Społeczna odpowiedzialność biznesu jako model adaptacji do współczesnych wyzwań przedsiębiorstwa

licenciate
dc.abstract.enThe idea of Corporate Social Responsibility is connected with business, ecology, ethics and the society. It creates added value for stakeholders, particularly investors, consumers, employees and collaborators. What’s more, it enhances the reputation of companies. The thesis was based on the specialist literature and corporations’ websites. It is especially focused on corporate social responsibility reports publicized annually. The thesis presents the origin and the definition of CSR. Moreover, it embraces the vision of sustainable development and contemporary goals ordered by international institution. They emphasize the importance of business ethic in modern society. Companies struggle with the challenges of modern economy and management. The philosophy of CSR is implemented in strategy of organizations. They bother to show social responsible initiatives in their activity. The thesis presents the activity of companies, which are willing to inculcate the CSR idea. Case studies and examples of their enterprise are based on published data and reports available in the Internet. This method was used to present how modern corporations implement their goals connected with CSR and highlight their impact on modern booming economy.pl
dc.abstract.plIdea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest związana z biznesem, ekologią, etyką i społeczeństwem. Może tworzyć wartość dodaną dla interesariuszy, w szczególności dla inwestorów, konsumentów, pracowników i współpracowników. Co więcej, podnosi reputację firm. Praca została napisana w oparciu o specjalistyczną literaturę oraz strony internetowe korporacji. Szczególnie bazuje na raportach społecznej odpowiedzialności biznesu corocznie publikowanych przez przedsiębiorstwa. W pracy przytoczone są pochodzenie i definicja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Przytacza cele współczesnej działalności w gospodarce oraz podkreśla znaczenie etyki w społeczeństwie. Firmy pragną sprostać wyzwaniom współczesnego zarządzania i ekonomii. Filozofia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu znajduje swoje miejsce w strategiach organizacji, przez co wykazuje ona inicjatywy społeczne. Studium przypadków zaprezentowany w pracy pokazuje, jak firmy wywiązują się z działalności odpowiedzialnej społecznie. Analiza danych przedstawionych w raportach ma być potwierdzeniem wdrożonych projektów, których celem jest osiągnięcie celów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Szczególnie, że duże organizacje mają największy wpływ na rozwijającą się gospodarkę.pl
dc.affiliationWydział Zarządzania i Komunikacji Społecznejpl
dc.areaobszar nauk społecznychpl
dc.contributor.advisorWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.authorStasińska, Dominikapl
dc.contributor.departmentbycodeUJK/WZKSpl
dc.contributor.reviewerWyciślak, Sławomir - 132795 pl
dc.contributor.reviewerBudzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 pl
dc.date.accessioned2020-07-27T18:08:23Z
dc.date.available2020-07-27T18:08:23Z
dc.date.submitted2018-09-24pl
dc.fieldofstudyekonomiapl
dc.fieldofstudyfinanse, bankowość, ubezpieczeniapl
dc.identifier.apddiploma-125532-212467pl
dc.identifier.projectAPD / Opl
dc.identifier.urihttps://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229721
dc.languagepolpl
dc.subject.enbusiness ethics – CSR – management– social corporate responsibility – sustainable developmentpl
dc.subject.pletyka biznesu – SOB – społeczna odpowiedzialność - zarządzanie przedsiębiorstwem – zrównoważony rozwójpl
dc.titleSpołeczna odpowiedzialność biznesu jako model adaptacji do współczesnych wyzwań przedsiębiorstwapl
dc.title.alternativeSocial Corporate Responsibility as a model of adaptation to modern challenges of businesspl
dc.typelicenciatepl
dspace.entity.typePublication
dc.abstract.enpl
The idea of Corporate Social Responsibility is connected with business, ecology, ethics and the society. It creates added value for stakeholders, particularly investors, consumers, employees and collaborators. What’s more, it enhances the reputation of companies. The thesis was based on the specialist literature and corporations’ websites. It is especially focused on corporate social responsibility reports publicized annually. The thesis presents the origin and the definition of CSR. Moreover, it embraces the vision of sustainable development and contemporary goals ordered by international institution. They emphasize the importance of business ethic in modern society. Companies struggle with the challenges of modern economy and management. The philosophy of CSR is implemented in strategy of organizations. They bother to show social responsible initiatives in their activity. The thesis presents the activity of companies, which are willing to inculcate the CSR idea. Case studies and examples of their enterprise are based on published data and reports available in the Internet. This method was used to present how modern corporations implement their goals connected with CSR and highlight their impact on modern booming economy.
dc.abstract.plpl
Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest związana z biznesem, ekologią, etyką i społeczeństwem. Może tworzyć wartość dodaną dla interesariuszy, w szczególności dla inwestorów, konsumentów, pracowników i współpracowników. Co więcej, podnosi reputację firm. Praca została napisana w oparciu o specjalistyczną literaturę oraz strony internetowe korporacji. Szczególnie bazuje na raportach społecznej odpowiedzialności biznesu corocznie publikowanych przez przedsiębiorstwa. W pracy przytoczone są pochodzenie i definicja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Przytacza cele współczesnej działalności w gospodarce oraz podkreśla znaczenie etyki w społeczeństwie. Firmy pragną sprostać wyzwaniom współczesnego zarządzania i ekonomii. Filozofia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu znajduje swoje miejsce w strategiach organizacji, przez co wykazuje ona inicjatywy społeczne. Studium przypadków zaprezentowany w pracy pokazuje, jak firmy wywiązują się z działalności odpowiedzialnej społecznie. Analiza danych przedstawionych w raportach ma być potwierdzeniem wdrożonych projektów, których celem jest osiągnięcie celów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Szczególnie, że duże organizacje mają największy wpływ na rozwijającą się gospodarkę.
dc.affiliationpl
Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej
dc.areapl
obszar nauk społecznych
dc.contributor.advisorpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.authorpl
Stasińska, Dominika
dc.contributor.departmentbycodepl
UJK/WZKS
dc.contributor.reviewerpl
Wyciślak, Sławomir - 132795
dc.contributor.reviewerpl
Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223
dc.date.accessioned
2020-07-27T18:08:23Z
dc.date.available
2020-07-27T18:08:23Z
dc.date.submittedpl
2018-09-24
dc.fieldofstudypl
ekonomia
dc.fieldofstudypl
finanse, bankowość, ubezpieczenia
dc.identifier.apdpl
diploma-125532-212467
dc.identifier.projectpl
APD / O
dc.identifier.uri
https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229721
dc.languagepl
pol
dc.subject.enpl
business ethics – CSR – management– social corporate responsibility – sustainable development
dc.subject.plpl
etyka biznesu – SOB – społeczna odpowiedzialność - zarządzanie przedsiębiorstwem – zrównoważony rozwój
dc.titlepl
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako model adaptacji do współczesnych wyzwań przedsiębiorstwa
dc.title.alternativepl
Social Corporate Responsibility as a model of adaptation to modern challenges of business
dc.typepl
licenciate
dspace.entity.type
Publication
Affiliations

* The migration of download and view statistics prior to the date of April 8, 2024 is in progress.

Views
0
Views per month

No access

No Thumbnail Available