Influencer marketing jako narzędzie medialne promujące konsumpcjonizm. Analiza wybranych treści sponsorowanych w serwisach Instagram i YouTube

master
dc.abstract.enInfluencer marketing and its impact on audiences have recently become topics of considerable interest. In the current digital age, online creators are characters who have the ability to guide the opinion and behavior of their audience. Regular activity and the provision of authentic and valuable information contribute to the creation of trust, loyalty and a strong emotional bond between creators and observers. The purpose of this paper was to comprehensively analyze the phenomenon of influencer marketing and its impact on consumer purchase decisions and the development of consumerism in Polish society. The topic of the work was chosen because of its complexity and the growing importance of influencer marketing and consumerism in today's society. The first chapter entitled “Media in Marketing” discusses the role of media in the marketing world. Different types of media and their use in advertising and promotion were presented. It then focuses on popular social media platforms such as Instagram, YouTube, Facebook, and TikTok. The next chapter provides insight into the definition of marketing and its history. The marketing strategies, compositions, and tools used are brought closer. The last subsection focuses on influencer marketing as one of the fastest growing areas of marketing today. The third chapter is an introduction to the concepts of consumption and consumerism. It considers their characteristics and importance in society. Chapter four is the analytical part of this thesis, it describes the object and purpose of the research, the research problem, the hypothesis, and the research questions. The purpose of the online survey was to collect data on respondents' perceptions and experiences of sponsored content on creators' online profiles. After analyzing the survey results, conclusions were drawn. A summary is included at the end. The study used literature, articles, and Internet sources. The whole is completed by a bibliography and a list of tables.pl
dc.abstract.plInfluencer marketing oraz jego wpływ na odbiorców stały się w ostatnim czasie tematami o sporym zainteresowaniu. W obecnie panującej erze cyfrowej twórcy internetowi są postaciami, które mają zdolność kierowania opinią oraz postępowaniem swojej publiczności. Regularna aktywność oraz dostarczanie autentycznych i wartościowych informacji przyczyniają się do kreowania zaufania, lojalności oraz silnej więzi emocjonalnej pomiędzy twórcami a obserwatorami. Celem niniejszej pracy była kompleksowa analiza zjawiska influencer marketingu oraz jego wpływu na decyzje zakupowe konsumentów i rozwój konsumpcjonizmu w polskim społeczeństwie. Tematyka pracy została wybrana ze względu na jej złożoność oraz rosnące znaczenie influencer marketingu i konsumpcjonizmu w dzisiejszym społeczeństwie. W pierwszym rozdziale zatytułowanym „Media w marketingu” omówiona została rola mediów w świecie marketingu. Przedstawiono różne rodzaje mediów oraz ich wykorzystanie w reklamie i promocji. Następnie skoncentrowano się na popularnych platformach społecznościowych, takich jak: Instagram, YouTube, Facebook czy TikTok. Kolejny rozdział pozwala poznać definicję marketingu oraz jego historię. Przybliżono wykorzystywane strategie, kompozycje i narzędzia marketingowe. Ostatni podrozdział skupia się na influencer marketingu, jako jednym z obecnie najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Rozdział trzeci stanowi wprowadzenie do pojęć konsumpcji i konsumpcjonizmu. Rozważa się w nim ich charakterystykę oraz znaczenie w społeczeństwie. Rozdział czwarty jest częścią analityczną niniejszej pracy magisterskiej, został w nim opisany przedmiot i cel badań, problem badawczy, postawiona została hipoteza oraz pytania badawcze. Celem przeprowadzonej ankiety internetowej było zebranie danych na temat percepcji oraz doświadczeń respondentów związanych z treściami sponsorowanymi na profilach internetowych twórców. Po analizie wyników badań zostały wyciągnięte wnioski. Na końcu zamieszczono podsumowanie.W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu, artykuły oraz źródła internetowe. Całość dopełnia bibliografia oraz spis tabel.pl
dc.affiliationUniwersytet Jagielloński w Krakowiepl
dc.contributor.advisorPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.contributor.authorKwarta, Wiolettapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/UJKpl
dc.contributor.reviewerBarańska, Marzenapl
dc.contributor.reviewerPlebańczyk, Katarzyna - 131440 pl
dc.date.accessioned2023-07-04T21:34:23Z
dc.date.available2023-07-04T21:34:23Z
dc.date.submitted2023-07-03pl
dc.fieldofstudyzarządzanie mediami i reklamąpl
dc.identifier.apddiploma-164458-308304pl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313842
dc.languagepolpl
dc.subject.enInfluencers, influencer marketing, social media, impact, consumer decisions, consumerismpl
dc.subject.plInfluencerzy, influencer marketing, media społecznościowe, wpływ, decyzje konsumenckie, konsumpcjonizmpl
dc.titleInfluencer marketing jako narzędzie medialne promujące konsumpcjonizm. Analiza wybranych treści sponsorowanych w serwisach Instagram i YouTubepl
dc.title.alternativeInfluencer marketing as a media tool to promote consumerism. Analysis of selected sponsored content on Instagram and YouTube.pl
dc.typemasterpl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
