Budowanie relacji B2B klubu sportowego na przykładzie Wisły Kraków S.A.

master
dc.abstract.enThis is a thesis about building a B2B (business to business) relationships by one of the well-known Polish sport club - Wisła Kraków S.A. Currently, Wisła Kraków is a strong brand in the world of Polish sport, especially in Polish football world. The club was founded over 110 years ago and since then has achieved many successes. Among clubs from Poland, Wisła Kraków is one of those with the largest number of fans, both in region and in the whole country. Similar to other big sport clubs in Poland, Wisła has undergone big changes from being an amateur club to efficiently and effectively managed sport club and at present Wisła is a joint-stock company, is a large company operating on a specific market. The thesis deals with the broad spectrum of sport market in Poland. Polish sport, especially football has evolved a lot from meetings for passionate people eager to promote physical activities and patriotic attitude to powerful organisations managed by entrepreneurs who own companies from big markets. The clue of this thesis is an analysis of business relationships between Wisła Kraków and sponsors, partners and other organisations. The structure of the club is introduced as an effectively run business with its relationships with other business entities. The important aspect of these analyses is to draw attention to non-financial relationships which are fundamental to long-term cooperation. In this thesis I have included my personal conclusions about current club functioning in business relationships. The business plan for the nearest future indicating how to maintain foregoing relationships and build next long-term contracts is attached.pl
dc.abstract.plPraca poświęcona została budowania relacji typu B2B (business to business) przez jeden z najbardziej znanych polskich klubów sportowych, jakim jest Wisła Kraków S.A. Wisła Kraków stanowi obecne silną markę w świecie sportowym, a zwłaszcza piłkarskim. Klub posiada ponad 110-letnią historię, wiele sukcesów na koncie i spośród klubów z Polski jest jednym z tych o największej liczbie sympatyków, zarówno w swoim regionie, jak i całym kraju. Podobnie jak inne ważne kluby sportowe w Polsce, Wisła przeszła drogę od amatorskiej drużyny, przez sprawnie i efektywnie działający klub sportowy w okresie rozkwitu struktur polskiego sportu, aż do spółki akcyjnej, czyli dużego przedsiębiorstwa działająca na specyficznym rynku sportowym.Praca podejmuje szerzej temat rynku sportowego w Polsce. Polski sport, a szczególnie piłka nożna mocno ewoluowała od spotkań pasjonatów, chcących krzewić kulturę fizyczną i postawy patriotyczne, do potężnych organizacji zarządzanych przez przedsiębiorców, prowadzących kluby-firmy w gałęzi rynku, który stanowi liczącą się finansową siłę na całym świecie.Sednem pracy jest analiza relacji biznesowych między Wisłą Kraków a sponsorami, partnerami i innymi organizacjami, z którymi współpracuje klub. Przedstawiono strukturę klubu, a także z relacje biznesowe z poszczególnymi podmiotami gospodarczymi. Ważnym aspektem tych analiz jest zwrócenie uwagi na pozafinansowe relacje, które dają fundament współpracy długofalowej.Praca została opatrzona autorskimi wnioskami na temat obecnego funkcjonowania klubu w relacjach biznesowych. Dołączony został również plan działania na najbliższe lata, który wskazuje m.in. sposoby utrzymania dotychczasowych relacji biznesowych.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorNessel, Karolinapl
dc.contributor.authorCzwartkiewicz, Tomaszpl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerNessel, Karolinapl
dc.contributor.reviewerWszendybył-Skulska, Ewa - 132794 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T20:02:59Z
dc.date.available2020-07-27T20:02:59Z
dc.date.submitted2018-10-19pl
dc.fieldofstudyzarządzaniepl
dc.fieldofstudyzarządzanie w sporciepl
dc.identifier.apddiploma-127614-217210pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231482
dc.languagepolpl
dc.subject.enB2B relationship – Wisla Krakow – Professional football’s market – Business – Sportpl
dc.subject.plRelacje B2B – Wisła Kraków – Rynek profesjonalnej piłki nożnej – Biznes – Sportpl
dc.titleBudowanie relacji B2B klubu sportowego na przykładzie Wisły Kraków S.A.pl
dc.title.alternativeBuilding a B2B relatioships of the sport club by the example of Wisla Krakow Inc.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
