Simple view
Full metadata view
Authors
Statistics
Społeczna odpowiedzialność biznesu jako model adaptacji do współczesnych wyzwań przedsiębiorstwa
etyka biznesu – SOB – społeczna odpowiedzialność - zarządzanie przedsiębiorstwem – zrównoważony rozwój
business ethics – CSR – management– social corporate responsibility – sustainable development
Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest związana z biznesem, ekologią, etyką i społeczeństwem. Może tworzyć wartość dodaną dla interesariuszy, w szczególności dla inwestorów, konsumentów, pracowników i współpracowników. Co więcej, podnosi reputację firm. Praca została napisana w oparciu o specjalistyczną literaturę oraz strony internetowe korporacji. Szczególnie bazuje na raportach społecznej odpowiedzialności biznesu corocznie publikowanych przez przedsiębiorstwa. W pracy przytoczone są pochodzenie i definicja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Przytacza cele współczesnej działalności w gospodarce oraz podkreśla znaczenie etyki w społeczeństwie. Firmy pragną sprostać wyzwaniom współczesnego zarządzania i ekonomii. Filozofia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu znajduje swoje miejsce w strategiach organizacji, przez co wykazuje ona inicjatywy społeczne. Studium przypadków zaprezentowany w pracy pokazuje, jak firmy wywiązują się z działalności odpowiedzialnej społecznie. Analiza danych przedstawionych w raportach ma być potwierdzeniem wdrożonych projektów, których celem jest osiągnięcie celów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Szczególnie, że duże organizacje mają największy wpływ na rozwijającą się gospodarkę.
The idea of Corporate Social Responsibility is connected with business, ecology, ethics and the society. It creates added value for stakeholders, particularly investors, consumers, employees and collaborators. What’s more, it enhances the reputation of companies. The thesis was based on the specialist literature and corporations’ websites. It is especially focused on corporate social responsibility reports publicized annually. The thesis presents the origin and the definition of CSR. Moreover, it embraces the vision of sustainable development and contemporary goals ordered by international institution. They emphasize the importance of business ethic in modern society. Companies struggle with the challenges of modern economy and management. The philosophy of CSR is implemented in strategy of organizations. They bother to show social responsible initiatives in their activity. The thesis presents the activity of companies, which are willing to inculcate the CSR idea. Case studies and examples of their enterprise are based on published data and reports available in the Internet. This method was used to present how modern corporations implement their goals connected with CSR and highlight their impact on modern booming economy.
dc.abstract.en | The idea of Corporate Social Responsibility is connected with business, ecology, ethics and the society. It creates added value for stakeholders, particularly investors, consumers, employees and collaborators. What’s more, it enhances the reputation of companies. The thesis was based on the specialist literature and corporations’ websites. It is especially focused on corporate social responsibility reports publicized annually. The thesis presents the origin and the definition of CSR. Moreover, it embraces the vision of sustainable development and contemporary goals ordered by international institution. They emphasize the importance of business ethic in modern society. Companies struggle with the challenges of modern economy and management. The philosophy of CSR is implemented in strategy of organizations. They bother to show social responsible initiatives in their activity. The thesis presents the activity of companies, which are willing to inculcate the CSR idea. Case studies and examples of their enterprise are based on published data and reports available in the Internet. This method was used to present how modern corporations implement their goals connected with CSR and highlight their impact on modern booming economy. | pl |
dc.abstract.pl | Idea Społecznej Odpowiedzialności Biznesu jest związana z biznesem, ekologią, etyką i społeczeństwem. Może tworzyć wartość dodaną dla interesariuszy, w szczególności dla inwestorów, konsumentów, pracowników i współpracowników. Co więcej, podnosi reputację firm. Praca została napisana w oparciu o specjalistyczną literaturę oraz strony internetowe korporacji. Szczególnie bazuje na raportach społecznej odpowiedzialności biznesu corocznie publikowanych przez przedsiębiorstwa. W pracy przytoczone są pochodzenie i definicja społecznej odpowiedzialności biznesu oraz zrównoważonego rozwoju. Przytacza cele współczesnej działalności w gospodarce oraz podkreśla znaczenie etyki w społeczeństwie. Firmy pragną sprostać wyzwaniom współczesnego zarządzania i ekonomii. Filozofia Społecznej Odpowiedzialności Biznesu znajduje swoje miejsce w strategiach organizacji, przez co wykazuje ona inicjatywy społeczne. Studium przypadków zaprezentowany w pracy pokazuje, jak firmy wywiązują się z działalności odpowiedzialnej społecznie. Analiza danych przedstawionych w raportach ma być potwierdzeniem wdrożonych projektów, których celem jest osiągnięcie celów Społecznej Odpowiedzialności Biznesu. Szczególnie, że duże organizacje mają największy wpływ na rozwijającą się gospodarkę. | pl |
dc.affiliation | Wydział Zarządzania i Komunikacji Społecznej | pl |
dc.area | obszar nauk społecznych | pl |
dc.contributor.advisor | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.author | Stasińska, Dominika | pl |
dc.contributor.departmentbycode | UJK/WZKS | pl |
dc.contributor.reviewer | Wyciślak, Sławomir - 132795 | pl |
dc.contributor.reviewer | Budzanowska-Drzewiecka, Małgorzata - 174223 | pl |
dc.date.accessioned | 2020-07-27T18:08:23Z | |
dc.date.available | 2020-07-27T18:08:23Z | |
dc.date.submitted | 2018-09-24 | pl |
dc.fieldofstudy | ekonomia | pl |
dc.fieldofstudy | finanse, bankowość, ubezpieczenia | pl |
dc.identifier.apd | diploma-125532-212467 | pl |
dc.identifier.project | APD / O | pl |
dc.identifier.uri | https://ruj.uj.edu.pl/xmlui/handle/item/229721 | |
dc.language | pol | pl |
dc.subject.en | business ethics – CSR – management– social corporate responsibility – sustainable development | pl |
dc.subject.pl | etyka biznesu – SOB – społeczna odpowiedzialność - zarządzanie przedsiębiorstwem – zrównoważony rozwój | pl |
dc.title | Społeczna odpowiedzialność biznesu jako model adaptacji do współczesnych wyzwań przedsiębiorstwa | pl |
dc.title.alternative | Social Corporate Responsibility as a model of adaptation to modern challenges of business | pl |
dc.type | licenciate | pl |
dspace.entity.type | Publication |