Influencer marketing and its impact on audiences have recently become topics of considerable interest. In the current digital age, online creators are characters who have the ability to guide the opinion and behavior of their audience. Regular activity and the provision of authentic and valuable information contribute to the creation of trust, loyalty and a strong emotional bond between creators and observers. The purpose of this paper was to comprehensively analyze the phenomenon of influencer marketing and its impact on consumer purchase decisions and the development of consumerism in Polish society. The topic of the work was chosen because of its complexity and the growing importance of influencer marketing and consumerism in today's society. The first chapter entitled “Media in Marketing” discusses the role of media in the marketing world. Different types of media and their use in advertising and promotion were presented. It then focuses on popular social media platforms such as Instagram, YouTube, Facebook, and TikTok. The next chapter provides insight into the definition of marketing and its history. The marketing strategies, compositions, and tools used are brought closer. The last subsection focuses on influencer marketing as one of the fastest growing areas of marketing today. The third chapter is an introduction to the concepts of consumption and consumerism. It considers their characteristics and importance in society. Chapter four is the analytical part of this thesis, it describes the object and purpose of the research, the research problem, the hypothesis, and the research questions. The purpose of the online survey was to collect data on respondents' perceptions and experiences of sponsored content on creators' online profiles. After analyzing the survey results, conclusions were drawn. A summary is included at the end. The study used literature, articles, and Internet sources. The whole is completed by a bibliography and a list of tables.
dc.abstract.plpl
Influencer marketing oraz jego wpływ na odbiorców stały się w ostatnim czasie tematami o sporym zainteresowaniu. W obecnie panującej erze cyfrowej twórcy internetowi są postaciami, które mają zdolność kierowania opinią oraz postępowaniem swojej publiczności. Regularna aktywność oraz dostarczanie autentycznych i wartościowych informacji przyczyniają się do kreowania zaufania, lojalności oraz silnej więzi emocjonalnej pomiędzy twórcami a obserwatorami. Celem niniejszej pracy była kompleksowa analiza zjawiska influencer marketingu oraz jego wpływu na decyzje zakupowe konsumentów i rozwój konsumpcjonizmu w polskim społeczeństwie. Tematyka pracy została wybrana ze względu na jej złożoność oraz rosnące znaczenie influencer marketingu i konsumpcjonizmu w dzisiejszym społeczeństwie. W pierwszym rozdziale zatytułowanym „Media w marketingu” omówiona została rola mediów w świecie marketingu. Przedstawiono różne rodzaje mediów oraz ich wykorzystanie w reklamie i promocji. Następnie skoncentrowano się na popularnych platformach społecznościowych, takich jak: Instagram, YouTube, Facebook czy TikTok. Kolejny rozdział pozwala poznać definicję marketingu oraz jego historię. Przybliżono wykorzystywane strategie, kompozycje i narzędzia marketingowe. Ostatni podrozdział skupia się na influencer marketingu, jako jednym z obecnie najszybciej rozwijających się obszarów marketingu. Rozdział trzeci stanowi wprowadzenie do pojęć konsumpcji i konsumpcjonizmu. Rozważa się w nim ich charakterystykę oraz znaczenie w społeczeństwie. Rozdział czwarty jest częścią analityczną niniejszej pracy magisterskiej, został w nim opisany przedmiot i cel badań, problem badawczy, postawiona została hipoteza oraz pytania badawcze. Celem przeprowadzonej ankiety internetowej było zebranie danych na temat percepcji oraz doświadczeń respondentów związanych z treściami sponsorowanymi na profilach internetowych twórców. Po analizie wyników badań zostały wyciągnięte wnioski. Na końcu zamieszczono podsumowanie.W pracy wykorzystano literaturę przedmiotu, artykuły oraz źródła internetowe. Całość dopełnia bibliografia oraz spis tabel.
dc.affiliationpl
Uniwersytet Jagielloński w Krakowie
dc.contributor.advisorpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.contributor.authorpl
Kwarta, Wioletta
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/UJK
dc.contributor.reviewerpl
Barańska, Marzena
dc.contributor.reviewerpl
Plebańczyk, Katarzyna - 131440
dc.date.accessioned
2023-07-04T21:34:23Z
dc.date.available
2023-07-04T21:34:23Z
dc.date.submittedpl
2023-07-03
dc.fieldofstudypl
zarządzanie mediami i reklamą
dc.identifier.apdpl
diploma-164458-308304
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/313842
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
Influencers, influencer marketing, social media, impact, consumer decisions, consumerism
dc.subject.plpl
Influencerzy, influencer marketing, media społecznościowe, wpływ, decyzje konsumenckie, konsumpcjonizm
dc.titlepl
Influencer marketing jako narzędzie medialne promujące konsumpcjonizm. Analiza wybranych treści sponsorowanych w serwisach Instagram i YouTube
dc.title.alternativepl
Influencer marketing as a media tool to promote consumerism. Analysis of selected sponsored content on Instagram and YouTube.
dc.typepl
master
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
433
Views per month
Views per city
Warsaw
93
Krakow
60
Poznan
49
Wroclaw
35
Gdansk
17
Lodz
16
Bialystok
9
Katowice
8
Chorzów
5
Szczecin
5

No access

No Thumbnail Available
Collections