This is a thesis about building a B2B (business to business) relationships by one of the well-known Polish sport club - Wisła Kraków S.A. Currently, Wisła Kraków is a strong brand in the world of Polish sport, especially in Polish football world. The club was founded over 110 years ago and since then has achieved many successes. Among clubs from Poland, Wisła Kraków is one of those with the largest number of fans, both in region and in the whole country. Similar to other big sport clubs in Poland, Wisła has undergone big changes from being an amateur club to efficiently and effectively managed sport club and at present Wisła is a joint-stock company, is a large company operating on a specific market. The thesis deals with the broad spectrum of sport market in Poland. Polish sport, especially football has evolved a lot from meetings for passionate people eager to promote physical activities and patriotic attitude to powerful organisations managed by entrepreneurs who own companies from big markets. The clue of this thesis is an analysis of business relationships between Wisła Kraków and sponsors, partners and other organisations. The structure of the club is introduced as an effectively run business with its relationships with other business entities. The important aspect of these analyses is to draw attention to non-financial relationships which are fundamental to long-term cooperation. In this thesis I have included my personal conclusions about current club functioning in business relationships. The business plan for the nearest future indicating how to maintain foregoing relationships and build next long-term contracts is attached.
dc.abstract.plpl
Praca poświęcona została budowania relacji typu B2B (business to business) przez jeden z najbardziej znanych polskich klubów sportowych, jakim jest Wisła Kraków S.A. Wisła Kraków stanowi obecne silną markę w świecie sportowym, a zwłaszcza piłkarskim. Klub posiada ponad 110-letnią historię, wiele sukcesów na koncie i spośród klubów z Polski jest jednym z tych o największej liczbie sympatyków, zarówno w swoim regionie, jak i całym kraju. Podobnie jak inne ważne kluby sportowe w Polsce, Wisła przeszła drogę od amatorskiej drużyny, przez sprawnie i efektywnie działający klub sportowy w okresie rozkwitu struktur polskiego sportu, aż do spółki akcyjnej, czyli dużego przedsiębiorstwa działająca na specyficznym rynku sportowym.Praca podejmuje szerzej temat rynku sportowego w Polsce. Polski sport, a szczególnie piłka nożna mocno ewoluowała od spotkań pasjonatów, chcących krzewić kulturę fizyczną i postawy patriotyczne, do potężnych organizacji zarządzanych przez przedsiębiorców, prowadzących kluby-firmy w gałęzi rynku, który stanowi liczącą się finansową siłę na całym świecie.Sednem pracy jest analiza relacji biznesowych między Wisłą Kraków a sponsorami, partnerami i innymi organizacjami, z którymi współpracuje klub. Przedstawiono strukturę klubu, a także z relacje biznesowe z poszczególnymi podmiotami gospodarczymi. Ważnym aspektem tych analiz jest zwrócenie uwagi na pozafinansowe relacje, które dają fundament współpracy długofalowej.Praca została opatrzona autorskimi wnioskami na temat obecnego funkcjonowania klubu w relacjach biznesowych. Dołączony został również plan działania na najbliższe lata, który wskazuje m.in. sposoby utrzymania dotychczasowych relacji biznesowych.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.authorpl
Czwartkiewicz, Tomasz
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Nessel, Karolina
dc.contributor.reviewerpl
Wszendybył-Skulska, Ewa - 132794
dc.date.accessioned
2020-07-27T20:02:59Z
dc.date.available
2020-07-27T20:02:59Z
dc.date.submittedpl
2018-10-19
dc.fieldofstudypl
zarządzanie
dc.fieldofstudypl
zarządzanie w sporcie
dc.identifier.apdpl
diploma-127614-217210
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/231482
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
B2B relationship – Wisla Krakow – Professional football’s market – Business – Sport
dc.subject.plpl
Relacje B2B – Wisła Kraków – Rynek profesjonalnej piłki nożnej – Biznes – Sport
dc.titlepl
Budowanie relacji B2B klubu sportowego na przykładzie Wisły Kraków S.A.
dc.title.alternativepl
Building a B2B relatioships of the sport club by the example of Wisla Krakow Inc.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
60
Views per month
Views per city
Warsaw
16
Poznan
8
Lodz
5
Tychy
5
Krakow
4
Lancut
2
Wroclaw
2
Bydgoszcz
1
Błonie
1
Dublin
1

No access

No Thumbnail Available