three ambient campaigns of the given brands in terms of communication, innovation and the scope of activity caused by a given advertisement.
dc.abstract.plpl
W dzisiejszych czasach przedsiębiorstwa coraz częściej decydują się na innowacyjne formy promowania swoich usług czy też produktu. Rynek reklamy rozwija się dynamicznie przez co przedsiębiorstwa konkurują ze sobą i starają się jak najlepiej dopasować reklamę pod klienta. W związku z powyższym istotnym elementem staje się analiza działań podejmowanych przez przedsiębiorstwa w zakresie stosowania ambient marketingu. Celem głównym niniejszej pracy jest omówienie wpływu ambient marketingu na zaangażowanie odbiorcy oraz jego aktywnej roli w procesie komunikacji marketingowej na przykładzie kampanii ambientowych marki Coca Cola i Ikea. Zgodnie z celem pracy autorka przeanalizowała trzy kampanie ambientowe podanych marek pod względem komunikacji, innowacji oraz zakresu aktywności jaki wywołuje dana reklama.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.authorpl
Sulisz, Anna
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Najda-Janoszka, Marta - 173388
dc.contributor.reviewerpl
Gancarczyk, Jacek - 185651
dc.date.accessioned
2022-10-31T22:43:34Z
dc.date.available
2022-10-31T22:43:34Z
dc.date.submittedpl
2022-10-27
dc.fieldofstudypl
media społecznościowe w zarządzaniu
dc.identifier.apdpl
diploma-158220-287101
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/303099
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
AMBIENT MARKETING – COCA COLA - IKEA – INNOWATION – MARKETING
dc.subject.plpl
AMBIENT MARKETING – COCA COLA - IKEA – INNOWACJA – MARKETING
dc.titlepl
Wykorzystanie ambient marketingu w celu kreatywnej komunikacji z odbiorcami na przykładzie wybranych marek
dc.title.alternativepl
The use of ambient marketing for creative communication with recipients on the example of selected brands
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
16
Views per month
Views per city
Warsaw
8
Florence
2
Krakow
1
Poznan
1
Wroclaw
1
Świdnik
1
Żory
1

No access

No Thumbnail Available
Collections